Περιορίστε το στρες και τη δουλειά, αυξήστε το γέλιο και τη... σοκολάτα

Ο τρόπος ζωής σε συνδυασμό με την κατάλληλη διατροφή είναι ... τα αποτελεσματικότερα μέσα πρόληψης των καρδιαγγειακών παθήσεων, σύμφωνα με τα συμπεράσματα του ετήσιου συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Καρδιολογίας. Οι Ευρωπαίοι καρδιολόγοι συμφώνησαν πως στην υγεία της καρδιάς συμβάλλουν η μείωση του στρες και των ωρών εργασίας σε συνδυασμό με την κατανάλωση σοκολάτας, το γέλιο και την έντονη ποδηλασία.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, οι καρδιαγγειακές παθήσεις θα είναι ο λόγος θανάτου περίπου 23,6 εκατομμυρίων ανθρώπων το 2030 σε ολόκληρο τον κόσμο.

Επιχειρώντας να αποδείξουν ότι το γέλιο μπορεί να επηρεάσει απευθείας τη λειτουργία των αγγείων, ερευνητές της Ιατρικής Σχολής της Βαλτιμόρης διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν καρδιακά προβλήματα έχουν μικρότερη αίσθηση του χιούμορ. «Το συστηματικό γέλιο αποτελεί αναμφίβολα ένα στοιχείο ενός σωστού τρόπου ζωής για την αποφυγή των καρδιακών παθήσεων», σύμφωνα με τον Μάικλ Μίλερ, διευθυντή του Κέντρου Προληπτικής Καρδιολογίας.

Πολλά είναι τα οφέλη και από την κατανάλωση σοκολάτας. Ήδη γνωστή για τα ευεργετικά και αντιοξειδωτικά της χαρακτηριστικά, η σοκολάτα μπορεί να περιορίσει τους επιβαρυντικούς για την καρδιά παράγοντες. Ωστόσο, τα αποτελέσματα πρέπει να αντιμετωπισθούν με επιφυλακτικότητα, στο μέτρο που η σοκολάτα είναι λιπαρή και γλυκιά και η υπερβολική κατανάλωση θα ευνοούσε την πρόσληψη βάρους, τον διαβήτη και... τις καρδιακές παθήσεις. Οι ερευνητές τάχθηκαν υπέρ της παρασκευής σοκολάτας με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη.

Η μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων έχει επίσης σχέση με τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας.

Σύμφωνα με έρευνες της Τέα Λαλούκα του Πανεπιστημίου του Ελσίνκι, μία απασχόληση με υψηλό βαθμό στρες, με υψηλές απαιτήσεις και περιορισμένο έλεγχο του τρόπου ανταπόκρισης προς τις απαιτήσεις αυτές αποτελεί κίνδυνο για την υγεία της καρδιάς. Ακόμη περισσότερο όταν αυτά συνδυάζονται με πολλές ώρες εργασίας.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, όσοι εργάζονται, έχουν σε γενικές γραμμές καλύτερη υγεία από τους ανέργους, εκτός εάν υφίστανται υπερβολική πίεση για μακρές χρονικές περιόδους.

Για να είναι κάποιος σε καλή φόρμα χρειάζεται, σύμφωνα με τους καρδιολόγους, και άλλη μία ιδιαίτερη προσπάθεια: ποδηλασία, αλλά με έντονο ρυθμό, σύμφωνα με έρευνα του δανού καρδιολόγου Πέτερ Σνερ. Συγκριτικά με τα άτομα που κάνουν ήρεμα ποδήλατο, όσοι επιδίδονται σε εντατική ποδηλασία κερδίζουν 5,3 χρόνια ζωής επιπλέον (3,9 οι γυναίκες) και όσοι ποδηλατούν με κανονικό ρυθμό κερδίζουν 2,9 χρόνια επιπλέον (2,2 οι γυναίκες).

ΠΗΓΗ: medicalnews.gr

  • Εμφανίσεις: 7399

Τα άγρια άλογα του Σουλίου μπορούν να σωθούν

Επιστολή του τοπικού συμβούλου Δερβιζιάνων Γιάννη Γκουβά

Όλοι γνωρίζουν ότι στα βουνά του Σουλίου εδώ και πολλά χρόνια ζουν άγρια άλογα. Για την ζωή και τα προβλήματα αυτών των αλόγων πολλές φορές έχουν ασχοληθεί αρκετοί άνθρωποι, δημοσιογραφικά δε έχει προβληθεί και έχει γραφτεί σε πολλές ημερήσιες εφημερίδες των Αθηνών και της Περιφέρειας, φυσικά και της Ηπείρου.

Όλοι δε θυμούνται ότι πριν από λίγα χρόνια αρκετά από τα άγρια άλογα βρέθηκαν πεθαμένα, διασκορπισμένα στα βουνά του Σουλίου. Αιτία των θανάτων όπως έχουν διαπιστώσει τότε ήταν οι άστατες καιρικές συνθήκες που επιικρατούσαν στο βουνό του Σουλίου από τα πολλά χιόνια που είχαν πέσει με αποτέλεσμα τα άλογα να πεθάνουν λόγω έλλειψης τροφής και νερού. Τότε η Πολιτεία, Φορείς και ευαισθητοποιημένοι Πολίτες δραστηριοποιήθηκαν και έδωσαν άμεση λύση στο πρόβλημα αυτό. Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι για το ζήτημα αυτό μεγάλη προσφορά και βοήθεια είχαν δώσει:

1.Ο τότε Υφυπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ και Περιβάλλοντος, ο συμπολίτης μας Σταύρος Καλογιάννης ο οποίος μέσω του Υπουργείου χρηματοδότησε και έγιναν έργα όπως κιόσκια, ταΐστρες και ποτίστρες στο Λειβάδι Βριτζάχας Ζωτικού, με σκοπό να προφυλάσσονται από τα χιόνια, να ταΐζονται και να ποτίζονται τα άλογα κατά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες.

2.Ο τότε Περιφερειάρχης κ. Δημήτρης Πανοζάχος.

3.Ο τότε Νομάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης.

4.Οι Δήμαρχοι Σελλών και Λάκκας Σουλίου κ.κ. Αλέκος Δήμου και Χρήστος Ντακαλέτσης.

Φέτος για το θέμα αυτό, παρουσία πολλών Φορέων ασχολήθηκαν: ο νεοσύστατος Δήμος Δωδώνης σε συνεργασία με το Σύλλογο Σουλιώτικη Συμπολιτεία κάνοντας εκδήλωση στο ισόγειο του Δημαρχείου προβάλοντας τα προβλήματα των Άγριων Αλόγων. Όλοι οι Ομιλητές επισήμαναν ότι τα άγρια άλογα πρέπει να προστατευθούν και να βοηθηθούν γιατί αποτελούν μέρος της πανίδας και της χλωρίδας της περιοχής και μία διαφήμιση για τα βουνά του Σουλίου. Δυστυχώς, όμως το ενδιαφέρον αυτών των Φορεών και οι δεσμεύσεις τους, για τα άγρια άλογα, ξεχάστηκαν!

Σήμερα εάν επισκεφθεί κανείς το βουνό της Βριτζάχας μέσω του δρόμου που ενώνει τη Λάκκα Σούλι με τα χωριά του Σουλίου, τότε θα διαπιστώσει κανείς ότι σήμερα ορισμένα άγρια άλογα αργοπεθαίνουν αβοήθητα, ορισμένα από αυτά έχουν σπασμένα πόδια, προφανώς από το κυνηγητό των λύκων. Άλλα δε, έχουν θηλειές στο λαιμό και στα πόδια, προφανώς από αθίγγανους που περνούσαν από την περιοχή και προσπάθησαν να τα αιχμαλωτίσουν προκειμένου να τα πουλήσουν για χρήματα στην Ιταλία. Για το λόγο αυτό μέσω της διαμαρτυρίας μου προς την Πολιτεία αλλά και τους Φορείς, κάνω έκκληση προς όλους σαν άνθρωποι να δείξουν την φιλοτιμία τους και την αγάπη τους για τα άγρια άλογα δίνονται άμεσα χείρα βοηθείας προς αυτά. Τελειώνοντας, πρέπει να επισημάνω ότι η Πολιτεία έχει υποχρέωση να προστατέψει τα άγρια άλογα, για το σκοπό αυτό χρηματοδοτείται από την Ε.Ο.Κ.

  • Εμφανίσεις: 7831

Η αλήθεια για τις Σχολικές Βιβλιοθήκες

Είμαστε εκπαιδευτικοί-υπεύθυνοι των σχολικών βιβλιοθηκών που δημιουργή-θηκαν την περίοδο 1999-2000 με το επιχειρησιακό πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ του Β΄ Κοι-νοτικού Πλαισίου στήριξης σε 499 σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στην υπουργική απόφαση που καθορίζει το πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών βιβλιοθηκών αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι «καθώς η εκπαιδευτική αποστολή του σχολείου επιβάλλει την απρόσκοπτη και ελεύθερη αναζήτηση της γνώσης από τον μαθητή, η σχολική βιβλιοθήκη αποτελεί μέσο και ακρογωνιαίο λίθο αυτής της διαδικασίας». Τονίζεται επίσης ότι η βιβλιοθήκη «αποτελεί κεντρικό εκπαι-δευτικό τμήμα του σχολείου».

Αυτά στη θεωρία, γιατί στην πράξη η Πολιτεία, όλα αυτά τα χρόνια, έκανε ελάχιστα πράγματα για να υποστηρίξει αυτές τις διακηρύξεις.

Δεν δόθηκε ποτέ από το ΥΠΕΠΘ η ετήσια επιχορήγηση που προβλέπεται, ούτε υπήρξε σχεδιασμός που να περιλαμβάνει τη χρήση της σχολικής βιβλιοθήκης ώστε να την καταστήσει «εργαστήρι άσκησης του μαθητή στην κριτική σκέψη που απαιτεί η σύγχρονη κοινωνία», όπως ευαγγελίζεται το πλαίσιο λειτουργίας.

Οι σχολικές βιβλιοθήκες αφέθηκαν να βουλιάξουν στο τέλμα που υπάρχει στο εξεταστικοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα που επικρατεί στη χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια παρά τις όποιες μεταρρυθμίσεις.

Κι όμως, εμείς οι εκπαιδευτικοί-υπεύθυνοι των σχολικών βιβλιοθηκών είμαστε εδώ, κρατάμε ζωντανό, μέσα σε δύσκολες συνθήκες, αυτό το πολύτιμο κύτταρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στη μεγάλη πλειοψηφία παράγουμε έργο πολύπλευρο και σημαντικό.

Δυστυχώς, το έργο αυτό είναι ελάχιστα γνωστό. Και εμφανίζονται συχνά αρθρογράφοι, αλλά και φορείς και πολιτικά κόμματα, άλλοι κινούμενοι από προσω-πικά συμφέροντα και άλλοι από κακή πληροφόρηση, να μιλούν κατά κανόνα απαξιω-τικά για τις σχολικές βιβλιοθήκες. Ορισμένοι έφτασαν στο σημείο να μιλήσουν για «άδειες», «έρημες», «ανενεργές», «αραχνιασμένες» και «νεκρές» σχολικές βιβλιοθή-κες. Συγχέουν την τύχη που επιφυλάσσει η Πολιτεία γιʼ αυτές, με το έργο που γί-νεται από την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών-υπευθύνων των σχολικών βιβλιο-θηκών, μέσα στις υπάρχουσες συνθήκες, με αγάπη και μεράκι για την εκπαίδευ-ση, σε πείσμα των ελλείψεων και της ανεπάρκειας της Πολιτείας.

Εν όψει του διαλόγου για την παιδεία, εμείς οι εκπαιδευτικοί – υπεύθυνοι των σχολικών βιβλιοθηκών ζητάμε να ακουστεί η φωνή μας και να ενισχυθεί το έργο μας, τόσο οικονομικά όσο και θεσμικά. Παράλληλα θεωρούμε αναγκαία την επέ-κταση του θεσμού των βιβλιοθηκών στο σύνολο των σχολικών μονάδων πρωτοβάθ-μιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για να ανταποκριθούμε ως κοινωνία στις απαιτήσεις των καιρών που επιβάλλουν τη καλλιέργεια της ικανότητας για έρευ-να και συγκριτική μάθηση, καθώς και την εξοικείωση με τη δια βίου εκπαίδευ-ση.

Επιστολή των υπευθύνων των σχολικών βιβλιοθηκών προ το Υπουργείο

  • Εμφανίσεις: 7621

Οδηγίες για την καθημερινότητα του καταναλωτή από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

Με ασφάλεια η τελευταία έξοδος του καλοκαιριού

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (http://kepka.org)

δέχεται, καθημερινά, παράπονα-καταγγελίες Καταναλωτών, για την ποιότητα των τουριστικών υπηρεσιών, που παρέχονται στους καταναλωτές, κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Γι' αυτήν την τελευταία μεγάλη έξοδο του καλοκαιριού, το ΚΕΠΚΑ ζητάει την προσοχή των καταναλωτών και δίνει μερικές οδηγίες για να περάσουμε καλά εκεί που θα πάμε:

- Ελέγχουμε, πάντα, την καθαριότητα του χώρου, στον οποίο πρόκειται να διανυκτερεύσουμε ή να γευματίσουμε.

- Ζητάμε, πάντοτε, να μας δοθεί ο τιμοκατάλογος (καταλύματος, εστιατορίου, καφετέριας, χώρου διασκέδασης), πριν παραγγείλουμε. Στον τιμοκατάλογο πρέπει, εκτός από τις τιμές, να αναγράφονται και ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προσφερόμενων προϊόντων, όπως νωπά – κατεψυγμένα, εισαγωγής ή εντόπια κ.λπ.

- Ζητάμε, πάντοτε, την απόδειξη πληρωμής και ελέγχουμε τις χρεώσεις, με βάση τον τιμοκατάλογο, πριν πληρώσουμε. Δεν πληρώνουμε κουβέρ, που έχει καταργηθεί ή οτιδήποτε άλλο φαγητό ή ποτό μας προσφέρεται, χωρίς να το έχουμε παραγγείλει.

Σε περίπτωση, που ο καταστηματάρχης δείξει απροθυμία να ανταποκριθεί, στις παραπάνω λογικές και νόμιμες απαιτήσεις μας, ή σε περίπτωση, που οι τιμές είναι υπερβολικά υψηλές, φεύγουμε από τον συγκεκριμένο χώρο και εξυπηρετούμαστε, από άλλη επιχείρηση.

- Σε περίπτωση, που το κατάλυμα, στο οποίο διανυκτερεύουμε, δεν τηρεί τους όρους και τις προϋποθέσεις, που έχουμε συμφωνήσει, καταγγέλλουμε το γεγονός, στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή και στο τέλος, αρνούμαστε την πληρωμή του προσυμφωνηθέντος ποσού.

Η άρνησή μας να αγοράσουμε κακής ποιότητας ή υψηλής τιμής υπηρεσίες και προϊόντα θα δώσει ένα μάθημα, στους κερδοσκόπους των διακοπών, αναδεικνύοντας και επιβραβεύοντας τους σωστούς επαγγελματίες.

Τι προσέχουμε όταν τρώμε έξω

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, κυρίως λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας, που βοηθά τη γρήγορη αλλοίωση των τροφίμων, υπάρχει κίνδυνος εκδήλωσης ασθενειών, από τροφοδηλητηριάσεις. Οι τροφοδηλητηριάσεις αυτές, συνήθως, οφείλονται, στην κατανάλωση τροφίμων που προετοιμάζονται, διατηρούνται ή διατίθενται, χωρίς την τήρηση των απαραίτητων μέτρων υγιεινής.

Οι καταναλωτές πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, τόσο κατά την αγορά και διατήρηση των τροφίμων, όσο και κατά την επίσκεψή μας, σε χώρους μαζικής εστίασης. Τι πρέπει να προσέχουμε σύμφωνα με το ΚΕΠΚΑ (πηγή, το φυλλάδιο του Ε.Φ.Ε.Τ.):

Γενικά

Ελέγχουμε χρώμα, οσμή, γεύση των τροφίμων, καθώς και την ημερομηνία λήξεως και τις συνθήκες διατήρησής τους.

Δεν αγοράζουμε και δεν αφήνουμε τρόφιμα εκτεθειμένα, στον ήλιο ή στα έντομα.

Τοποθετούμε τα ευαλλοίωτα τρόφιμα, που απαιτούν συντήρηση, υπό ψύξη, στο ψυγείο, όσο πιο γρήγορα γίνεται, μετά την αγορά τους.

Πλένουμε τα χέρια μας, συχνά, με σαπούνι και νερό και, πάντα, πριν από κάθε γεύμα.

Δεν αγοράζουμε γαλακτοκομικά προϊόντα, παρά μόνον από ελεγχόμενες και οργανωμένες γαλακτοκομικές επιχειρήσεις.

Τρώμε μόνο καλομαγειρεμένο φαγητό και καλοπλυμένα φρούτα και λαχανικά.

Δεν τρώμε μισομαγειρεμένο κρέας ή ωμά αυγά. Τα ωμά θαλασσινά είναι εξαιρετικά επικίνδυνα, για ανθρώπους, οι οποίοι πάσχουν, από κάποια νοσήματα π.χ. ηπατικές νόσους.

Δεν αγοράζουμε φαγώσιμα, από πλανόδιους.

Χυμοί – Εμφιαλωμένα νερά

Οι χυμοί και τα εμφιαλωμένα νερά πρέπει να φυλάσσονται ή σε ψυγεία, ή σε δροσερά και σκιερά μέρη. Δεν αγοράζουμε χυμούς και νερά, που είναι εκτεθειμένα, στον ήλιο.

Τα ψυγεία δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένα, στο ήλιο.

Τηρούμε τις σωστές συνθήκες διατήρησης. Μετά το άνοιγμα της συσκευασίας φυλάσσουμε την ποσότητα, που δεν καταναλώσαμε, στο ψυγείο.

Παγωτά

Οι καταψύκτες, όπου φυλάσσονται τα παγωτά:

- πρέπει να λειτουργούν, σε θερμοκρασίες μικρότερες από -18 °C,

- δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένοι, στον ήλιο,

- πρέπει να κλείνουν ερμητικά,

- δεν πρέπει να σχηματίζεται, πάγος στο εσωτερικό τους.

Δεν αγοράζουμε παγωτά, που εμφανίζουν ελαττώματα, στη συσκευασία τους (παραμορφωμένες ή σχισμένες συσκευασίες κ.λπ.), διότι αυτό υποδηλώνει είτε προβλήματα, στη λειτουργία του καταψύκτη, οπότε το παγωτό έχει, εν μέρει, αποψυχθεί και επανακαταψυχθεί, είτε λανθασμένους χειρισμούς, στη μεταφορά, μεταχείριση και διάθεση των παγωτών, στα σημεία πώλησης.

Ελέγχουμε τις ενδείξεις, που αναγράφονται, στη συσκευασία των παγωτών. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, δεν είναι υποχρεωτική η αναγραφή της ημερομηνίας παραγωγής και λήξης, στις ατομικές συσκευασίες των παγωτών, παρά μόνο στις συσκευασίες «οικογενειακού» τύπου.

Αποθηκεύουμε, στην κατάψυξη του σπιτιού μας, το παγωτό, όσο το δυνατό γρηγορότερα, μετά την αγορά του. Αν αγοράζουμε παγωτό, από Σουπερ Μάρκετ, πρέπει να είναι το τελευταίο είδος, που θα βάλουμε στο καροτσάκι μας.

Πριν αγοράσουμε χύμα παγωτό, ελέγχουμε την καθαριότητα του χώρου, του προσωπικού και των εργαλείων. Ελέγχουμε τις συνθήκες διατήρησής του στις βιτρίνες. Οι βιτρίνες θα πρέπει να λειτουργούν, σε θερμοκρασίες μικρότερες από -14 °C και να μην είναι εκτεθειμένες στον ήλιο. Όταν η λειτουργία της βιτρίνας δεν είναι σωστή, σχηματίζεται πάγος, στα τοιχώματα και μεταβάλλεται η σκληρότητα και η μορφή του παγωτού.

Πριν την κατανάλωση του παγωτού, προσέχουμε μήπως έχουν σχηματιστεί κρύσταλλοι, στο εσωτερικό της μάζας του. Οι αποχρωματισμένες περιοχές και οι μεγάλοι κρύσταλλοι πάγου, στην κύρια μάζα του παγωτού, αποτελούν ένδειξη απόψυξης και επανακατάψυξης, γεγονός, που ευνοεί την ανάπτυξη μικροβίων.

Ψησταριές

Μικρόβια, όπως η σαλμονέλα, τα κολοβακτηρίδια κ.λπ. μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές ασθένειες. Μπορούμε, όμως, να προφυλαχθούμε, ακολουθώντας μερικές πρακτικές συμβουλές.

Το φαγητό πρέπει να είναι καλοψημένο, όχι όμως, καμένο.

Τα κατεψυγμένα τρόφιμα, πριν τα ψήσουμε, πρέπει να αποψυχθούν καλά.

Πρέπει να γυρίζουμε το τρόφιμο, συχνά, για να ψηθεί ομοιόμορφα.

Πρέπει να είμαστε βέβαιοι ότι το κρέας έχει ψηθεί, στο εσωτερικό του.

Ακόμη και αν το κρέας είναι καμένο, εξωτερικά, μπορεί να μην είναι καλά ψημένο, από μέσα. Για αυτό το ψήνουμε ομοιόμορφα, σε σταθερή θερμοκρασία.

Ωμό κρέας

Δεν αφήνουμε το ωμό κρέας να ακουμπά ή να στάζει, σε άλλα τρόφιμα.

Χρησιμοποιούμε διαφορετικά εργαλεία (μαχαίρια, επιφάνειες κοπής ) για τα ωμά κρέατα και τα ψημένα τρόφιμα.

Δεν τοποθετούμε το ψημένο φαγητό, στο ίδιο πιάτο, που είχαμε χρησιμοποιήσει, για το ωμό κρέας, χωρίς να το πλύνουμε πρώτα, πολύ καλά.

Πλένουμε σχολαστικά τα χέρια μας, μετά το χειρισμό ωμών κρεάτων.

Δεν προσθέτουμε, σε ψημένο κρέας, σάλτσα ή μαρινάδα, την οποία έχουμε προηγουμένως, χρησιμοποιήσει, σε ωμό.

Μαγειρεμένα τρόφιμα

Μετά το ψήσιμο, το φαγητό πρέπει να καταναλωθεί, όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Διαφορετικά το φυλάγουμε, στο ψυγείο και πριν το καταναλώσουμε το ξαναζεστάνουμε, έτσι ώστε, στο κέντρο του, να έχει θερμοκρασία μεγαλύτερη των 60οC.

Ο ζεστός καιρός είναι ιδανικός, για την ανάπτυξη μικροβίων. Για το λόγο αυτό, κρατάμε το φαγητό, εκτός ψυγείου, για όσο λιγότερο χρόνο γίνεται.

Γεύμα, εκτός σπιτιού

Το καλοκαίρι, πολλές φορές, τρώμε, έξω. Καλό είναι να τηρούμε τις παρακάτω πρακτικές συμβουλές

Επιλέγουμε καταστήματα, που φαίνονται ότι εφαρμόζουν τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής, για την ασφάλεια των τροφίμων (καθαρά πατώματα, τοίχοι και τραπεζομάντιλα, καθαρές τουαλέτες, απουσία εντόμων και προσωπικό, με καθαρά ρούχα εργασίας ).

Δεν καταναλώνουμε φαγητά, που έχουν ασυνήθιστο χρώμα, μυρωδιά και γεύση.

Ζητάμε, πάντα, τα κρέατα, πουλερικά και ψάρια να είναι καλοψημένα.

Δεν καταναλώνουμε λαχανικά, που φαίνονται ότι δεν έχουν πλυθεί, καλά.

Προτιμούμε φαγητά πρόσφατης παρασκευής ή φαγητά, που παρασκευάζονται την ώρα της παραγγελίας.

Μικρογεύματα

Μερικές χρήσιμες συμβουλές, όταν αγοράζουμε τρόφιμα, από τα κυλικεία πλοίων, τρένων, καντίνες κ.λπ., είναι οι εξής:

Επιλέγετε καταστήματα, που φαίνονται ότι εφαρμόζουν τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής, για την ασφάλεια των τροφίμων.

Έτοιμα σάντουιτς (με αλλαντικά, τυρί, αυγά, διάφορες σαλάτες ή σάλτσες, κ. λπ. ) πρέπει να διατηρούνται, στο ψυγείο.

Έτοιμα snacks (τυρόπιτες, πίτσες, σπανακόπιτες, κ.λπ.) πρέπει να διατηρούνται, σε θερμοκρασία μεγαλύτερη των 60 °C, να είναι, δηλαδή, πολύ ζεστά.

Σαλάτες, που διατίθενται, σε salad bar, πρέπει να διατηρούνται, υπό ψύξη και σε ειδικές προθήκες.

Οι προθήκες (βιτρίνες) με χύμα παγωτά, πρέπει να έχουν την κατάλληλη θερμοκρασία. Τα παγωτά να είναι σκληρά, να μην είναι εκτεθειμένα, σε έντομα και να σερβίρονται, με καθαρά σκεύη.

Τα προϊόντα κρέατος και πουλερικών (γύρος, σουβλάκια, κ.λπ.) πρέπει να είναι καλοψημένα.

Τα ψυγεία, με αναψυκτικά και εμφιαλωμένα νερά, δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένα, στον ήλιο και να έχουν την κατάλληλη θερμοκρασία (μικρότερη από 7οC).

Τα μαγειρεμένα τρόφιμα, διάφορα είδη γαλακτομικών ή διάφορα είδη αλιευμάτων, που δεν καταναλώθηκαν, εντός δύο ωρών, από την αγορά τους και δε διατηρήθηκαν, στο ψυγείο, πρέπει να πετιούνται.

  • Εμφανίσεις: 7552

Διακοπές και ξενοδοχεία

Η καταπάτηση στοιχειωδών δικαιωμάτων, όσων αποφάσισαν να κάνουν διακοπές σε κάποιο από τα χιλιάδες ξενοδοχεία της χώρας μας είναι εύκολο να αποφευχθεί, γιατί το μόνο που χρειάζεται είναι να γνωρίζουν πώς να τα διεκδικήσουν.

Ποιοι κανονισμοί τους προστατεύουν και πως θα αποζημιωθούν.

1.Ένα ξενοδοχείο οφείλει να προσφέρει στον πελάτη δωμάτια και υπηρεσίες, όπως ακριβώς περιγράφονται στα τουριστικά του φυλλάδια. Εάν π.χ. το πεντάλεπτο περπάτημα από το ξενοδοχείο προς την παραλία αποδειχθεί πεζοπορία μισής ώρας πρέπει να το καταγγείλετε για προσέλκυση πελατών με απατηλά μέσα, ουσιαστικά για εξαπάτηση. Όπως επίσης εάν π.χ. η πισίνα υπάρχει, αλλά δεν έχει νερό γιατί χάλασαν οι αντλίες εξηγήστε ότι δεχθήκατε να πληρώσετε τις τιμές του ξενοδοχείου ακριβώς γι' αυτές τις πρόσθετες ανέσεις.

2.Το ξενοδοχείο είναι υποχρεωμένο να σας προσφέρει ένα λογικό επίπεδο εξυπηρέτησης ανάλογα με τον τύπο και τις τιμές του. Εάν μπαίνοντας στο δωμάτιό σας π.χ. διαπιστώνετε ότι οι πετσέτες και τα σεντόνια είναι επαναχρησιμοποιημένα και η τουαλέτα βρώμικη, καταγγείλετε το ξενοδοχείο στις αρμόδιες αρχές.

3.Ένα ξενοδοχείο οφείλει να σας προσφέρει το δωμάτιο το οποίο έχετε κλείσει κανονικά. Εάν φτάνετε στο ξενοδοχείο και διαπιστώνετε ότι το δωμάτιο που είχατε κλείσει δεν υπάρχει μην ανησυχείτε. Ο ξενοδόχος είναι υποχρεωμένος να σας εξασφαλίσει δωμάτιο σε κάποιο άλλο ξενοδοχείο στην ίδια πόλη, που να παρέχει μάλιστα τις ίδιες ανέσεις και να ανήκει στην ίδια κατηγορία με το δικό του. Πρέπει να πληρώσει τα έξοδα μεταφορά σας και την διαφορά της τιμής –προς τα πάνω– του άλλου ξενοδοχείου.

4.Ένα ξενοδοχείο οφείλει να έχει αναρτημένο στα δωμάτια, πίνακα θεωρημένο από την αστυνομία όπου να αναγράφονται αναλυτικά : η τιμή του δωματίου, οι σχετικές προσαυξήσεις και η συνολική τιμή που θα προκύψει από την άθροιση με την τιμή του πρωινού και γεύματος.

5.Ένα ξενοδοχείο οφείλει να προσφέρει στον ταξιδιώτη την δυνατότητα ξεκούρασης, εφόσον έχει κενά δωμάτια, τα οποία είναι υποχρεωμένος να τα νοικιάζει σε όποιον του τα ζητήσει, εκτός εάν ο πελάτης είναι μεθυσμένος ή φέρεται άσχημα.

6.Για να κάνετε κράτηση, κανονικά πρέπει να δώσετε μια προκαταβολή που μπορεί να φτάσει και το 25% του συνολικού ποσού και θα ολοκληρωθεί όταν ο ξενοδόχος εισπράξει τα χρήματα, τα οποία οφείλει να σας επιστρέψει χωρίς να σας ζητήσει αποζημίωση, σε περίπτωση που αλλάξουν τα σχέδιά σας και τον ειδοποιήσετε 21 τουλάχιστον ημέρες πριν. Διαφορετικά πρέπει να πληρώσετε το μισό ποσόν από αυτό που θα σας αναλογούσε.

7.Το δωμάτιο του ξενοδοχείου την ημέρα της αναχώρησής σας, σας ανήκει μέχρι της 12 το μεσημέρι. Εάν το κρατήσετε έως τις 6 το απόγευμα πληρώνετε επί πλέον 50% της αξίας. Εάν καθίσετε περισσότερο θα αναγκαστείτε να πληρώσετε όλη την ημέρα.

8.Θυμηθείτε: Όταν βγαίνετε από το δωμάτιό σας πρέπει να παραδίδετε στο θυρωρείο το κλειδί του δωματίου, απαγορεύεται να μαγειρεύετε μέσα στο δωμάτιο, να χρησιμοποιείτε καμινέτα και ηλεκτρικές συσκευές. Ο ξενοδόχος είναι υποχρεωμένος να διατηρεί το ξενοδοχείο ανοιχτό όλο το 24ωρο και να εξασφαλίζει 24ωρη λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου.

Εάν παρ' όλα αυτά είχατε μια απαίσια παραμονή, το δωμάτιο ήταν μικρό και βρώμικο, το φαγητό απερίγραπτο, το προσωπικό ανεπαρκές και δεν καταφέρατε να κοιμηθείτε από τους θορύβους και είσαστε τόσο εκνευρισμένος που αρνείστε να πληρώσετε, το ξενοδοχείο μπορεί να κρατήσει τα πράγματά σας εκτός από το αυτοκίνητό σας και αφήστε το να σας μηνύσει, εφόσον το καταγγείλετε.

Η τουριστική αστυνομία ή αν δεν υπάρχει, το αστυνομικό τμήμα της περιοχής παρεμβαίνουν για να επιλύσουν τυχόν προβλήματα.

Κακό σέρβις, χαμηλή ποιότητα φαγητού, έλλειψη επαγγελματικής συμπεριφοράς, υψηλές τιμές , έλλειψη καθαριότητας, επιστροφή προκαταβολής, κρατήσεις πέραν της δυναμικότητας, παραπλανητική διαφήμιση, είναι όλα όσα μπορεί να αντιμετωπίσει ένας τουρίστας κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Πρέπει να ξέρουμε όμως ότι η ευρωπαϊκή νομολογία για τα ταξίδια και τον τουρισμό έχει αλλάξει ριζικά προς όφελος των καταναλωτών οι οποίοι προστατεύονται απολαμβάνοντας την πλήρη και σαφή ενημέρωση αλλά και την δυνατότητα αποζημίωσης.

Για οποιοδήποτε πληροφορία ή παράπονο απευθυνθείτε στο Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου στο Τηλέφωνο 26510.65178 e.mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου σας εύχεται καλό υπόλοιπο καλοκαιριού.-

  • Εμφανίσεις: 7769

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

George Coiffure
Σ' αναμμένα Κάρβουνα
Tzimas Home Accessories
WebCenter - Smart Internet Solutions
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Save