Μανιφεστο Προστασιας της Παμβωτιδας

Στον απόηχο μιας ακόμη αποτυχημένης διαδικασίας κινήθηκε τις προάλλες η συζήτηση για το Προεδρικό Διάταγμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο ακολουθώντας την τύχη εκείνου του περασμένου Φεβρουαρίου. Με μια διαφορά, την υιοθέτηση του Περιφερειάρχη μιας νέας ισοπεδωτικής ρητορικής με την εισαγωγή ενός ιδιότυπου "περιβαλλοντικού" Δόγματος του ΣΟΚ για τα λιμνιαία πράγματά μας, με αφελείς εκβιασμούς, "ερασιτεχνικές" νουθεσίες και επικοινωνιακές αγριότητες.

Είναι πλέον φανερό ότι οι τοπικοί αυτοδιοικητικοί παράγοντες Φίλιος και Καχριμάνης μεγεθύνουν το ήδη έντονο φαινόμενο αστικοποίησης της ηπειρωτικής πρωτεύουσας με την έλλειψη ποιοτικού δημόσιου χώρου. Η πράσινη και η πολιτιστική επιχειρηματικότητα, τα θεματικά πάρκα οικολογικού ενδιαφέροντος και κοινωνικής εμπειρίας, και η οικολογοποίηση της ανάπτυξης είναι "φιλολογίες" γι' αυτούς δίχως αντίκρισμα!... Η περιβαλλοντική ποιότητα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την αγορέα ζήτηση τοπικών συμφερόντων και το αστικό αξιακό τους σύστημα...

Σ' οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πόλη η λίμνη θ' αποτελούσε τουριστικό περιβαλλοντικό πόλο στον οποίο θα συμμετείχε δημιουργικά η τοπική αυτοδιοίκηση και η παραγωγική ελίτ της τοπικής κοινωνίας και θα είχε στόχο την παροχή συμβουλών και προώθησης αποκλειστικά εκτός Ελλάδας τους ειδικούς "πελάτες" των διεθνών προορισμών.

Αντ' αυτού οι προτεραιότητες στο "Πασαλίκι" των Ιωαννίνων κινούνται σε ένα αναχρονιστικό πλαίσιο στρατηγικού σχεδιασμού με τις πρωτόγονες και απλοϊκές λύσεις περιβαλλοντοκτόνου οράματος στήριξης και παραβίασης θεμελιωδών μας δικαιωμάτων. Με πρόσχημα τις θέσεις εργασίας και τις πολιτικές λιτότητας που εφαρμόζονται και θίγουν το ίδιο το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο της Περιφέρειας βλέπουμε ότι στην περιοχή μας αυτή η πολιτική φανερά πλέον δείχνει το χειρότερό της πρόσωπο.

Χαρακτηρισμοί για το Π.Δ. από τον πρώτο τη τάξει πολιτικό άνδρα του Περιφερειακού Συμβουλίου κο Καχριμάνη όπως «...ήρθε το έκτρωμα που λέγεται Π.Δ....» καθώς και η απαξίωση του αντιΠεριφερειάρχη κου Κολόκα των οικολογικών οργανώσεων είναι προκλητικοί...

Όταν όλοι αυτοί οι επιστημονικοί φορείς είναι «αλληλέγγυοι» στην υπογραφή αυτού του Π.Δ. και αρωγοί ως προς ένα βιώσιμο ανθρώπινο πολιτισμό μέσω της προστασίας της λίμνης (Φορέας Διαχείρισης Λίμνης, Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος, ΤΕΕ, Οικολογικές Οργανώσεις) φαίνεται πλέον ξεκάθαρα ότι η λογική των τοποθετήσεων του κου Φίλιου και του κου Καχριμάνη διενεργείται ως επέκταση της ιδιοκτησίας του δήμου ή της Περιφέρειας με τα ανάλογα "πολιτικά οφέλη"!!

Η πράσινη πολιτική προτείνει ένα Σύμφωνο Βιώσιμης Ευημερίας με επιχειρηματικό μοντέλο δράσης που συνδέεται με τη διασφάλιση της κατάλληλης κοινωνικής προστασίας, της αλληλέγγυας οικονομίας και με την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού και της «μονοκαλλιέργειας» που δημιουργεί η τουριστική ανάπτυξη αστικού τύπου, δίχως την πολυπλοκότητα που διασφαλίζει η οικοανάπτυξη και αγροτουρισμός σε συνδυασμό με τον πρωτογενή τομέα (βλ. Αμφιθέα, Λογγάδες, Βασιλική, Καστρίτσα).

Προς τους κους Περιφερειάρχη και Δήμαρχο συνεπώς:

Υπάρχει και νομικό καθεστώς της λίμνης και Δίκαιο προστασίας για περιοχές Natura και Βιοποικιλότητας με εργαλεία άμεσης και έμμεσης παρέμβασης. Ή ηθελημένα το αγνοείται ή είστε ελλιπώς ενημερωμένοι.

Οι βασικές πτυχές της εφαρμογής του Κοινοτικού δικαίου στην ελληνική δικανική τάξη παρουσιάζουν, είναι αλήθεια, μεγάλο έλλειμμα, το οποίο δεν μας επιτρέπει να παρακολουθήσουμε δημιουργικά, δεν θα ανεχθούμε όμως την συνταγματική εκτροπή των ιθυνόντων να επιβάλλουν ένα «status quo» άλλοθι στην οικιστική δραστηριότητα που αποκαλούν «νομιμότητα» ή «δέσμια αρμοδιότητα»...

Ποιος είναι εκείνος που ανεβοκατεβαίνει στην Αθήνα στο Υπουργείο Πολιτισμού, στα γραφεία της Γ.Γ. κας Μενδώνη για τον αποχαρακτηρισμό της απαγόρευσης των 300 μ. υπέρ της οικιστικής δραστηριότητας;

1) Τίθεται θέμα εφαρμογής τουλάχιστον του άρθρου 28 του ν. 1650/86 και του άρθρου 29 του ν. 2971/01 περί των ποινικών κυρώσεων σε βάρος εκείνων που υποβαθμίζουν το περιβάλλον και τον αιγιαλό με παράνομες πράξεις ή και παραλείψεις τους.

2) Απόφαση το ΣτΕ 3146/98 (παρέμβαση για τόπους ιδιαίτερου φυσικού κάλλους)

«...δέον να στηρίζεται εις πλήρως τεκμηριωμένην μελέτην λαμβάνουσα υπ' όψιν αφ' ενός μεν το δημόσιο συμφέρον το οποίον τας επιβάλλει, αφ' ετέρου δε τας αρχάς προστασίας παράκτιων και θαλάσσιων οικοσυστημάτων τα οποία επηρεάζονται εξ' αυτών, ήτοι τας αρχάς της διαφυλάξεως του αναγκαίου φυσικού κεφαλαίου, του σεβασμού της γεωμορφολογίας και του φυσικού αναγλύφου των ακτών και της μικρότερης δυνατής διαταράξεως των οικείων οικοσυστημάτων και της υδροδυναμικής των ακτών συμπεριλαμβανομένου και του σεβασμού του αισθητικού κάλλους αυτών, το οποίον αποτελεί πολύτιμον οπτικόν πόρον...»

3) Απόφαση του ΣτΕ 5448/96 (σχετ. με την προστασία αρχαιολογικών χώρων) με την οποία διαπιστώνεται η υποχρέωση της Διοίκησης να διαφυλάσσει την ιστορική και αρχαιολογική μορφή του αιγιαλού, για μια περιοχή που χαρακτηρίζεται ως τόπος ιδιαίτερου φυσικού κάλλους...

Ο σχετικός χαρακτηρισμός έχει συγκεκριμένες έννομες συνέπειες για την Διοίκηση και συγκεκριμένα «...έχει ως αναγκαία συνέπεια το μη επιτρεπτό της αλλοιώσεως των μορφολογικών, αισθητικών, και λοιπών στοιχείων της περιοχής τα οποία υπαγόρευσαν το χαρακτηρισμό αυτόν... δεν είναι, κατ' αρχήν επιτρεπτή καμία επέμβαση... που θα έχει ως αποτέλεσμα τη μεταβολή των χαρακτηριστικών της περιοχής και την αλλοίωση του φυσικού της κάλλους, διότι τούτο μεν είναι προστατευτέο, ένεκα δε αυτού η περιοχή είναι λίαν ευπαθής...»

4) Απόφαση 1182/96 του ΣτΕ

(η προστασία και διατήρηση των χαρακτηριστικών του τοπίου αποτελεί υποχρέωση της Διοίκησης),

επιβάλλεται δε, η «...ειδική προστασία των εξαιρετικών ευπαθών οικοσυστημάτων, όπως είναι οι λίμνες και οι υγροβιότοποι. Στόχος της προστασίας αυτής αποτελεί η διατήρηση αναλλοίωτων στο διηνεκές των χαρακτηριστικών στοιχείων που συνθέτουν την φυσιογνωμία και την ιδιαιτερότητα των... η απαγόρευση κάθε δραστηριότητας ή παρέμβασης που μπορεί να βλάψει τις περιοχές αυτές αποτελεί υποχρέωση της Διοικήσεως που απορρέει αποκλειστικά από το Σύνταγμα...»

5) Απόφαση 20392/2001 και 6536, 6537/2004 του ΣτΕ

(περί παραβίασης περιβαλλοντικών και πολεοδομικών διατάξεων)

«...χωρίς τις απαιτούμενες εγκρίσεις και άδειες αποτελούν παραβίασης και συμβάλλουν στην υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος της λίμνης... είναι προφανής η βαρύτητα της καταστροφικής επέμβασης στον περιβάλλον της λίμνης, καθώς μεταβάλλεται βίαια η φυσική μορφολογία και διαταράσσεται η οικολογική ισορροπία της περιοχής, η οποία μάλιστα είναι ιδιαίτερης οικολογικής σημασίας για παγκοσμίως απειλούμενα με εξαφάνιση είδη ορνιθοπανίδας...»

6) Οδηγία 79/409/ΕΟΚ ερμην. ΣτΕ 366/93 (περί διατηρήσεως των αγρίων πτηνών) όπου κρίνεται ότι «...τα κράτη μέλη υιοθετούν κατάλληλα μέτρα προς αποφυγήν της ρυπάνσεως ή της φθοράς των οικοτόπων και των ζωνών προστασίας ως επίσης και των επιζήμιων δια τα πτηνά διαταράξεων όταν αύται έχουν σημαντικάς συνεπείας εν σχέσει προς τους αντικειμενικούς στόχους προστασίας των εν λόγω ειδών...»

7) Οδηγία 76/409/ΕΟΚ ερμην. 772/92 (περί υποχρέωση της Διοίκησης για αποκατάσταση της οικολογικής ισορροπίας)

«...όπου θεσπίζονται αναγκαία μέτρα προς διαφύλαξιν, συντήρησιν και αποκατάστασιν των βιοτόπων και οικοτόπων.

8) Οδηγίες 92/43/ΕΟΚ και 79/409/ΕΟΚ σύμφωνα με τα οριζόμενα με το άρθρο 11 της από 28-12-98 Κ.Υ.Α.

«...απαγορεύεται...η βλάβη ή καταστροφή των τόπων αναπαραγωγής ή των τόπων ανάπαυσης...», των ζωϊκών ειδών που διαβιούν στις περιοχές του Δικτύου Natura 2000 ενώ, σύμφωνα με τα άρθρα 9, 10 και 13 της ίδιας ΚΥΑ οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚ και του Υπουργείου Γεωργίας ασκούν εποπτεία και ελέγχους για την προστασία του τοπίου και τη διατήρηση της άγριας πανίδας και χλωρίδας των κρίσιμων περιοχών.

9) Οδηγία 1785/2003 του ΣτΕ (υποχρεώσεις αρμοδίων περιφ. Υπηρεσιών)

σε ότι αφορά Δίκτυα Φύσης 2000 έχει κριθεί σχετικά ότι οι ενταχθέντες στον Εθνικό κατάλογο τόποι απολαμβάνουν προστασίας, η οποία αποσκοπεί στην διασφάλισή της, την ικανοποιητική διατήρησή τους και να αποκλείουν την υποβάθμισή τους! με αποφάσεις 166/1997 της 18-3-1999/C, την απόφαση 374/1998 της 7-12-1999 της απόφασης 103/2000 της 30-1-2002 του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

10) Οδηγίες 97/11/ΕΕ και 96/61/ΕΕ (διαδικασία οριοθέτησης θεμάτων για τα υδατορέματα και άλλες διατάξεις)

Κύριοι Δήμαρχε, Περιφερειάρχη, ένα ελάχιστο νομικό οπλοστάσιο προς (πάσαν χρήσιν) για όσους μεταχειρίζονται τη φύση σύμφωνα με τους στόχους τους, ερήμην της κοινωνίας, της αειφορίας και των συλλογικών ευθυνών.

Μπούκας Μίλτος

Μέλος των Οικολόγων Πράσινων

  • Εμφανίσεις: 7535

Δράση Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης Saferinternet.gr: Όλα ξεκινούν από την εκπαίδευση

Η ασφαλής χρήση του Διαδικτύου από τους ανήλικους χρήστες είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εκπαίδευση, τόσο μέσα στην οικογένεια όσο και μέσα από το σχολείο, μάλιστα ξεκινώντας από πολύ μικρή ηλικία: «Πιστεύω ακράδαντα πως όλα ξεκινούν με την εκπαίδευση». Με αυτά τα λόγια, η Ευρωπαία Επίτροπος για την Ψηφιακή Ατζέντα, Neelie Kroes, ενημέρωσε σήμερα τους πάνω από 180 συνέδρους του φετινού Safer Internet Forum στο Λουξεμβούργο για τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής γύρω από την ψηφιακή ασφάλεια.

Δίπλα στη σημασία των δράσεων ευαισθητοποίησης του κοινού, η Επίτροπος επικεντρώθηκε σε 5 βασικούς άξονες:

 Την υλοποίηση ενός κουμπιού αναφοράς για ανάρμοστη συμπεριφορά στο Διαδίκτυο με ένα μόνο κλικ (report abuse button).

 Την προστασία της ιδιωτικότητας στα προφίλ ανηλίκων (π.χ. σε ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης) εξ ορισμού.

 Την ύπαρξη εργαλείων γονικού ελέγχου σε όλες τις συσκευές που συνδέονται με το Διαδίκτυο.

 Τον αποτελεσματικό ηλικιακό έλεγχο και την αποτελεσματική κατηγοριοποίηση του διαδικτυακού περιεχομένου.

 Την καταπολέμηση του περιεχομένου που αφορά στην σεξουαλική εκμετάλλευση ανηλίκων.

«Το Διαδίκτυο, ένα καλύτερο περιβάλλον για τα παιδιά» βρίσκεται στο επίκεντρο της Ψηφιακής Ατζέντας της Ε.Ε., είπε η Επίτροπος, τονίζοντας ότι η ελευθερία του λόγου πρέπει να συνδυαστεί με το σεβασμό προς τους άλλους χρήστες. «Πρέπει να θυμόμαστε πως ότι δημοσιεύεται online ξεφεύγει εκείνη τη στιγμή τα χέρια μας, και ίσως αργότερα μετανιώσουμε για κάτι που 'ανεβάσαμε' στο Διαδίκτυο στο παρελθόν».

Στη σημερινή της διάλεξη, η Neelie Kroes ενημέρωσε τους συνέδρους για την απόφαση της Ε.Ε. να διαθέσει 9 δισεκατομμύρια Ευρώ στο άμεσο μέλλον, με στόχο: α) η σύνδεση στο Διαδίκτυο να είναι ένα κοινό αγαθό για όλους, β) οι ευρυζωνικές συνδέσεις υψηλών ταχυτήτων να είναι διαθέσιμες στο ευρύ κοινό, και β) η πρόσβαση σε ψηφιακό υλικό να είναι δωρεάν.

Η Επίτροπος είχε τη δυνατότητα να ακούσει τις απόψεις των 30 εφήβων- εκπροσώπων των Πάνελ Νέων από τα 30 Εθνικά Κέντρα Ασφαλούς Διαδικτύου (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας μέσω της δράσης Saferinternet.gr) και να απαντήσει στις ερωτήσεις και τις απορίες τους σχετικά με τους τρόπους που η Ε.Ε. σκέφτεται να προωθήσει την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο στο εγγύς μέλλον.

Στο Φόρουμ έλαβαν μέρος και 30 γονείς & εκπαιδευτικοί από τις 30 χώρες-μέλη του Δικτύου Εθνικών Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου, μεταφέροντας τις αγωνίες τους σχετικά με την χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών από τα παιδιά και τους μαθητές τους.

Το Φόρουμ ασχολείται σήμερα και αύριο με τα ζητήματα της ψηφιακής μας φήμης, της πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσα από το κινητό μας τηλέφωνο, της καταπολέμησης online υλικού παιδικής πορνογραφίας, της προώθησης ποιοτικού ψηφιακού περιεχομένου για παιδιά και του φαινομένου «sexting» μεταξύ των εφήβων.

Η ατζέντα του συνεδρίου είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση: http://ec.europa.eu/information_society/activities/sip/events/forum/forum_2011/agenda/index_en.htm

  • Εμφανίσεις: 7323

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ

Από τη Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης της Περιφέρειας Ηπείρου (Τομέας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή), εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση, σχετικά με την προμήθεια του πετρελαίου θέρμανσης:

 Ενόψει της χειμερινής περιόδου και της έναρξης διακίνησης και διανομής του πετρελαίου θέρμανσης από 15-10-2011, για την προστασία του καταναλωτικού κοινού από τυχόν καταδολιεύσεις και ελλιπείς παραδόσεις, οι παραλήπτες πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να είναι περισσότερο προσεκτικοί.

 Δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις ούτε πολύπλοκα και δαπανηρά συστήματα αρκεί ο καταναλωτής :

 Να γνωρίζει ακριβώς τις διαστάσεις της δεξαμενής ώστε να γίνεται σωστός υπολογισμός του όγκου του καυσίμου ανά εκατοστό ύψους της δεξαμενής. Ο υπολογισμός της χωρητικότητας είναι εύκολος εφόσον η δεξαμενή έχει σχήμα ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου και γίνεται με πολλαπλασιασμό των τριών διαστάσεων (μήκος, πλάτος, ύψος) σε μέτρα. Το αποτέλεσμα είναι ο όγκος της δεξαμενής σε κυβικά μέτρα που όταν πολλαπλασιαστεί επί (Χ) 1.000 μας δίνει την χωρητικότητα της δεξαμενής σε λίτρα και να μην μας διαφεύγει ότι το λίτρο είναι μονάδα χωρητικότητας και όχι βάρους. Αντιστοιχεί περίπου σε 1.000 κυβικά εκατοστά νερού.

 Καθαρισμός της δεξαμενής: Πριν ανάψουμε το καυστήρα μας θα πρέπει να τον καθαρίσουμε και να τον ρυθμίσουμε ώστε να είναι πιο αποδοτικός και λιγότερο ρυπογόνος. Επίσης εξαερισμό σε όλα τα σώματα για καλλίτερη απόδοση.

 Να ζητήσει από τον συντηρητή ή τον υδραυλικό της πολυκατοικίας να εγκαταστήσει ένα αξιόπιστο και ασφαλές σύστημα ενδείξεων του αποθέματος της δεξαμενής.

 Να ζητήσει από τον μεταφορέα να γράψει το ύψος της δεξαμενής πριν και μετά την παράδοση στην απόδειξη παραλαβής. Σε περίπτωση που η δαπάνη για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης βαρύνει από κοινού πολυκατοικίες-διπλοκατοικίες κ.λ.π. και υπάρχει επαγγελματική διαχείριση, στις αποδείξεις λιανικής πώλησης οι οποίες είναι από θεωρημένα χειρόγραφα στελέχη, αναγράφεται ο Α.Φ.Μ. του προσώπου (φυσικού ή νομικού) που ασκεί την επαγγελματική διαχείριση και το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο του εκπροσώπου εκ των συνιδιοκτητών ή ενοίκων του κτιρίου που έχει συναποφασισθεί και οριστεί ως συνδιαχειριστής. Επίσης αναγράφεται, ο κωδικός ηλεκτρονικής πληρωμής του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος του κτιρίου που προμηθεύεται το πετρέλαιο θέρμανσης, η διεύθυνση, η ώρα παράδοσης, η ποσότητα, η συνολική αξία και ο αριθμός κυκλοφορίας του φορτηγού αυτοκινήτου ιδιωτικού ή δημοσίου. κ.λ.π.)

 Παραποιημένος μετρητής βυτιοφόρου: Είναι μία μορφή κλοπής του καταναλωτή κατά την παράδοση. Φυσιολογικά ο μετρητής είναι κατασκευασμένος έτσι που να μετρά μόνο την ροή του πετρελαίου. Ο μεταφορέας όμως μπορεί να επέμβει στον μετρητή κατά τρόπο που να μετράει εκτός από την ροή του καυσίμου και την ταυτόχρονη ροή του αέρα που με κανονικές συνθήκες ο αέρας πρέπει να φεύγει από μια βαλβίδα εξαέρωσης προτού φθάσει στον μετρητή. Έτσι μπορεί να παραδίδεται μαζί με το πετρέλαιο θέρμανσης και αέρας.

 Η μάνικα του βυτιοφόρου πρέπει να είναι εντελώς άδεια τόσο προτού όσο και μετά την παράδοση. Αν η μάνικα είναι άδεια πριν από την παράδοση και γεμάτη μετά την παράδοση ο μεταφορέας καρπούται το περιεχόμενό της που μπορεί να είναι από δεκάδες λίτρα ανάλογα με το μήκος και την διατομή της μάνικας.

 Παράδοση με προμέτρηση: Να είστε παρόντες στην παράδοση και να ελέγχετε όλες τις λεπτομέρειες της παράδοσης. Βεβαιωθείτε ότι στην προμέτρηση το μέτρο πρέπει να ακουμπά στον πυθμένα της δεξαμενής.

 Ελέγχετε ώστε το μέτρο να μην λυγίζει και ότι κατά την επιμέτρηση τοποθετείται κατακόρυφα μέσα στην δεξαμενή και στο ίδιο περίπου σημείο τόσο κατά την προμέτρηση όσο και κατά την επιμέτρηση.

 Παραποιημένη βέργα μέτρησης: Να έχετε δική σας βέργα μέτρησης καθώς και ένα σωστό μέτρο. Στην ανάγκη μια απλή ίσια ξύλινη ή μεταλλική βέργα και ένα μέτρο για την ογκομέτρηση της δεξαμενής.

 Το χρώμα του πετρελαίου θέρμανσης είναι κόκκινο και περιέχει κατάλληλο ιχνηθέτη ώστε να μπορεί ν΄ανιχνεύεται εύκολα η τυχόν παρουσία του στο πετρέλαιο κίνησης και στις βενζίνες.

 Μπορεί ο καταναλωτής εφόσον υπάρχει αμφισβήτηση να γράψει πάνω στην απόδειξη παραλαβής τις λέξεις «ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ» και να ζητήσει την επέμβαση της αρμόδιας υπηρεσίας.

 Αξίζει κάποιος να ψάξει για καλλίτερη τιμή ή όλοι πωλούν το ίδιο?: Βεβαίως αξίζει. Η τιμή του πετρελαίου μπορεί να διαμορφώνεται ελεύθερα από πρατήριο σε πρατήριο και να είναι συνάρτηση των διεθνών τιμών και των τιμών των διυλιστηρίων, συνεπώς μπορεί να υπάρχει διαφορά ανάλογα με τα κοστολογικά στοιχεία που έχει ο κάθε πωλητής, τον τρόπο αγοραπωλησίας(μετρητοίς ή επί πιστώσει), συνεπώς ψάχνοντας και ερευνώντας την αγορά ίσως πετύχετε καλλίτερη τιμή από αυτή του σημερινού προμηθευτή σας.

 Πρέπει να επιλέγεται πάντα ο φθηνότερος προμηθευτής?: Όχι απαραίτητα. Τα περιθώρια κέρδους είναι χαμηλά ειδικότερα στο πετρέλαιο θέρμανσης και ο ανταγωνισμός μεγάλος. Έτσι οι τιμές διαφέρουν ελάχιστα μεταξύ τους, ενώ μια πολύ χαμηλή τιμή μπορεί να υποκρύπτει λαθραίο αφορολόγητο πετρέλαιο(ναυτιλιακό για παράδειγμα) ή παράδοση μικρότερων ποσοτήτων με διάφορα τεχνάσματα.

 Γίνεται νοθεία στο πετρέλαιο θέρμανσης? Μάλλον όχι. Τα κρούσματα είναι ελάχιστα. Το πετρέλαιο θέρμανσης είναι φθηνότερο από τα άλλα καύσιμα που διατίθενται στην αγορά πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να νοθευτούν άλλα καύσιμα(βενζίνες, πετρέλαιο κίνησης) και δύσκολα νοθεύεται το ίδιο. Χωρίς βέβαια και να αποκλείεται το αντίθετο.

 Οι πωλητές πετρελαίου θέρμανσης πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με την προβλεπόμενη άδεια πωλητή υγρών καυσίμων από τις Δ/νσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας και μπορούν να διαθέτουν:

(α) πετρέλαιο θέρμανσης και (β) φωτιστικό πετρέλαιο.

• Απαγορεύεται η διακίνηση πετρελαιοειδών προϊόντων για θέρμανση καθώς και η χρήση αποθηκευτικών χώρων από κατόχους που στερούνται άδειας πωλητή και άδειας λειτουργίας δεξαμενών αποθήκευσης.

• Επίσης προσοχή στην υπάρχουσα απαγόρευση χρήσης πετρελαίου θέρμανσης για άλλες χρήσεις εκτός από θέρμανση γιατί μια τέτοια πράξη διώκεται διοικητικά και ποινικά και μάλιστα με αυστηρά πρόστιμα και αποτελεί και λαθρεμπορία για την οποία πράξη επιλαμβάνεται η Υ.Π.Ε.(Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων).

 ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι Διακινητές πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να ογκομετρήσουν και ρυθμίσουν τις σωληνώσεις στα βυτιοφόρα αυτοκίνητα σύμφωνα με την αγορανομική διάταξη 2/2007. Δεν θα επιτραπεί να μεταφέρει πετρέλαιο θέρμανσης βυτιοφόρο που δεν έχει υποστεί την ογκομέτρηση και δεν τηρεί τις προϋποθέσεις που έχουν τεθεί με την προαναφερόμενη αγορανομική διάταξη.

  • Εμφανίσεις: 7772

ΠΑΡΑΓΩ, ΑΝΤΑΛΛΑΣΣΩ, ΔΩΡΙΖΩ- ΠΑΝΤΑΔΩ -ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟ-ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου σε συνεργασία με άλλους κοινωνικούς φορείς στις ζοφερές ημέρες που βιώνουμε ως άνθρωποι και στις πιο δύσκολες που θα έλθουν, πήραμε την πρωτοβουλία ως συλλογικότητες του ελληνικού λαού να σχεδιάσουμε και να δώσουμε στην κοινωνία μηχανισμούς επιβίωσης, μηχανισμούς ζωής.

Η κοινωνική οργάνωση για την κάλυψη των βιοτικών αναγκών μπορεί να δώσει μια πραγματική απάντηση, ένα ηχηρό ράπισμα στην κυβέρνηση και την τρόικα και κυρίως μπορεί να μας διασώσει και να μας δώσει τη δυνατότητα να ελπίζουμε βάσιμα πως η Ελλάδα θα αλλάξει.

Οι απλές, αλλά σημαντικές λύσεις δίνονται μέσα από την αυτό-οργάνωση της κοινωνίας, μέσα από τις πρακτικές της παραγωγής και κατανάλωσης όσων μπορούμε να παράγουμε οι ίδιοι και να το μοιραζόμαστε, χωρίς αισχροκέρδειες και άθλιους φόρους. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήσαμε και προτείνουμε ένα μοντέλο οργάνωσης. Ένα μοντέλο οργάνωσης που στηρίζεται στην παραγωγή, την ανταλλαγή, την προσφορά.

Μπορούμε να οργανωθούμε για να παράγουμε, να ανταλλάξουμε, να προσφέρουμε και αυτό σχεδιάσαμε, στηρίζουμε και προσφέρουμε στην κοινωνία μας.

Μέσα στο κείμενο που επισυνάπτεται στο παρόν και το οποίο σας καλούμε να δημοσιεύσετε, κοινοποιήσετε και επικοινωνήσετε σε όλους τους Ελληνες, δίνονται απλές λύσεις, λύσεις ζωής για την παραγωγή και την κάλυψη των βιοτικών αναγκών των ανθρώπων.

Δημιουργήσαμε και ένα ιστότοπο, το http://pantado.blogspot.com/ για να μπορούν να γνωρίζονται και να οργανώνονται οι συμπολίτες μας που θέλουν να παράξουν, να ανταλλάξουν, να δωρίσουν, για να μπορέσουμε από την βάση της κοινωνίας να συγκροτήσουμε ένα πραγματικό, ένα υγιή κοινωνικό ιστό για τις ανάγκες των ανθρώπων.

Οφείλουμε όλοι και όλες να αγκαλιάσουμε αυτή την προσπάθεια, που είναι προσπάθεια της ίδιας της κοινωνίας και ανάσα ζωής για πάρα πολλούς από εμάς.

ΝΑΙ, μπορούμε να οργανώσουμε την ζωή μας. Μπορούμε να στηριχθούμε σε όσα είναι δυνατόν να παράγουμε, να ανταλλάσουμε, να προσφέρουμε.

ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΣΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ «ΠΑΝΤΑΔΩ».

Ας γίνουμε όλοι από σήμερα «πανταδόροι» και «πανταδόρισσες» για να στηρίξουμε τη ζωή μας. Είναι απλό, εύκολο, προσφέρει χαρά, αξιοπρέπεια και ανθρωπιά.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τον Δημήτρη Καραμήτσα, τηλ. , 6936000836.

  • Εμφανίσεις: 7363

ΚΑΛΛΙΣΤΩ: Περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις από την κατασκευή του φράγματος στο Νεστόριο Καστοριάς

Το φράγμα στο Νεστόριο έχει προβληθεί ως ένας βασικός μοχλός ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής. Οι κοινωνικές και περιβαλλοντικές του επιπτώσεις ωστόσο, είναι μάλλον μεγαλύτερες από τα –αμφισβητούμενα- οφέλη που αναμένεται να προσφέρει στην τοπική οικονομία, ενώ τα οφέλη αυτά θα μπορούσαν να εξασφαλιστούν με άλλες εναλλακτικές λύσεις.

Το φράγμα, ύψους 75 μ., θα δημιουργήσει μια τεχνητή λίμνη μήκους 8 χλμ., η οποία θα κατακλύσει όλο το φαράγγι του Αλιάκμονα. Έτσι, η περιοχή θα χάσει όχι μόνο το πολύτιμο αυτό ποτάμιο οικοσύστημα με όλη την πανίδα που φιλοξενεί και στηρίζει, αλλά και χιλιάδες στρέμματα παραγωγικού δάσους, τα οποία μάλιστα περιλαμβάνουν και συστάδες όπως της φλαμουριάς, οι οποίες προστατεύονται ως μοναδικές.

Υπάρχουν όμως και άλλες, λιγότερο φανερές επιπτώσεις. Η δημιουργία της τεχνητής λίμνης είναι πιθανό να επιβαρύνει την ποιότητα των νερών (λόγω αποσύνθεσης των οργανικών υλικών που θα συσσωρευθούν στον πυθμένα και συγκέντρωσης ρυπαντών), να επηρεάσει αρνητικά το κλίμα της περιοχής, να αυξήσει τη σεισμικότητα, να επιταχύνει τη διάβρωση των πρανών προκαλώντας κατολισθήσεις και να αλλοιώσει καθοριστικά το τοπίο της περιοχής.

Τέλος, το φράγμα τοποθετείται μόλις 800 μέτρα από το χώρο διεξαγωγής του River Party, ενός σημαντικού πολιτιστικού θεσμού για την περιοχή, καθιστώντας προβληματική τη διεξαγωγή του εκεί. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής τίθεται θέμα ασφάλειας των κατασκηνωτών, οι οποίοι θα βρίσκονται δίπλα στο εργοτάξιο ενώ θα επιβαρυνθεί αναπόφευκτα το νερό και η ατμόσφαιρα με σκόνη και ρυπαντές και θα αλλοιωθεί οπτικά το τοπίο σε τέτοιο βαθμό, που η επίσκεψη και η διαμονή δεν θα είναι ελκυστική. Ακόμα, δεν είναι σαφές αν επιτρέπεται νομικά και αν είναι θεμιτή η διεξαγωγή εκδηλώσεων με τόσους χιλιάδες συμμετέχοντες σε τόσο μικρή απόσταση από ένα φράγμα. Όλα τα παραπάνω έχουν οδηγήσει στη διασπορά φημών ότι το River Party, μόνιμα ή οριστικά, θα μεταφερθεί σε άλλο σημείο του Νομού, γεγονός βέβαια που θα αλλάξει τον χαρακτήρα του, πέρα από την άμεση ζημιά που θα προκαλέσει στις τοπικές οικονομίες. Σε όλα αυτά, δεν έχει δοθεί ποτέ καμία επίσημη απάντηση.

Όλες αυτές οι επιπτώσεις δεν εκτιμώνται με την απαιτούμενη αυστηρότητα από τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, με την οποία δόθηκε άδεια στο έργο. Η μελέτη επίσης δεν μπαίνει στον κόπο να εξετάσει επί της ουσίας, όπως υποχρεούται, άλλες εναλλακτικές λύσεις που θα απέδιδαν τα ίδια οφέλη στη γεωργία ή/και τον τουρισμό.

Από την άλλη πλευρά, κατανοούμε ότι, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες, οποιοδήποτε έργο υπόσχεται να δώσει κάποιες, ευκαιριακές έστω, θέσεις εργασίας ή να βελτιώσει το αγροτικό εισόδημα, ακούγεται ιδιαίτερα ελκυστικό. Οι σχετικές εκτιμήσεις ωστόσο που κάνει η ΜΠΕ για δεκαπλασιασμό (!) του αγροτικού εισοδήματος θεωρούμε ότι είναι εκτός πραγματικότητας και λειτουργούν παραπλανητικά.

Υπολογίζοντας το κοινωνικό και περιβαλλοντικό κόστος, πιστεύουμε ότι η κατασκευή του φράγματος είναι λάθος επιλογή. Ωστόσο, η απόφαση για την κατασκευή του ή όχι, δεν ανήκει σε εμάς, αλλά στην τοπική κοινωνία και στις αρμόδιες δημόσιες αρχές, τοπικές, εθνικές και ευρωπαϊκές, αφού το έργο χρηματοδοτείται από τους Έλληνες και ευρωπαίους φορολογούμενους. Εμείς μάλιστα πιστεύουμε ότι ο τελευταίος λόγος πρέπει να ανήκει στην τοπική κοινωνία και σε αυτήν απευθυνόμαστε, με αυτή μας την τοποθέτηση, ζητώντας να σκεφτεί ξανά τη στάση της για το έργο.

  • Εμφανίσεις: 7154

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

ACS ...σημαίνει courier
George Coiffure
Σ' αναμμένα Κάρβουνα
Ασφάλειες Γεωργιάδης - HG Brokers SA
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Save