Καλοκαιρινές εκπτώσεις

Σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 4177/2013, οι τακτικές θερινές       εκπτώσεις έτους 2014 θα αρχίσουν τη Δευτέρα, 14 Ιουλίου και θα λήξουν το Σάββατο 30 Αυγούστου.

Σε αυτό το διάστημα, η πλειονότητα του καταναλωτικού κοινού θα σπεύσει να επωφεληθεί των χαμηλών τιμών των προϊόντων, υποπίπτοντας όμως σε μια σειρά λαθών που ουσιαστικά θα έχει ως αποτέλεσμα την μελλοντική τους οικονομική επιβάρυνση. Συνεπώς οι καταναλωτές, οφείλουν να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί τόσο πριν όσο και κατά την διάρκεια των αγορών τους.

Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου λοιπόν εφιστά την προσοχή στο καταναλωτικό κοινό στα ακόλουθα:

1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. "50% έκπτωση").
3. . Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

  • ·Σύνηθες φαινόμενο μερικών εμπόρων, ευτυχώς όχι όλων, είναι:
    • Η αναγραφή τιμής προϊόντων υψηλότερης της πραγματικής.
    • Η διάθεση στην κατανάλωση ειδών β’ διαλογής, τα οποία έχουν αγοραστεί για αυτόν τον σκοπό.
  • Να αντιμετωπίζετε με επιφυλακτικότητα τις μεγάλες εκπτώσεις : Εξετάστε την ποιότητα και την τιμή των προϊόντων και να κάνετε πάντα σύγκριση τιμών ιδίων προϊόντων από κατάστημα σε κατάστημα πριν προβείτε στην επιθυμητή αγορά.
  • Την τιμή που είχε ένα προϊόν πριν την έκπτωση την ξέρει μόνον ο καταστηματάρχης και ο μόνος που μπορεί να την ελέγξει είναι ο καταναλωτής που την είχε καταγράψει.
  • Εάν διαπιστώσουμε ότι σε κάποιο προϊόν που είχαμε επισημάνει την τιμή του πριν τις εκπτώσεις, ο πωλητής γράφει άλλη τιμή για να παρουσιάσει μεγαλύτερη έκπτωση, του το λέμε, για να μην έχει την εντύπωση ότι αποδίδουν τέτοιου είδους τεχνάσματα που προσβάλουν εκτός από τον ίδιο όλη την τοπική αγορά.
  • Μην αγοράζετε προϊόντα επειδή είναι φθηνά : Τέτοια λογική μπορεί να αποβεί μοιραία για την υποτιθέμενη σωστή διαχείριση χρήματος που θέλουμε να κάνουμε. Τα προϊόντα θα είναι περιττά όσο φθηνά και αν είναι.
  • Προτιμάτε εποχιακά είδη : Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, μπορείτε να επωφεληθείτε κυρίως από εποχιακά είδη (ένδυσης – υπόδησης), τα οποία θα τα βρείτε φθηνότερα παρά από είδη οικιακής χρήσεως, ηλεκτρονικές συσκευές, εξοπλισμό, έπιπλα. Οι τιμές αυτών των προϊόντων αυξομειώνονται καθ’ όλη την διάρκεια τους έτους. Έτσι μπορείτε να πετύχετε μια συμφέρουσα τιμή στα ανάλογα προϊόντα σε όλη την διάρκεια του χρόνου και όχι απαραίτητα σε περίοδο εκπτώσεων.
  • Πιστωτικές Κάρτες : Ειδικά την περίοδο των εκπτώσεων οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα φειδωλοί στην χρήση πιστωτικών καρτών, αφού η υπερχρέωση πλέον αυτών των καρτών αποτελεί την μεγαλύτερη πληγή για τα περισσότερα νοικοκυριά. Προσοχή λοιπόν στην υπερχρέωση των πιστωτικών καρτών. Ελέγχουμε το ποσόν που μας χρεώνουν στο κατάστημα και στον αναλυτικό λογαριασμό της τράπεζας.-H τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
  • Δεύτερη γνώμη: Πηγαίνοντας να αγοράσετε κάποιο προϊόν, θα μπορούσατε να εμπιστευθείτε την γνώμη ενός δεύτερου ατόμου. Τις περισσότερες φορές η αυξημένη μας επιθυμία κατανάλωσης και εξοικονόμησης χρήματος, μας καθιστά άκαμπτους να αποφασίσουμε εάν ένα προϊόν είναι καλό και ταιριάζει στις ανάγκες μας. Η ήρεμη γνώμη του άλλου ατόμου, θα μας βοηθήσει να αποφασίσουμε και να αξιολογήσουμε τις ουσιαστικές μας ανάγκες.
  • Απόδειξη: Μην ξεχνάτε ποτέ να ζητάτε την απόδειξη που συνοδεύει τις αγορές σας, όχι μόνον γιατί την απαιτεί ο νόμος, αλλά και θα χρειασθεί για τυχόν αλλαγή του προϊόντος.. Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τις αγορές μας βαραίνει πρωτίστως εμάς τους ίδιους.
  • Εγγύηση: Επίσης μη ξεχνάτε την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα.
  • Προσφορές: Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές αρχική και η τιμή προφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης ).Προσοχή !!!! Στις προσφορές συνήθως αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, εάν μετανιώσουμε δεν έχουμε δυνατότητα αλλαγής.

Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου συμβουλεύει τους καταναλωτές:

Καταγράψτε τις ανάγκες σας : Πριν βγείτε στην αγορά θα πρέπει να έχετε αξιολογήσει και καταγράψει τις ανάγκες σας. Δίχως ανάλογη προετοιμασία, το πιθανότερο είναι να αγοράσετε κάτι το οποίο μάλλον περιττό θα κριθεί παρά ουσιαστικά χρήσιμο και αναγκαίο. Μη πέσετε θύματα της υπερκατανάλωσης.

Η ριζική αλλαγή στα είδη της βιτρίνας μετά την έναρξη των εκπτώσεων θεωρείται ύποπτη.

    

Η περίοδος των εκπτώσεων αποτελεί ευκαιρία για τους καταναλωτές να αγοράσουν σε χαμηλότερες τιμές κανονικά και όχι ελαττωματικά προϊόντα. Οι συνήθεις δικαιολογίες μερικών εμπόρων: «σε περιόδους εκπτώσεων αλλαγές προϊόντων και επιστροφές χρημάτων δεν γίνονται», δεν ισχύουν στην περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος. . Αν οι έμποροι θέλουν να πωλήσουν ελαττωματικά προϊόντα πρέπει να το επισημαίνουν εγγράφως στους καταναλωτές και να κατεβάζουν ακόμα παρακάτω τις τιμές με την επισήμανση ότι αυτά τα προϊόντα δεν επιστρέφονται .

Να θυμόμαστε πάντα ότι η βιασύνη και η νοοτροπία του να προλάβουμε πριν εξαντληθούν τα προϊόντα, δεν αποτελεί τον καλύτερο τρόπο συμπεριφοράς την περίοδο των εκπτώσεων. Ιδιαίτερα να προσέχουμε οι αγορές μας να μην γίνονται σε ώρες αιχμής των καταστημάτων, γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος κλοπής προσωπικών μας ειδών. Έτσι αντί να επωφεληθούμε των προσφορών, θα επωφεληθούν οι επιτήδειοι «εραστές» του χρήματος ζημιώνοντας φυσικά την τσέπη μας.

-Εξασφαλίστε τα οικονομικά σας συμφέροντα αγοράζοντας ποιοτικά προϊόντα με όλες τις από τον νόμο απαιτούμενες ενδείξεις και μη ξεχνάτε το τρίπτυχο:

                                               Ελέγχω- Συγκρίνω- Επιλέγω

                                         Ποιότητα και τιμή των προϊόντων

-Για τυχόν παρατυπίες κατά την διάρκεια των αγορών σας στην περίοδο των εκπτώσεων μη διστάσετε να επικοινωνείτε με το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου στο τηλ.2651065178 .-

  • Εμφανίσεις: 39852

Τι πρέπει να προσεχουμε στις αγορές μας με Πιστωτικές Κάρτες

       

 

    Κατά την εορταστική περίοδο

Τα επιτόκια είναι υψηλά και ο κίνδυνος περαιτέρω υπερχρέωσης των καταναλωτών είναι ορατός, αν δεν πληρώνονται κανονικά οι δόσεις των καρτών και δεν γίνει σωστή ιεράρχηση και αξιολόγηση των διαφόρων αναγκών.

Καταναλωτές εύποροι, νεόπτωχοι, φτωχοί, όλοι λειτουργούν κάτω από συνθήκες συναισθημάτων. Πολλοί αγοράζουν ένα χαμόγελο εορτών, υποθηκεύοντας το οικονομικό τους μέλλον!

Η υπερχρέωση των νοικοκυριών, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα, σε όλες τις χώρες-μέλη της ΕΕ, όμως στην χώρα μας το πρόβλημα, είναι πολύ οξύ-και εξαιτίας των παραπλανητικών διαφημίσεων, των σκληρών μεθόδων πώλησης, των καταχρηστικών ή ασαφών όρων, των υψηλών επιτοκίων, των τόκων υπερημερίας , κ.ά.

Ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου, κ. Πάντος Χριστόδουλος επισημαίνει: «Οι ανάγκες των καταναλωτών είναι πολλές και τα οικονομικά τους πενιχρά. Ο μιμητισμός και η μανία της υπερκατανάλωσης του πολίτη – καταναλωτή, θα τον οδηγήσουν και πάλι στο χρέος. Και ποια είναι η λύση στην οποία καταφεύγει; Ο δανεισμός».

Προσοχή στις Πιστωτικές Κάρτες

Πριν ξεκινήσετε τη συνδρομή σας σε μια κάρτα ή ακόμα και τώρα που έχετε ήδη μια ελέγξτε το ΣΕΠΠΕ (Συνολικό Ετήσιο Πραγματικό Ποσοστό Επιβάρυνσης).

Αυτό περιλαμβάνει:

  • Το ονομαστικό επιτόκιο, το επιτόκιο δηλαδή με το οποίο χρεώνεστε κανονικά για κάθε αγορά σας .
  • Τα υπόλοιπα έξοδα, δηλαδή τις προμήθειες που χρεώνει η τράπεζα όπως:
    • Η συνδρομή,
    • Η ασφάλιση της κάρτας,
    • Η συνεισφορά του νόμου 128/75 (0,60% στο επιτόκιο)
  • Μην υπερβαίνετε το πιστωτικό σας όριο
  • Να πληρώνετε ακριβώς την ημέρα που σας έχει ορίσει η τράπεζα ώστε να μην χρεώνεστε την υπερημερία
  • Να ζητάτε πάντα αντίγραφο της σύμβασης που υπογράψατε.
  • Γενικά κρατήστε τις οφειλές σας μέχρι το ένα τρίτο των εισοδημάτων σας. Είναι η μαθηματική σχέση που εξασφαλίζει την ευκολία στην ανταπόκριση των υποχρεώσεών σας.
  • Ζητήστε έγγραφή δέσμευση της τράπεζας σε περίπτωση προεξόφλησης σχετικά με τις συνέπειες που μπορεί να έχετε.
  • Μην χρησιμοποιείτε πάνω από δύο κάρτες . Είναι εγγυημένο ότι θα μπερδευτείτε τι χρωστάτε και που.
  • Να καταβάλετε ολόκληρο το ποσό που χρωστάτε κάθε μήνα.
  • Να ζητάτε πλήρη ενημέρωση και αναλυτική οικονομική κατάσταση κάθε μήνα ώστε να ελέγχετε άμεσα και ολοκληρωτικά τα χρέη σας.
  • Οφείλετε να γνωρίζετε ότι μια αγορά με κάρτα δεν πρέπει να χρεώνεται διαφορετικά απ' ότι μια αγορά με μετρητά ούτε να πληρώνετε εσείς το κόστος της προμήθειας που χρεώνει η τράπεζα για τη χρήση της πιστωτικής κάρτας.
  • Να κοιτάτε πάντα το χαρτάκι που βγαίνει από το πιστωτικό μηχάνημα που σας ενημερώνει τι ποσό χρεώθηκε στην κάρτα σας. Μην πετάτε αυτό το χαρτάκι ώστε να μπορείτε να συγκρίνετε στο τέλος του μήνα τα ποσά που ξοδέψατε και αυτά που χρεωθήκατε.

Επισημαίνουμε ότι η συνδρομή της κάρτας αποτελεί καταχρηστικό όρο σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, από τη στιγμή που το επιτόκιο συμφωνείται ελεύθερα.

Άτοκες δόσεις :

Για τους περισσότερους καταναλωτές οι άτοκες δόσεις των πιστωτικών καρτών είναι ο επίγειος παράδεισος! Το Ινστιτούτο Καταναλωτών σας εφιστά την προσοχή: Αν κάθε μήνα

μπορείτε να πληρώνετε μόνο το μίνιμουμ της καταβολής – όπως αναγράφεται στη βάση του λογαριασμού σας - π.χ. 30 ευρώ, ενώ χρωστάτε 100 ευρώ, τότε το υπόλοιπο ποσό της άτοκης δόσης πάει για τον επόμενο μήνα και επιβαρύνεται με το επιτόκιο.

Ποιο είναι το μυστικό; Να πληρώνετε κάθε μήνα ολόκληρο το ποσό με το οποίο είστε χρεωμένοι. Τότε μόνο οι δόσεις παραμένουν άτοκες.

Άλλες επιβαρύνσεις :

Γ ια κάθε αγορά που κάνετε σε οποιαδήποτε χώρα εκτός από εκείνη όπου εκδώσατε την κάρτα σας, επιβαρύνεστε με ένα 3% επιπλέον στο ονομαστικό επιτόκιο. Αν κάνετε υπέρβαση του πιστωτικού ορίου πληρώνετε άλλο ένα 3% επιτόκιο. Αν έχετε ληξιπρόθεσμες οφειλές, εκτός από τον τόκο επιβαρύνεστε και με επιτόκιο υπερημερίας περίπου στο 2,5% από την πρώτη μέρα της καθυστέρησης. Όπως διαπιστώνετε μαζεύονται αρκετά περιττά ποσοστά που επιβαρύνουν χωρίς λόγο τις οφειλές σας αν δεν κάνετε συνετή χρήση της οφειλή σας.

Όπως επισημαίνει ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών κ. Πάντος Χριστόδουλος: «μην εμπιστεύεστε τις τράπεζες περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση παροχής υπηρεσιών. Μην ξεχνάτε ότι στόχος τους είναι το κέρδος και όπως αποδείχτηκε σε κάποιες περιπτώσεις όχι με τον καλύτερο τρόπο».

Αν τελικά αποκτήσετε το πολυπόθητο πλαστικό χρήμα ή γενικά το χρησιμοποιείτε πολύ, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών, κ. Πάντος Χριστόδουλος, συμβουλεύει:

  • Εμφανίσεις: 38920

Πασχαλινή Αγορά: Τί και πώς...

Από τη Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης της Περιφέρειας Ηπείρου εκδόθηκε ανακοίνωση για το πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς, ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Επειδή κατά τις πασχαλινές γιορτές η ζήτηση των αγαθών που πλαισιώνουν το γιορταστικό τραπέζι των καταναλωτών είναι αυξημένη, επιβάλλεται να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η λειτουργία της αγοράς να είναι ομαλή και σύμφωνη, με τις ισχύουσες διατάξεις και αποφάσεις.

ΓΕΝΙΚΑ:

  • Όλα τα καταστήματα εξυπηρέτησης του καταναλωτικού κοινού, έχουν την υποχρέωση να εφαρμόζουν τις διατάξεις (Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών-ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.) σχετικά με την τοποθέτηση πινακίδων ή τιμοκαταλόγων που θα αναγράφουν το είδος, την τιμή, την προέλευση και την ποιότητα όπου η τελευταία επιβάλλεται από ειδικές διατάξεις.
  • Στον τομέα των ειδών διατροφής όπου οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στο σημείο αν οι τιμές που εισπράττονται, είναι και οι τιμές που αναγράφονται στις πινακίδες. Ειδικότερα στα συσκευασμένα τρόφιμα, ασφαλιστική δικλείδα ενημέρωσης και προστασίας του καταναλωτή, αποτελεί η αναγραφή των ενδείξεων που ισχύουν νομοθετικά.

ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ ΕΝΟΨΕΙ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ:

  • Να κάνει έγκαιρα και προγραμματισμένα τις πασχαλινές αγορές του και να μην τις αφήσει για την τελευταία στιγμή, με έρευνα στην αγορά, ελέγχοντας και συγκρίνοντας σε περισσότερα του ενός καταστήματος τα ομοειδή είδη, κερδίζοντας έτσι χρήματα και ποιότητα.
  • Να αγοράζει τα προϊόντα που πραγματικά επιθυμεί και να μην παρασύρεται από διαφημιστικές καμπάνιες. Όταν αγοράζει είδη με μακρά καταναλωτική διάρκεια να ζητεί εγγύηση και οδηγίες χρήσης στα ελληνικά.
  • Σε όλες τις αγορές σας να ζητάτε την νόμιμη απόδειξη.
  • Ιδιαίτερη προσοχή στην ημερομηνία ανάλωσης ορισμένων ευάλωτων τροφίμων (όπως νωπό βούτυρο, γιαούρτι, κρέμα γάλακτος, ταραμοσαλάτες, μελιτζανοσαλάτες, τζατζίκι, σοκολάτες, αρτοσκευάσματα, πασχαλινά τσουρέκια κ.α.)
  • Οι καταναλωτές μπορούν να εμπιστευτούν για την αγορά κρέατος, σταθερά και επώνυμα σημεία πώλησης της αγοράς (παραδοσιακά κρεοπωλεία καθώς και νόμιμα κρεοπωλεία που λειτουργούν εντός μεγάλων καταστημάτων), αναζητώντας τις σφραγίδες κτηνιατρικού ελέγχου και προέλευσης, ώστε να μην παραπλανούνται και να αποφεύγουν να αγοράζουν κρέατα από ζώα που σφάζονται σε χώρους που δεν ελέγχονται από κτηνιατρικής πλευράς, γιατί πιθανά εφόσον δεν έχουν υποστεί τον κρεοσκοπικό έλεγχο να έχουν πρόβλημα.
  • Τα σφάγια αμνοεριφίων, τα εγχώρια καθώς και αυτά που εισάγονται και είναι προέλευσης κοινοτικών χωρών, αναγράφουν με κεφαλαία γράμματα το όνομα της χώρας προέλευσης με σφραγίδα       σχήματος ορθογωνίου παραλληλογράμμου, χρώματος Ε133 λαμπρό κυανό (που κλίνει προς το πράσινο - τιρκουάζ), για δε της προέλευσης τρίτων χωρών χρώματος Ε155 καστανό.
  • Επισημαίνεται η υποχρέωση της τήρησης της κοινής υπουργικής απόφασης σχετικά με την επισήμανση του βόειου κρέατος με την τοποθέτηση των ετικετών με το εξωτερικό μπλε περίγραμμα για τα βοοειδή τα οποία γεννήθηκαν, εκτράφηκαν και σφάχτηκαν στην Ελλάδα (Ελληνικό βόειο κρέας) και την ετικέτα χωρίς μπλε εξωτερικό περίγραμμα για τα βοοειδή τα οποία δεν γεννήθηκαν στην Ελλάδα αλλά εκτράφηκαν και σφάχτηκαν στην Ελλάδα.
  • Στις συσκευασμένες συκωταριές θα πρέπει ο καταναλωτής να αναζητά την σφραγίδα καταλληλότητας, όπου       αναφέρεται η προέλευσή τους από συγκεκριμένη εγκατάσταση, η ημερομηνία λήξης και για τις κατεψυγμένες και η ημερομηνία κατάψυξης.
  • Ο κιμάς πρέπει να κόβεται παρουσία του πελάτη από τεμάχιο της αρεσκείας του, πλην του τυποποιημένου κιμά που εφόσον προσφέρεται τέτοιος με ειδική κτηνιατρική άδεια, θα πρέπει να είναι σε πακέτο με τις προβλεπόμενες ενδείξεις που περιγράφονται στην ετικέτα του βόειου κρέατος και επί πλέον η χώρα παρασκευής(κοπής) του κιμά και η ημερομηνία παρασκευής του.
  • Τα έντερα πρέπει να είναι πλυμένα και καθαρισμένα και χωρίς δυσάρεστες οσμές και οι συκωταριές χωρίς την σπλήνα.
  • Το κοτόπουλο πρέπει να έχει το καρτελάκι του κρεοσκοπικού ελέγχου από την κτηνιατρική υπηρεσία και τα τεμαχισμένα να πωλούνται συσκευασμένα με τις ενδείξεις του εργαστηρίου.
  • Τα αυγά πρέπει να είναι ωοσκοπημένα και με καθαρό κέλυφος και δεν πρέπει να πλένονται όταν πρόκειται να διατηρηθούν στο ψυγείο, γιατί έτσι αφαιρείται το εξωτερικό υμενίδιό τους και επιταχύνεται η αλλοίωσή τους.
  • Προσοχή στις τοξικές βαφές. Πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο οι εγκεκριμένες και ασφαλείς βαφές που καθορίζονται από αντίστοιχη διάταξη του Κ.Τ.Π.
  • Στα τυριά πρέπει να αναγράφεται στην συσκευασία η ημερομηνία παραγωγής. Πρέπει να έχουν ευχάριστη οσμή και γεύση.
  • Τα αλλαντικά πρέπει να έχουν καθαρό, στεγνό, γυαλιστερό περίβλημα. Να μην έχουν δυσάρεστη οσμή και γεύση και να μην υπάρχει αλλαγή χρώματος.
  • Ιδιαίτερη προσοχή στις σωστές θερμοκρασίες συντήρησης των τροφίμων και ειδικότερα αυτών των προϊόντων με ευάλωτο χαρακτήρα.
  • Προσοχή στο ποτό. Ποτέ με άδειο στομάχι ούτε και να το ανακατεύουμε.
  • Τα ρούχα θα πρέπει να έχουν την ετικέτα που θα πληροφορεί για την σύνθεσή τους και τα παπούτσια για το υλικό που είναι κατασκευασμένα.
  • Τα παιχνίδια πρέπει να έχουν την σήμανση       “CE” που σημαίνει ότι έχουν τηρηθεί οι προδιαγραφές προστασίας της ασφάλειας και της υγείας των παιδιών, να αγοράζουμε παιχνίδια που έχουν ενδείξεις και οδηγίες στα Ελληνικά και πάντοτε με γνώμονα την συμβολή τους στην ενεργοποίηση των δυνατοτήτων που διαθέτει κάθε παιδί και όχι με βάση την διαφημιστική τους προβολή που οδηγεί στον υπερκαταναλωτισμό. Προσοχή στα παιχνίδια που πωλούνται υπαιθρίως. Είναι φτιαγμένα από άγνωστους κατασκευαστές, χωρίς σήμα κατασκευής που να δείχνουν την προέλευσή τους, επομένως ανεξέλεγκτα.
  • Καλή χρήση πιστωτικών καρτών.
  • Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι προσεχτικοί αποφεύγοντας τις προμήθειες του οποιοδήποτε τροφίμου από ανώνυμους, πλανόδιους μικροπωλητές ή άγνωστους προμηθευτές.

            Δεν παραλείπουμε να σημειώσουμε ότι αρμόδιοι υπάλληλοι όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων , προβαίνουν καθημερινά σε ελέγχους αναφορικά με την εφαρμογή των διατάξεων και λοιπών Υπουργικών Αποφάσεων (Κανόνες Ρύθμισης της Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών Ν.4177/2013 καθώς και των Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών-ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ) καθώς και σε δειγματοληψίες ειδών τροφίμων-ποτών και καυσίμων για την ποιοτική τους εξέταση από τις Χημικές Υπηρεσίες του Γενικού Χημείου του Κράτους.

Έλεγχοι επίσης γίνονται και από μικτά κλιμάκια ( Ε.Φ.Ε.Τ., Δ/νση Κτηνιατρικής, Δ/νση Υγείας).

Με αντικείμενο την ομαλή λειτουργία των αγορών, πραγματοποιήθηκαν συσκέψεις παρουσία, υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων παραγωγικών και εμπορικών φορέων. Κατά την διάρκεια των εν λόγω συσκέψεων εκτιμήθηκε η κατάσταση που επικρατεί στην αγορά της κάθε Περιφερειακή Ενότητας και των δεδομένων που υπάρχουν για την Πασχαλινή περίοδο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των εμπόρων και των κρεοπωλών, θα υπάρξει επάρκεια σε επίπεδο Περιφέρειας και οι τιμές αναμένονται να διαμορφωθούν στα ίδια περίπου με τα περσινά επίπεδα.

Ειδική έμφαση δόθηκε στους ελέγχους που θα γίνουν για την τήρηση των κανόνων υγιεινής των κρεάτων και την αποτροπή περιπτώσεων σφαγής σε μη νόμιμα λειτουργούντα σφαγεία. Μέχρι στιγμής η κατάσταση διαμορφώνεται ομαλά και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

  • Εμφανίσεις: 38065

Xειμερινές εκπτώσεις - Τί πρέπει να γνωρίζουμε

Η έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων φέτος στα εμπορικά καταστήματα αρχίζει από την 13η Ιανουαρίου , με καταλυτική ημερομηνία την 28η Φεβρουαρίου.. Σε αυτό το διάστημα, η πλειονότητα του καταναλωτικού κοινού θα σπεύσει να επωφεληθεί των χαμηλών τιμών των προϊόντων, υποπίπτοντας όμως σε μια σειρά λαθών που ουσιαστικά θα έχει ως αποτέλεσμα την μελλοντική τους οικονομική επιβάρυνση. Συνεπώς οι καταναλωτές, οφείλουν να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί τόσο πριν όσο και κατά την διάρκεια των αγορών τους.

Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου λοιπόν εφιστά την προσοχή στο καταναλωτικό κοινό στα ακόλουθα:

  • Το προϊόν στο οποίο ισχύει η έκπτωση, πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από πινακίδα στην οποία θα αναγράφονται:
    • Η αρχική τιμή του προϊόντος
    • Η τελική τιμή του προϊόντος.
    • Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι.  Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»
  • Σύνηθες φαινόμενο μερικών εμπόρων, ευτυχώς όχι όλων, είναι:
    • Η αναγραφή τιμής προϊόντων υψηλότερης της πραγματικής.
    • Η διάθεση στην κατανάλωση ειδών β’ διαλογής, τα οποία έχουν αγοραστεί για αυτόν τον σκοπό.
  • Να αντιμετωπίζετε με επιφυλακτικότητα τις μεγάλες εκπτώσεις : Εξετάστε την ποιότητα και την τιμή των προϊόντων και να κάνετε πάντα σύγκριση τιμών ιδίων προϊόντων από κατάστημα σε κατάστημα πριν προβείτε στην επιθυμητή αγορά.
  • Την τιμή που είχε ένα προϊόν πριν την έκπτωση την ξέρει μόνον ο καταστηματάρχης και ο μόνος που μπορεί να την ελέγξει είναι ο καταναλωτής που την είχε καταγράψει.
  • Εάν διαπιστώσουμε ότι σε κάποιο προϊόν που είχαμε επισημάνει την τιμή του πριν τις εκπτώσεις, ο πωλητής γράφει άλλη τιμή για να παρουσιάσει μεγαλύτερη έκπτωση, του το λέμε, για να μην έχει την εντύπωση ότι αποδίδουν τέτοιου είδους τεχνάσματα που προσβάλουν εκτός από τον ίδιο όλη την τοπική αγορά.
  • Μην αγοράζετε προϊόντα επειδή είναι φθηνά : Τέτοια λογική μπορεί να αποβεί μοιραία για την υποτιθέμενη σωστή διαχείριση χρήματος που θέλουμε να κάνουμε. Τα προϊόντα θα είναι περιττά όσο φθηνά και αν είναι.
  • Προτιμάτε εποχιακά είδη : Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, μπορείτε να επωφεληθείτε κυρίως από εποχιακά είδη (ένδυσης – υπόδησης), τα οποία θα τα βρείτε φθηνότερα παρά από είδη οικιακής χρήσεως, ηλεκτρονικές συσκευές, εξοπλισμό, έπιπλα. Οι τιμές αυτών των προϊόντων αυξομειώνονται καθ’ όλη την διάρκεια τους έτους. Έτσι μπορείτε να πετύχετε μια συμφέρουσα τιμή στα ανάλογα προϊόντα σε όλη την διάρκεια του χρόνου και όχι απαραίτητα σε περίοδο εκπτώσεων.
  • Πιστωτικές Κάρτες : Ειδικά την περίοδο των εκπτώσεων οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα φειδωλοί στην χρήση πιστωτικών καρτών, αφού η υπερχρέωση πλέον αυτών των καρτών αποτελεί την μεγαλύτερη πληγή για τα περισσότερα νοικοκυριά. Προσοχή λοιπόν στην υπερχρέωση των πιστωτικών καρτών. Ελέγχουμε το ποσόν που μας χρεώνουν στο κατάστημα και στον αναλυτικό λογαριασμό της τράπεζας.-Hτιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
  • Δεύτερη γνώμη: Πηγαίνοντας να αγοράσετε κάποιο προϊόν, θα μπορούσατε να εμπιστευθείτε την γνώμη ενός δεύτερου ατόμου. Τις περισσότερες φορές η αυξημένη μας επιθυμία κατανάλωσης και εξοικονόμησης χρήματος, μας καθιστά άκαμπτους να αποφασίσουμε εάν ένα προϊόν είναι καλό και ταιριάζει στις ανάγκες μας. Η ήρεμη γνώμη του άλλου ατόμου, θα μας βοηθήσει να αποφασίσουμε και να αξιολογήσουμε τις ουσιαστικές μας ανάγκες.
  • Απόδειξη: Μην ξεχνάτε ποτέ να ζητάτε την απόδειξη που συνοδεύει τις αγορές σας, όχι μόνον γιατί την απαιτεί ο νόμος, αλλά και θα χρειασθεί για τυχόν αλλαγή του προϊόντος.. Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τις αγορές μας βαραίνει πρωτίστως εμάς τους ίδιους.
  • Εγγύηση: Επίσης μη ξεχνάτε την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα.
  • Προσφορές: Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει ανηρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές αρχική και η τιμή προφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης ).Προσοχή !!!! Στις προσφορές συνήθως αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, εάν μετανιώσουμε δεν έχουμε δυνατότητα αλλαγής.

Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου συμβουλεύει τους καταναλωτές:

Καταγράψτε τις ανάγκες σας : Πριν βγείτε στην αγορά θα πρέπει να έχετε αξιολογήσει και καταγράψει τις ανάγκες σας. Δίχως ανάλογη προετοιμασία, το πιθανότερο είναι να αγοράσετε κάτι το οποίο μάλλον περιττό θα κριθεί παρά ουσιαστικά χρήσιμο και αναγκαίο. Μη πέσετε θύματα της υπερκατανάλωσης.

Η ριζική αλλαγή στα είδη της βιτρίνας μετά την έναρξη των εκπτώσεων θεωρείται ύποπτη.

    

Η περίοδος των εκπτώσεων αποτελεί ευκαιρία για τους καταναλωτές να αγοράσουν σε χαμηλότερες τιμές κανονικά και όχι ελαττωματικά προϊόντα. Οι συνήθεις δικαιολογίες μερικών εμπόρων: «σε περιόδους εκπτώσεων αλλαγές προϊόντων και επιστροφές χρημάτων δεν γίνονται», δεν ισχύουν στην περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος. . Αν οι έμποροι θέλουν να πωλήσουν ελαττωματικά προϊόντα πρέπει να το επισημαίνουν εγγράφως στους καταναλωτές και να κατεβάζουν ακόμα παρακάτω τις τιμές με την επισήμανση ότι αυτά τα προϊόντα δεν επιστρέφονται .

Να θυμόμαστε πάντα ότι η βιασύνη και η νοοτροπία του να προλάβουμε πριν εξαντληθούν τα προϊόντα, δεν αποτελεί τον καλύτερο τρόπο συμπεριφοράς την περίοδο των εκπτώσεων. Ιδιαίτερα να προσέχουμε οι αγορές μας να μην γίνονται σε ώρες αιχμής των καταστημάτων, γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος κλοπής προσωπικών μας ειδών. Έτσι αντί να επωφεληθούμε των προσφορών, θα επωφεληθούν οι επιτήδειοι «εραστές» του χρήματος ζημιώνοντας φυσικά την τσέπη μας.

Με τον νέο Νόμο για τις εκπτώσεις και την λειτουργία των Καταστημάτων τις Κυριακές, η επόμενη εκπτωτική περίοδο θα ξεκινήσει το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου για πρώτη φορά, αφού αποτελεί την πρώτη ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο. Ακολουθούν οι εκπτώσεις του Ιουλίου μέχρι το τέλος Αυγούστου και ολοκληρώνονται οι εκπτώσεις με την εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου, οπότε δεν χρειάζεται να είμαστε βιαστικοί στις αγορές μας καθόσον τώρα μας δίνετε η δυνατότητα ένα προϊόν που δεν μπορέσαμε να πάρουμε τώρα ίσως το βρούμε στην επόμενο περίοδο των εκπτώσεων.

-Εξασφαλίστε τα οικονομικά σας συμφέροντα αγοράζοντας ποιοτικά προϊόντα με

όλες τις από τον νόμο απαιτούμενες ενδείξεις και μη ξεχνάτε το τρίπτυχο:

                                              Ελέγχω- Συγκρίνω- Επιλέγω

                                         Ποιότητα και τιμή των προϊόντων

 Ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου κ. Χριστόδουλος Πάντος, καλεί τους φίλους καταναλωτές να προτιμούν τα ντόπια καταστήματα, διότι έτσι ενισχύουν την τοπική οικονομία και αυξάνουν τις θέσεις εργασίας.

-Για τυχόν παρατυπίες κατά την διάρκεια των αγορών σας στην περίοδο των εκπτώσεων μη διστάσετε να επικοινωνείτε με το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου στο τηλ.2651065178 .-

  • Εμφανίσεις: 38785

Τι πρέπει να γνωρίζετε πριν αγοράσετε παιχνίδια για μικρά παιδιά

Στους πρώτους των πωλήσεων - εκτός των τροφίμων - κατά τη διάρκεια των γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είναι και ο κλάδος των παιχνιδιών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των εμπόρων του κλάδου, τον Δεκέμβριο πραγματοποιείται το 50% των ετήσιων πωλήσεων! Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου παραθέτει βασικά σημεία στα οποία οι γονείς πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την αγορά παιχνιδιού: Όλα τα παιχνίδια που κυκλοφορούν στην Κοινότητα πρέπει να συμμορφώνονται με ορισμένες ελάχιστες απαιτήσεις ασφαλείας, που ορίζονται από την κοινοτική και την εναρμονισμένη ελληνική νομοθεσία. Η συμμόρφωση των παιχνιδιών με τις απαιτήσεις αυτές επισημαίνεται με την ένδειξη « CE » που τίθεται από τον ίδιο τον κατασκευαστή, ενώ πρέπει να φέρουν και προειδοποίηση αν τυχόν δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται από κάποια ηλικία και κάτω. Καθήκον του κάθε κράτους και των αρμόδιων υπηρεσιών του είναι να ελέγχουν αν τα παιχνίδια φέρουν το «CE», που αποτελεί διαβατήριο για την κυκλοφορία στην αγορά, και αν αυτά που φέρουν το «CE» συμμορφώνονται πράγματι προς τις βασικές απαιτήσεις ασφαλείας. Αφού λοιπόν το σήμα τίθεται από τους κατασκευαστές και αφού πάντα υπάρχουν επιχειρήσεις, οι οποίες ενδεχομένως, για λόγους κόστους μπορεί να το θέτουν χωρίς ιδιαίτερο προβληματισμό, ενώ οι έλεγχοι δεν μπορεί παρά να είναι δειγματοληπτικοί, αυτό σημαίνει ότι το «CE» είναι ένδειξη, αλλά όχι και εγγύηση ασφάλειας του παιχνιδιού. Τα παιχνίδια που αγοράζονται θα πρέπει να είναι σύμφωνα με την ηλικία και τις ανάγκες των παιδιών. Μόνο έτσι το παιχνίδι προσθέτει στο παιδί θετικά, διαμορφώνει προσωπικότητα και αναπτύσσει κρίση και δεξιότητες. Δεν θα πρέπει να αγοράζουμε δώρα σε παιδιά κάτω των 3 ετών που περιλαμβάνουν μικρά κομμάτια γιατί μπορούν να προκαλέσουν πνιγμό. Θα πρέπει να αποφεύγουμε τα αεροβόλα ως δώρα γιατί μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμούς. Οι οδηγίες και οι ενδείξεις κατασκευής του παιχνιδιού πρέπει να αναγράφονται στα Ελληνικά, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των παιδιών. Πριν αγοράσουμε κάποιο παιχνίδι, οφείλουμε να κάνουμε σύγκριση της τιμής του μεταξύ των καταστημάτων που διατίθεται το συγκεκριμένο παιχνίδι. Εάν αγοράσουμε ποδήλατο, skate board, πατίνια ή πατίνι, θα πρέπει να συμπεριλάβουμε στο δώρο, κράνος και οποιοδήποτε άλλο υλικό ασφαλείας χρειάζεται (επιγονατίδες, καλύμματα για τους καρπούς, κλπ.). Όταν αγοράζουμε για δώρο μπογιές, μαρκαδόρους ή πλαστελίνη, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι στην συσκευασία αναγράφεται ότι δεν είναι τοξικά. Δεν πρέπει να δίνουμε ποτέ δώρα σε μικρά παιδιά μέσα σε πλαστικές σακούλες επειδή μπορεί να προκαλέσουν ασφυξία. Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι τα χριστουγεννιάτικα στολίδια δεν είναι παιχνίδια! Έτσι δεν υπάρχει διάταξη διεθνώς που να υποχρεώνει τους κατασκευαστές να ακολουθούν τις προδιαγραφές για παιχνίδια. Κρατάτε τα παιδιά μακριά από τα ηλεκτρικά λαμπιόνια και τα εύθραυστα αντικείμενα.

  • Εμφανίσεις: 34180

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Ποδήλατο Γιαννούλη
Τάτσης Άγγελος - Τζίμα Αριστέα - Οδοντοτεχνικό Εργαστήριο
RATECH - Τεχνικό Γραφείο Αναλκυστήρων
ΕΠΙΠΛΑ ΑΦΟΙ ΤΑΣΣΟΥ
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Save