ΙΝΚΑ ΗΠΕΙΡΟΥ: Τουρισμός και διακοπές - Τι πρέπει να κανουμε...



Διαπραγματευτείτε το πακέτο τουριστικών υπηρεσιών

Ο καταναλωτής τουριστικών υπηρεσιών, κατά τις συναλλαγές του με τους τουριστικούς επιχειρηματίες, πρέπει να γνωρίζει ότι:

  • Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείχνει κατά τις διαπραγματεύσεις του με ένα τουριστικό γραφείο για την πραγματοποίηση ενός οργανωμένου ταξιδιού εντός ή εκτός Ελλάδας.

Το ταξίδι πρέπει να είναι ευχάριστο και χωρίς εκπλήξεις

Το οργανωμένο ταξίδι περιλαμβάνει ένα πακέτο υπηρεσιών, δηλαδή διαμονή σε κατάλυμα, μεταφορά, εστίαση ή άλλες εξυπηρετήσεις, τις οποίες ο τουριστικός πράκτορας θα φροντίσει να εξασφαλίσει για λογαριασμό του πελάτη-καταναλωτή.

  • Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει από την έντυπη πληροφόρηση που οφείλει να του παρέχει το τουριστικό γραφείο, επακριβώς τις υπηρεσίες που θα του παρασχεθούν, τις τιμές, τα πρόσωπα και τις επιχειρήσεις που θα τον εξυπηρετήσουν. Γι’ αυτό ο πράκτορας οφείλει να τον ενημερώσει εγγράφως, πριν την σύναψη της συμφωνίας και την καταβολή του τιμήματος και να φροντίσει για την έγγραφη συμφωνία σε κείμενο κοινά αποδεκτό: τη σύμβαση.
  • Η σύμβαση πρέπει να συνοδεύεται από αντίγραφο ασφαλιστηρίου συμβολαίου ή να περιλαμβάνει οπωσδήποτε τον όρο ότι το ταξίδι είναι ασφαλισμένο και οποιαδήποτε ζημιά του καταναλωτή από ατύχημα ή άλλο λόγο που οφείλεται στον ίδιο τον πράκτορα ή στις συνεργαζόμενες με αυτόν επιχειρήσεις, θα καλυφθεί από την Ασφαλιστική Εταιρία.

Επίσης η σύμβαση πρέπει να περιλαμβάνει τον όρο ότι η επιστροφή του καταναλωτή στον τόπο εκκίνησης του είναι εξασφαλισμένη σε περίπτωση πτώχευσης ή αφερεγγυότητας του πράκτορα. Συνεπώς στη σύμβαση πρέπει να αναφέρεται ο τρόπος της επιστροφής, το τηλέφωνο και το πρόσωπο που θα αναλάβει την επιστροφή.

Σε κάθε περίπτωση, η σύμβαση πρέπει να είναι αναλυτική και να περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία με τις αναγκαίες λεπτομέρειες που θα κάνουν το ταξίδι ευχάριστο, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις και ταλαιπωρίες, και θα δώσουν στον καταναλωτή την αίσθηση της σιγουριάς.


Ειδικό Σήμα λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων

Όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις οφείλουν να είναι εφοδιασμένες με το ειδικό σήμα λειτουργίας από τον ΕΟΤ.

Οι επιχειρήσεις αυτές είναι οι κάτωθι:

  • Όλα τα καταλύματα: Ξενοδοχεία, μοτέλ, bungalows, κάμπινγκ, ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα.
  • Τα τουριστικά γραφεία (εσωτερικού ή γενικού τουρισμού)
  • Τα τουριστικά λεωφορεία.
  • Οι ναυλομεσίτες
  • Οι επιχειρήσεις που προωθούν χρονομεριστικές μισθώσεις σε καταλύματα εσωτερικού - εξωτερικού (Time Sharing)
  • Οι επιχειρήσεις Rent a Car
  • Τα καταστήματα ειδών λαϊκής τέχνης

Σε περίπτωση που μία επιχείρηση δεν έχει το ειδικό σήμα, ο καταναλωτής μπορεί να την καταγγείλει στην Τουριστική Αστυνομία ή στον ΕΟΤ.

Πληροφορίες τουριστικού περιεχομένου

Για πληροφορίες τουριστικού περιεχομένου (π.χ. δρομολόγια ΟΣΕ, ΚΤΕΛ κ.λ.π., ωράρια μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, φυλλάδια με αξιοθέατα και ειδικά θέλγητρα κάθε περιοχής, κ.λ.π.) ο καταναλωτής μπορεί να απευθύνεται στο:

Κεντρικό Γραφείο Πληροφοριών ΕΟΤ

ή στα κατά τόπους γραφεία του ΕΟΤ και την Τουριστική Αστυνομία.-

Για οποιοδήποτε παράπονο ή καταγγελία μπορείτε να απευθύνεστε στο Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου, τηλ/φάξ 26510-65178 e.mail:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

  • Εμφανίσεις: 39161

Χειμερινές εκπτώσεις Τι πρεπει να προσεξουμε

 Σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 4177/2013, οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις έτους 2015 θα αρχίσουν τη Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου και θα λήξουν το Σάββατο 28 Φεβρουαρίου.Σε αυτό το διάστημα, η πλειονότητα του καταναλωτικού κοινού θα σπεύσει να επωφεληθεί των χαμηλών τιμών των προϊόντων, υποπίπτοντας όμως σε μια σειρά λαθών που ουσιαστικά θα έχει ως αποτέλεσμα την μελλοντική τους οικονομική επιβάρυνση. Συνεπώς οι καταναλωτές, οφείλουν να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί τόσο πριν όσο και κατά την διάρκεια των αγορών Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου λοιπόν εφιστά την προσοχή στο καταναλωτικό κοινό στα ακόλουθα: 1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως δια γραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. "50% έκπτωση").3. . Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά. • Σύνηθες φαινόμενο μερικών εμπόρων, ευτυχώς όχι όλων, είναι: o Η αναγραφή τιμής προϊόντων υψηλότερης της πραγματικής. o Η διάθεση στην κατανάλωση ειδών β’ διαλογής, τα οποία έχουν αγοραστεί για αυτόν τον σκοπό. Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου συμβουλεύει τους καταναλωτές: Καταγράψτε τις ανάγκες σας : Πριν βγείτε στην αγορά θα πρέπει να έχετε αξιολογήσει και καταγράψει τις ανάγκες σας. Δίχως ανάλογη προετοιμασία, το πιθανότερο είναι να αγοράσετε κάτι το οποίο μάλλον περιττό θα κριθεί παρά ουσιαστικά χρήσιμο και αναγκαίο. Μη πέσετε θύματα της υπερκατανάλωσης.• Να αντιμετωπίζετε με επιφυλακτικότητα τις μεγάλες εκπτώσεις : Εξετάστε την ποιότητα και την τιμή των προϊόντων και να κάνετε πάντα σύγκριση τιμών ιδίων προϊόντων από κατάστημα σε κατάστημα πριν προβείτε στην επιθυμητή αγορά. • Την τιμή που είχε ένα προϊόν πριν την έκπτωση την ξέρει μόνον ο καταστηματάρχης και ο μόνος που μπορεί να την ελέγξει είναι ο καταναλωτής που την είχε καταγράψει.• Εάν διαπιστώσουμε ότι σε κάποιο προϊόν που είχαμε επισημάνει την τιμή του πριν τις εκπτώσεις, ο πωλητής γράφει άλλη τιμή για να παρουσιάσει μεγαλύτερη έκπτωση, του το λέμε, για να μην έχει την εντύπωση ότι αποδίδουν τέτοιου είδους τεχνάσματα που προσβάλουν εκτός από τον ίδιο όλη την τοπική αγορά.Η ριζική αλλαγή στα είδη της βιτρίνας μετά την έναρξη των εκπτώσεων θεωρείται ύποπτη.• Μην αγοράζετε προϊόντα επειδή είναι φθηνά :Τέτοια λογική μπορεί να αποβεί μοιραία για την υποτιθέμενη σωστή διαχείριση χρήματος που θέλουμε να κάνουμε. Τα προϊόντα θα είναι περιττά όσο φθηνά και αν είναι. • Προτιμάτε εποχιακά είδη : Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, μπορείτε να επωφεληθείτε κυρίως από εποχιακά είδη (ένδυσης – υπόδησης), τα οποία θα τα βρείτε φθηνότερα παρά από είδη οικιακής χρήσεως, ηλεκτρονικές συσκευές, εξοπλισμό, έπιπλα. Οι τιμές αυτών των προϊόντων αυξομειώνονται καθ’ όλη την διάρκεια τους έτους. Έτσι μπορείτε να πετύχετε μια συμφέρουσα τιμή στα ανάλογα προϊόντα σε όλη την διάρκεια του χρόνου και όχι απαραίτητα σε περίοδο εκπτώσεων. • Πιστωτικές Κάρτες : Ειδικά την περίοδο των εκπτώσεων οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα φειδωλοί στην χρήση πιστωτικών καρτών, αφού η υπερχρέωση πλέον αυτών των καρτών αποτελεί την μεγαλύτερη πληγή για τα περισσότερα νοικοκυριά. Προσοχή λοιπόν στην υπερχρέωση των πιστωτικών καρτών. Ελέγχουμε το ποσόν που μας χρεώνουν στο κατάστημα και στον αναλυτικό λογαριασμό της τράπεζας.- H τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.Η περίοδος των εκπτώσεων αποτελεί ευκαιρία για τους καταναλωτές να αγοράσουν σε χαμηλότερες τιμές κανονικά και όχι ελαττωματικά προϊόντα. Οι συνήθεις δικαιολογίες μερικών εμπόρων: «σε περιόδους εκπτώσεων αλλαγές προϊόντων και επιστροφές χρημάτων δεν γίνονται», δεν ισχύουν στην περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος. . Αν οι έμποροι θέλουν να πωλήσουν ελαττωματικά προϊόντα πρέπει να το επισημαίνουν εγγράφως στους καταναλωτές και να κατεβάζουν ακόμα παρακάτω τις τιμές με την επισήμανση ότι αυτά τα προϊόντα δεν επιστρέφονται .• Δεύτερη γνώμη: Πηγαίνοντας να αγοράσετε κάποιο προϊόν, θα μπορούσατε να εμπιστευθείτε την γνώμη ενός δεύτερου ατόμου. Τις περισσότερες φορές η αυξημένη μας επιθυμία κατανάλωσης και εξοικονόμησης χρήματος, μας καθιστά άκαμπτους να αποφασίσουμε εάν ένα προϊόν είναι καλό και ταιριάζει στις ανάγκες μας. Η ήρεμη γνώμη του άλλου ατόμου, θα μας βοηθήσει να αποφασίσουμε και να αξιολογήσουμε τις ουσιαστικές μας ανάγκες. • Απόδειξη: Μην ξεχνάτε ποτέ να ζητάτε την απόδειξη που συνοδεύει τις αγορές σας, όχι μόνον γιατί την απαιτεί ο νόμος, αλλά και θα χρειασθεί για τυχόν αλλαγή του προϊόντος.. Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τις αγορές μας βαραίνει πρωτίστως εμάς τους ίδιους. • Εγγύηση: Επίσης μη ξεχνάτε την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. • Προσφορές: Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές αρχική και η τιμή προφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης ).Προσοχή !!!! Στις προσφορές συνήθως αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, εάν μετανιώσουμε δεν έχουμε δυνατότητα αλλαγής. Να θυμόμαστε πάντα ότι η βιασύνη και η νοοτροπία του να προλάβουμε πριν εξαντληθούν τα προϊόντα, δεν αποτελεί τον καλύτερο τρόπο συμπεριφοράς την περίοδο των εκπτώσεων. Ιδιαίτερα να προσέχουμε οι αγορές μας να μην γίνονται σε ώρες αιχμής των καταστημάτων, γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος κλοπής προσωπικών μας ειδών. Έτσι αντί να επωφεληθούμε των προσφορών, θα επωφεληθούν οι επιτήδειοι «εραστές» του χρήματος ζημιώνοντας φυσικά την τσέπη μας. -Εξασφαλίστε τα οικονομικά σας συμφέροντα αγοράζοντας ποιοτικά προϊόντα με όλες τις από τον νόμο απαιτούμενες ενδείξεις και μη ξεχνάτε το τρίπτυχο: Ελέγχω- Συγκρίνω- Επιλέγω Ποιότητα και τιμή των προϊόντων-Για τυχόν παρατυπίες κατά την διάρκεια των αγορών σας στην περίοδο των εκπτώσεων μη διστάσετε να επικοινωνείτε με το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου στο τηλ.2651065178 .-

  • Εμφανίσεις: 39570

Συμβουλές του ΙΝΚΑ για τις αγορές την περίοδο των εορτών

1451860428.jpg

Συμβουλές για όσο το δυνατόν καλύτερες και ασφαλέστερες αγορές δίνει στους Ηπειρώτες το ΙΝΚΑ της περιοχής. Μεταξύ άλλων,  επισημαίνει ορισμένα βασικά σημεία για να αποφύγουν τις δυσάρεστες καταστάσεις οι καταναλωτές.  Βασικές αρχές είναι η καταγραφή των αναγκών ώστε να αγοράσουν αυτά που πραγματικά χρειάζονται, καθώς και...
  • Εμφανίσεις: 39288

Συμβουλές και οδηγίες για τα παιχνίδια απο το ΙΝΚΑ Ηπείρου

1451860428.jpg

Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου με ανακοίνωσή του παραθέτει βασικά σημεία στα οποία οι γονείς πρέπει να είναι ιδιαίτερα

προσεκτικοί κατά την αγορά παιχνιδιού τα Χριστούγεννα.

"Όλα τα παιχνίδια που κυκλοφορούν στην Κοινότητα πρέπει να συμμορφώνονται με ορισμένες ελάχιστες απαιτήσεις ασφαλείας, που

...
  • Εμφανίσεις: 39217

Συμβουλές ΙΝΚΑ Ηπείρου για το πετρέλαιο θέρμανσης

236856852.jpgΞεκινά αύριο η επίσημη διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης και το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου δίνει τις βασικές και πάγιες συμβουλές, για τη διαδικασία παραλαβής πετρελαίου θέρμανσης.

Συγκεκριμένα προτείνει:
1. Ετοιμάστε τον καυστήρα και τα σώματα
Πριν ανάψετε τον καυστήρα σας θα πρέπει να τον καθαρίσετε και να τον ρυ

...
  • Εμφανίσεις: 39431

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Ποδήλατο Γιαννούλη
Τάτσης Άγγελος - Τζίμα Αριστέα - Οδοντοτεχνικό Εργαστήριο
RATECH - Τεχνικό Γραφείο Αναλκυστήρων
ΕΠΙΠΛΑ ΑΦΟΙ ΤΑΣΣΟΥ
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Save