Mercedes: Το «θαύμα» του Σίβερστοουν

Mercedes: Το «θαύμα» του Σίβερστοουν
Η Mercedes είναι έτοιμη να κάνει το… ακατόρθωτο στο Βρετανικό Γκραν Πρι.

Έχει κάνει… θαύματα στην συγκεκριμένη πίστα, όμως η φετινή Mercedes δεν έχει ούτε την ταχύτητα ούτε την σταθερότητα για να μπει ανάμεσα στα φαβορί για την κατάκτηση της νίκησε στο Γκραν Πρι της Βρετανίας που διεξάγεται στην ιστορική πίστα του «Σίβερστοουν».

Ο επικεφαλής της ομάδας Τότο Βολφ και ο τεχνικός διευθυντής Μάικ Έλιοτ εξέφρασαν τις σκέψεις του αναφορικά με το πώς θα μπορούσαν τα «Ασημένια Βέλη» να κάνουν την υπέρβαση στον επερχόμενο αγώνα. Όμως στα θετικά της ομάδας είναι το γεγονός ότι ο Τζορτζ Ράσελ διατηρεί το σερί τερματισμών του στις πέντε πρώτες θέσεις (σε όλους τους αγώνες της σεζόν) και ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε ανέβει στο βάθρο του Καναδικού Γκραν Πρι.

«Ένα πράγμα για το οποίο μπορείτε να είστε σίγουροι είναι ότι θα πιέσουμε το μονοθέσιο όσο περισσότερο μπορούμε», είπε ο τεχνικός προϊστάμενος της ομάδας. «Θα φέρουμε νέα κομμάτια, θα προσπαθήσουμε να βρούμε έναν γρήγορο ρυθμό με το αυτοκίνητο που έχουμε, ενώ οι αναβαθμίσεις που θα φέρουμε πιστεύω ότι θα είναι κομβικές».

{https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1541391339555807232}

Κανένας δεν πρέπει να… διαγράφει την Mercedes από τις μάχες διεκδίκησης βάθρων ή ακόμα και νικών, καθώςμ πορεί φέτος να μην διαθέτει ένα γρήγορο μονοθέσιο όμως όλοι στο γκαράζ διαθέτουν τεράστια εμπειρία. Γι’ αυτό άλλωστε κατάφεραν να πάρουν 8 συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών από το 2014 έως το 2021.

«Οι οδηγοί μας θα πιέσουν όσο πιο σκληρά μπορούνε γιατί θέλουμε να επιστρέψουμε στις νίκες. Θέλουμε να κερδίσουμε για την ομάδα, θέλουμε σίγουρα να κερδίσουμε για τους οπαδούς, οπότε ας δούμε τι θα συμβεί», συμπλήρωσε ο Έλιοτ.

Η ομάδα έτοιμη για το Βρετανικό Γκραν Πρι του 2022 έχοντας κερδίσει οκτώ από τα εννέα τελευταία, αλλά ο αγώνας αυτού του Σαββατοκύριακου θα εξακολουθεί να είναι μια μεγάλη πρόκληση.

«Νομίζω ότι ταυτόχρονα... πρέπει να είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας και να πούμε ότι αυτή τη στιγμή είμαστε λίγο πίσω από αυτούς τους πρωτοπόρους ( Ferrari και Red Bull) και σε έναν κανονικό αγώνα νομίζω ότι θα δυσκολευτούμε. Η πίστα μας ταιριάζει αρκετά, οπότε πρέπει να εκμεταλλευτούμε τις συνθήκες και να πάμε για μία… παράσταση».

 

  • Εμφανίσεις: 1009

F1: Μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2030

F1: Μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2030
Το μακροχρόνιο πλάνο της F1 στοχεύει στο μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2030.

Πριν από τρία χρόνια, ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής βιωσιμότητας, η F1 έθεσε φιλόδοξους στόχους και έκτοτε συνεργάζεται με τις 10 ομάδες, τους διοργανωτές αγώνων, τους χορηγούς, τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς και τη FIA για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα του αθλήματος.

Με την ονομασία «Net Zero Carbon», στόχος είναι έως το 2030 η F1 ως άθλημα να χρησιμοποιεί 100% βιώσιμα καύσιμα, να μειώσει την χρήση πλαστικών μιας χρήσης και να επανεξετάσει τους τρόπους διαχείρισης και μεταφοράς του εξοπλισμού των ομάδων αλλά και της διοργανώτριας αρχής.

Με προσπάθειες που έχουν γίνει, η F1 έχει μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα μέσω απομακρυσμένων εργασιών μετάδοσης, γεγονός που επέτρεψε στην εταιρεία να μειώσει το φορτίο, ενώ τα επανασχεδιασμένα εμπορευματοκιβώτια (κοντέινερ) σημαίνει ότι μπορούν να μεταφέρονται με μεγαλύτερη ευκολία από έναν προορισμό σε έναν άλλο.

Τα γραφεία εργαζομένων της F1 χρησιμοποιούν τώρα 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με την εταιρεία να αποκτά την διαπίστευση διαχείρισης βιωσιμότητας που απονέμεται από τη Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FIA).

{https://twitter.com/F1/status/1541345600058167296}

Το νέο βιώσιμο καύσιμο

Μετά την επιτυχημένη εισαγωγή αυτή τη σεζόν του καυσίμου E10 – που περιλαμβάνει 10% αιθανόλη και θα μειώσει συνολικά τις εκπομπές CO2 – η διοργανώτρια αρχή συνεργάζεται με την Aramco (σ.σ. εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου της Σαουδικής Αραβίας) και όλους τους μεγάλους κατασκευαστές καυσίμων στην F1 για την ανάπτυξη ενός 100% βιώσιμου καυσίμου που θα εισαχθεί με νέο κινητήρα φόρμουλα το 2026.

Το «drop-in» καύσιμο, όπως ονομάζεται, μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τον ίδιο τρόπο σε αυτοκίνητα δρόμου σε κανονικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ η F1 θα συνεργαστεί στενά με τις F2 και F3 για να δοκιμάσει τα βιώσιμα καύσιμα.

Τα μέτρα μείωσης του άνθρακα για τους φιλάθλους που ταξιδεύουν σε αγώνες F1 διερευνώνται, ενώ θα αξιολογηθούν και πιο αποτελεσματικές ταξιδιωτικές ρυθμίσεις ώστε όλοι να συμβάλλουν σε αυτό το έργο. Έτσι με οκτώ χρόνια να απομένουν μέχρι το 2030, η διοργανώτρια αρχή συνεχίζει να προσπαθεί για την επίτευξη των στόχων της.

 {https://twitter.com/F1/status/1541350623643320320}

 

  • Εμφανίσεις: 930

Καταλύτες: Στα ύψη οι κλοπές - Τα 3 πολύτιμα μέταλλα που έχουν βάλει στο «μάτι» οι επιτήδειοι

Καταλύτες: Στα ύψη οι κλοπές - Τα 3 πολύτιμα μέταλλα που έχουν βάλει στο «μάτι» οι επιτήδειοι
Αύξηση 325% στις κλοπές καταλυτών. 

Οι κλοπές καταλυτών αυξάνονται τα τελευταία χρόνια, καθώς τα πολύτιμα μέταλλα που περιέχουν συνεχίζουν να πωλούνται ακριβά στις διεθνείς αγορές. Σύμφωνα με το National Insurance Crime Bureau, οι κλοπές καταλυτών σημείωσαν αύξηση 325% από το 2019 έως το 2020. Η αύξηση των κλοπών σχετίζεται με την κατάσταση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού και τις τιμές των πολύτιμων μετάλλων στη διεθνή αγορά, που τα τελευταία χρόνια ακολουθούν ανοδική πορεία.

Τι κάνουν τα πολύτιμα μέταλλα που έχουν οι καταλύτες

Αναλυτικότερα, οι καταλύτες αποτελούν μέρος του συστήματος εξάτμισης που απομακρύνει τους επιβλαβείς ρύπους από τις εκπομπές του κινητήρα. Το εσωτερικό ενός καταλυτικού μετατροπέα περιέχει μια κυψελοειδή δομή που είναι επικαλυμμένη με πολύτιμα μέταλλα. Αυτά τα πολύτιμα μέταλλα λειτουργούν ως καταλύτης προκειμένου να διασπάσουν τους επιβλαβείς ρύπους και να τους μετατρέψουν σε λιγότερο επιβλαβείς εκπομπές. Οι κινητήρες εκπέμπουν επιβλαβή αέρια όπως υδρογόνο, μονοξείδιο του άνθρακα και οξείδιο του αζώτου και η διαδικασία που γίνεται μέσα σε έναν καταλυτικό μετατροπέα τα μετατρέπει σε λιγότερο επιβλαβείς ουσίες όπως νερό, διοξείδιο του άνθρακα και άζωτο.

Οι σύγχρονοι καταλύτες έχουν τυπικά δύο στάδια, με το πρώτο να είναι ένας καταλύτης αναγωγής, ο οποίος οδηγεί στην εξάλειψη του οξειδίου του αζώτου και το δεύτερο στάδιο να είναι ένας καταλύτης οξείδωσης, ο οποίος εξαλείφει το μονοξείδιο του άνθρακα και τους άκαυστους υδρογονάνθρακες.

Καταλύτες: Τα 3 πολύτιμα μέταλλα που διαθέτουν

Τα τρία πολύτιμα μέταλλα που υπάρχουν στους καταλύτες είναι η πλατίνα, το ρόδιο και το παλλάδιο. Και τα τρία αυτά μέταλλα έχουν υψηλές τιμές στην αγορά των μετάλλων. Σύμφωνα με το kitco.com, η τιμή του ροδίου αυξήθηκε από τα 2.300 δολάρια ανά ουγγιά τον Ιανουάριο του 2019 σε πάνω από 14.000 δολάρια ανά ουγγιά (μία ουγγιά ισοδυναμεί με περίπου 28 γρ.) έως τον Δεκέμβριο του 2020, ενώ άγγιξε την τιμή των 27.000 δολαρίων ανά ουγγιά τον Απρίλιο του 2021.

Οι αυξήσεις της πλατίνας και του παλλαδίου δεν ήταν τόσο μεγάλες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Η τιμή του παλλαδίου σχεδόν διπλασιάστηκε από τις αρχές του 2019 έως τα τέλη του 2020. Σύμφωνα με το περιοδικό Waste Advantage, ο μέσος καταλυτικός μετατροπέας περιέχει από τρία έως επτά γραμμάρια πλατίνας, από δύο έως επτά γραμμάρια παλλάδιο και από ένα έως δύο γραμμάρια ροδίου.

Ωστόσο πολλά κράτη στην προσπάθειά τους να περιορίσουν το φαινόμενο των αυξημένων κλοπών καταλυτών έχουν θεσπίσει αυστηρούς νόμους για να αποτρέψουν τους κλέφτες. Όμως όσο τα μέταλλα είναι ελάχιστα και η τιμή τους ανεβαίνει σχεδόν κάθε μήνα, παρόμοια φαινόμενα θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

  • Εμφανίσεις: 934

F1: Βρέθηκε η «χρυσή τομή» ανάμεσα σε Πιέρ Γκασλί και AlphaTauri

F1: Βρέθηκε η «χρυσή τομή» ανάμεσα σε Πιέρ Γκασλί και AlphaTauri
O Γάλλος οδηγός της F1, Πιέρ Γκασλί, ανανέωσε την συνεργασία του με την AlphaTauri μέχρι το 2023.

Μία υπογραφή ήταν αρκετή για να λήξουν όλα τα σενάρια περί μεταγραφής του από την F1, καθώς o Πιέρ Γκασλί συμφώνησε με την ομάδα και ανανέωσε την συνεργασία του με την AlphaTauri μέχρι το 2023.

Ο Γάλλος άσσος έχει αποδείξει ότι αξίζει να οδηγεί το μονοθέσιο της Ιταλικής ομάδας και το αφεντικό του, Φραντς Τοστ, εξέφρασε την χαρά του γιατί θα συνεχίσει να συνεργάζεται με έναν ταλαντούχο και γρήγορο πιλότο.

«Είναι σίγουρα στην λίστα των καλύτερων και πιο ανταγωνιστικών οδηγών στην F1 και έχει αποδείξει τις ικανότητές του σε όλο τον χρόνο που πέρασε μαζί μας. Αναμφίβολα, ο Πιερ μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή μας όμως αυτό εξαρτάται και από εμάς που πρέπει να του προσφέρουμε ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο, ώστε να συνεχίσει να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα», συμπλήρωσε ο Αυστριακός.

 {https://twitter.com/F1/status/1540252255399575552}

Ο Γκάσλι έκανε το ντεμπούτο του στη F1 με την ομάδα, τότε γνωστή ως Toro Rosso, στο Γκραν Πρι της Μαλαισίας 2017, και στη συνέχεια ανέβηκε τρία βάθρα, συμπεριλαμβανομένης της αναπάντεχης νίκης του στο Ιταλικό Γκραν Πρι του 2020 στην Μόντσα.

Δείτε το στιγμιότυπο του τερματισμού:

{https://twitter.com/F1/status/1540321593154568193}

Μιλώντας για τη νέα συμφωνία, ο Γκασλί είπε: «Είμαι με αυτήν την ομάδα εδώ και πέντε χρόνια και είμαι περήφανος για το ταξίδι που περάσαμε μαζί και την πρόοδο που έχουμε κάνει. Είμαι χαρούμενος που παραμένω στην ομάδα μου. Tην Scuderia AlphaTauri.

Οι φετινοί νέοι κανονισμοί έχουν δημιουργήσει νέες προκλήσεις για εμάς και το να μπορούμε να σχεδιάσουμε το μονοθέσιο και την στρατηγική μας για τους επόμενους μήνες, είναι κάτι που με κάνει να θέλω να εργαστώ πιο σκληρά».

Φέτος ο Γάλλος άσσος δεν έχει κάνει το ιδανικότερο ξεκίνημα, καθώς στους πρώτους 9 αγώνες του πρωταθλήματος έχει καταφέρει να συγκεντρώσει 16 βαθμούς έχοντας δύο εγκαταλείψεις. Αυτό είναι ένα στατιστικό που… προβληματίζει τόσο τον ίδιο όσο και την ομάδα η οποία το 2021 τον είδε να σημειώσει ατομικό ρεκόρ πόντων (110 βαθμούς) και να τερματίζει στην 9η θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών.

Το μόνο που απομένει είναι να δούμε εάν ο Γκασλί θα έχει καλύτερη ψυχολογία μετά την υπογραφή της ανανέωσης με την AlphaTauri, προκειμένου να ανακάμψει και να τερματίσει μέσα στην βαθμολογούμενη δεκάδα.

{https://twitter.com/AlphaTauriF1/status/1540243433910140928}

  • Εμφανίσεις: 896

Ο Κιάνου Ριβς ετοιμάζει σειρά-ντοκιμαντέρ για την F1

Ο Κιάνου Ριβς ετοιμάζει σειρά-ντοκιμαντέρ για την F1
Ο διάσημος Αμερικανός ηθοποιός, Κιάνου Ριβς, ετοιμάζει μια τηλεοπτική σειρά τεσσάρων επεισοδίων με θέμα της F1.

Μετά το περσινό συναρπαστικό πρωτάθλημα της F1, όπου ο τίτλος κρίθηκε στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα της χρονιάς, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι ξεκίνησαν να παρακολουθούν τους αγώνες και να ασχολούνται με την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Έτσι και ο διάσημος Καναδός ηθοποιός, Κιάνου Ριβς, αποφάσισε να ετοιμάσει μια τηλεοπτική σειρά τεσσάρων επεισοδίων με θέμα την F1 παραγωγής North One, η οποία θα μεταδοθεί το φθινόπωρο του 2023 στο Disney +, στην οποία θα δώσει όλες τις συνεντεύξεις.

Η σειρά θα επικεντρωθεί ιδιαίτερα στην έξοδο της Ιαπωνικής εταιρίας Honda από τη Formula 1 το 2008 και στην άνοδο της ομάδας «Brawn Racing», η οποία κατάφερε να πάρει το παγκόσμιο πρωτάθλημα το 2009.

Εκτός από τον Ρος Μπρον (σ.σ. ιδρυτής της ομάδας και γενικός αρχηγός), συνεντεύξεις θα παραχωρήσουν άτομα του μηχανοκίνητου αθλητισμού όπως οι Τζένσον Μπάτον, Ρούμπενς Μπαρικέλο και ο Μπέρνι Έκλστοουν, καθώς και πολλά μέλη του προσωπικού εκείνης της εποχής, όπως μηχανικοί, δημοσιογράφοι, οδηγοί, διευθυντές ομάδων F1 και ο πρώην νομικός επικεφαλής της FIA.

Συνεργασία Λιούις Χάμιλτον και Μπραντ Πιτ με φόντο την Formula 1

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από μερικές εβδομάδες ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της F1, Λιούις Χάμιλτον, και ο ηθοποιός του Χόλιγουντ και βραβευμένος με Όσκαρ, Μπραντ Πιτ, δουλεύουν μαζί για μία νέα ταινία που αφορά την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους θα κυκλοφορήσει στην πλατφόρμα Apple TV+, ενώ ο Βρετανός πιλότος είχε δηλώσει ότι:

«Θα είναι ένα πολύ ωραίο έργο, ήδη δουλεύουμε το σενάριο, για παράδειγμα, ασχολούμαι πολύ με το σενάριο, που είναι διασκεδαστικό και περνάω καλά με τον Μπραντ. Θέλουμε πραγματικά να δείξουμε πόσο σπουδαίο είναι αυτό το άθλημα για ανθρώπους που δεν το έχουν παρακολουθήσει ποτέ και επίσης φροντίζω να διατηρήσουμε την πραγματική κληρονομιά και το αληθινό αγωνιστικό πνεύμα μέσα στην ταινία και στο σενάριο, οπότε αυτό είναι μέρος του… ρόλου μου».

  • Εμφανίσεις: 943

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

George Coiffure
Ποδήλατο Γιαννούλη
ΕΠΙΠΛΑ ΑΦΟΙ ΤΑΣΣΟΥ
Νίκος Τριανταφύλλου
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline