Οδηγίες για την καθημερινότητα του καταναλωτή από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

Με ασφάλεια η τελευταία έξοδος του καλοκαιριού

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (http://kepka.org)

δέχεται, καθημερινά, παράπονα-καταγγελίες Καταναλωτών, για την ποιότητα των τουριστικών υπηρεσιών, που παρέχονται στους καταναλωτές, κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Γι' αυτήν την τελευταία μεγάλη έξοδο του καλοκαιριού, το ΚΕΠΚΑ ζητάει την προσοχή των καταναλωτών και δίνει μερικές οδηγίες για να περάσουμε καλά εκεί που θα πάμε:

- Ελέγχουμε, πάντα, την καθαριότητα του χώρου, στον οποίο πρόκειται να διανυκτερεύσουμε ή να γευματίσουμε.

- Ζητάμε, πάντοτε, να μας δοθεί ο τιμοκατάλογος (καταλύματος, εστιατορίου, καφετέριας, χώρου διασκέδασης), πριν παραγγείλουμε. Στον τιμοκατάλογο πρέπει, εκτός από τις τιμές, να αναγράφονται και ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προσφερόμενων προϊόντων, όπως νωπά – κατεψυγμένα, εισαγωγής ή εντόπια κ.λπ.

- Ζητάμε, πάντοτε, την απόδειξη πληρωμής και ελέγχουμε τις χρεώσεις, με βάση τον τιμοκατάλογο, πριν πληρώσουμε. Δεν πληρώνουμε κουβέρ, που έχει καταργηθεί ή οτιδήποτε άλλο φαγητό ή ποτό μας προσφέρεται, χωρίς να το έχουμε παραγγείλει.

Σε περίπτωση, που ο καταστηματάρχης δείξει απροθυμία να ανταποκριθεί, στις παραπάνω λογικές και νόμιμες απαιτήσεις μας, ή σε περίπτωση, που οι τιμές είναι υπερβολικά υψηλές, φεύγουμε από τον συγκεκριμένο χώρο και εξυπηρετούμαστε, από άλλη επιχείρηση.

- Σε περίπτωση, που το κατάλυμα, στο οποίο διανυκτερεύουμε, δεν τηρεί τους όρους και τις προϋποθέσεις, που έχουμε συμφωνήσει, καταγγέλλουμε το γεγονός, στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή και στο τέλος, αρνούμαστε την πληρωμή του προσυμφωνηθέντος ποσού.

Η άρνησή μας να αγοράσουμε κακής ποιότητας ή υψηλής τιμής υπηρεσίες και προϊόντα θα δώσει ένα μάθημα, στους κερδοσκόπους των διακοπών, αναδεικνύοντας και επιβραβεύοντας τους σωστούς επαγγελματίες.

Τι προσέχουμε όταν τρώμε έξω

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, κυρίως λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας, που βοηθά τη γρήγορη αλλοίωση των τροφίμων, υπάρχει κίνδυνος εκδήλωσης ασθενειών, από τροφοδηλητηριάσεις. Οι τροφοδηλητηριάσεις αυτές, συνήθως, οφείλονται, στην κατανάλωση τροφίμων που προετοιμάζονται, διατηρούνται ή διατίθενται, χωρίς την τήρηση των απαραίτητων μέτρων υγιεινής.

Οι καταναλωτές πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, τόσο κατά την αγορά και διατήρηση των τροφίμων, όσο και κατά την επίσκεψή μας, σε χώρους μαζικής εστίασης. Τι πρέπει να προσέχουμε σύμφωνα με το ΚΕΠΚΑ (πηγή, το φυλλάδιο του Ε.Φ.Ε.Τ.):

Γενικά

Ελέγχουμε χρώμα, οσμή, γεύση των τροφίμων, καθώς και την ημερομηνία λήξεως και τις συνθήκες διατήρησής τους.

Δεν αγοράζουμε και δεν αφήνουμε τρόφιμα εκτεθειμένα, στον ήλιο ή στα έντομα.

Τοποθετούμε τα ευαλλοίωτα τρόφιμα, που απαιτούν συντήρηση, υπό ψύξη, στο ψυγείο, όσο πιο γρήγορα γίνεται, μετά την αγορά τους.

Πλένουμε τα χέρια μας, συχνά, με σαπούνι και νερό και, πάντα, πριν από κάθε γεύμα.

Δεν αγοράζουμε γαλακτοκομικά προϊόντα, παρά μόνον από ελεγχόμενες και οργανωμένες γαλακτοκομικές επιχειρήσεις.

Τρώμε μόνο καλομαγειρεμένο φαγητό και καλοπλυμένα φρούτα και λαχανικά.

Δεν τρώμε μισομαγειρεμένο κρέας ή ωμά αυγά. Τα ωμά θαλασσινά είναι εξαιρετικά επικίνδυνα, για ανθρώπους, οι οποίοι πάσχουν, από κάποια νοσήματα π.χ. ηπατικές νόσους.

Δεν αγοράζουμε φαγώσιμα, από πλανόδιους.

Χυμοί – Εμφιαλωμένα νερά

Οι χυμοί και τα εμφιαλωμένα νερά πρέπει να φυλάσσονται ή σε ψυγεία, ή σε δροσερά και σκιερά μέρη. Δεν αγοράζουμε χυμούς και νερά, που είναι εκτεθειμένα, στον ήλιο.

Τα ψυγεία δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένα, στο ήλιο.

Τηρούμε τις σωστές συνθήκες διατήρησης. Μετά το άνοιγμα της συσκευασίας φυλάσσουμε την ποσότητα, που δεν καταναλώσαμε, στο ψυγείο.

Παγωτά

Οι καταψύκτες, όπου φυλάσσονται τα παγωτά:

- πρέπει να λειτουργούν, σε θερμοκρασίες μικρότερες από -18 °C,

- δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένοι, στον ήλιο,

- πρέπει να κλείνουν ερμητικά,

- δεν πρέπει να σχηματίζεται, πάγος στο εσωτερικό τους.

Δεν αγοράζουμε παγωτά, που εμφανίζουν ελαττώματα, στη συσκευασία τους (παραμορφωμένες ή σχισμένες συσκευασίες κ.λπ.), διότι αυτό υποδηλώνει είτε προβλήματα, στη λειτουργία του καταψύκτη, οπότε το παγωτό έχει, εν μέρει, αποψυχθεί και επανακαταψυχθεί, είτε λανθασμένους χειρισμούς, στη μεταφορά, μεταχείριση και διάθεση των παγωτών, στα σημεία πώλησης.

Ελέγχουμε τις ενδείξεις, που αναγράφονται, στη συσκευασία των παγωτών. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, δεν είναι υποχρεωτική η αναγραφή της ημερομηνίας παραγωγής και λήξης, στις ατομικές συσκευασίες των παγωτών, παρά μόνο στις συσκευασίες «οικογενειακού» τύπου.

Αποθηκεύουμε, στην κατάψυξη του σπιτιού μας, το παγωτό, όσο το δυνατό γρηγορότερα, μετά την αγορά του. Αν αγοράζουμε παγωτό, από Σουπερ Μάρκετ, πρέπει να είναι το τελευταίο είδος, που θα βάλουμε στο καροτσάκι μας.

Πριν αγοράσουμε χύμα παγωτό, ελέγχουμε την καθαριότητα του χώρου, του προσωπικού και των εργαλείων. Ελέγχουμε τις συνθήκες διατήρησής του στις βιτρίνες. Οι βιτρίνες θα πρέπει να λειτουργούν, σε θερμοκρασίες μικρότερες από -14 °C και να μην είναι εκτεθειμένες στον ήλιο. Όταν η λειτουργία της βιτρίνας δεν είναι σωστή, σχηματίζεται πάγος, στα τοιχώματα και μεταβάλλεται η σκληρότητα και η μορφή του παγωτού.

Πριν την κατανάλωση του παγωτού, προσέχουμε μήπως έχουν σχηματιστεί κρύσταλλοι, στο εσωτερικό της μάζας του. Οι αποχρωματισμένες περιοχές και οι μεγάλοι κρύσταλλοι πάγου, στην κύρια μάζα του παγωτού, αποτελούν ένδειξη απόψυξης και επανακατάψυξης, γεγονός, που ευνοεί την ανάπτυξη μικροβίων.

Ψησταριές

Μικρόβια, όπως η σαλμονέλα, τα κολοβακτηρίδια κ.λπ. μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές ασθένειες. Μπορούμε, όμως, να προφυλαχθούμε, ακολουθώντας μερικές πρακτικές συμβουλές.

Το φαγητό πρέπει να είναι καλοψημένο, όχι όμως, καμένο.

Τα κατεψυγμένα τρόφιμα, πριν τα ψήσουμε, πρέπει να αποψυχθούν καλά.

Πρέπει να γυρίζουμε το τρόφιμο, συχνά, για να ψηθεί ομοιόμορφα.

Πρέπει να είμαστε βέβαιοι ότι το κρέας έχει ψηθεί, στο εσωτερικό του.

Ακόμη και αν το κρέας είναι καμένο, εξωτερικά, μπορεί να μην είναι καλά ψημένο, από μέσα. Για αυτό το ψήνουμε ομοιόμορφα, σε σταθερή θερμοκρασία.

Ωμό κρέας

Δεν αφήνουμε το ωμό κρέας να ακουμπά ή να στάζει, σε άλλα τρόφιμα.

Χρησιμοποιούμε διαφορετικά εργαλεία (μαχαίρια, επιφάνειες κοπής ) για τα ωμά κρέατα και τα ψημένα τρόφιμα.

Δεν τοποθετούμε το ψημένο φαγητό, στο ίδιο πιάτο, που είχαμε χρησιμοποιήσει, για το ωμό κρέας, χωρίς να το πλύνουμε πρώτα, πολύ καλά.

Πλένουμε σχολαστικά τα χέρια μας, μετά το χειρισμό ωμών κρεάτων.

Δεν προσθέτουμε, σε ψημένο κρέας, σάλτσα ή μαρινάδα, την οποία έχουμε προηγουμένως, χρησιμοποιήσει, σε ωμό.

Μαγειρεμένα τρόφιμα

Μετά το ψήσιμο, το φαγητό πρέπει να καταναλωθεί, όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Διαφορετικά το φυλάγουμε, στο ψυγείο και πριν το καταναλώσουμε το ξαναζεστάνουμε, έτσι ώστε, στο κέντρο του, να έχει θερμοκρασία μεγαλύτερη των 60οC.

Ο ζεστός καιρός είναι ιδανικός, για την ανάπτυξη μικροβίων. Για το λόγο αυτό, κρατάμε το φαγητό, εκτός ψυγείου, για όσο λιγότερο χρόνο γίνεται.

Γεύμα, εκτός σπιτιού

Το καλοκαίρι, πολλές φορές, τρώμε, έξω. Καλό είναι να τηρούμε τις παρακάτω πρακτικές συμβουλές

Επιλέγουμε καταστήματα, που φαίνονται ότι εφαρμόζουν τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής, για την ασφάλεια των τροφίμων (καθαρά πατώματα, τοίχοι και τραπεζομάντιλα, καθαρές τουαλέτες, απουσία εντόμων και προσωπικό, με καθαρά ρούχα εργασίας ).

Δεν καταναλώνουμε φαγητά, που έχουν ασυνήθιστο χρώμα, μυρωδιά και γεύση.

Ζητάμε, πάντα, τα κρέατα, πουλερικά και ψάρια να είναι καλοψημένα.

Δεν καταναλώνουμε λαχανικά, που φαίνονται ότι δεν έχουν πλυθεί, καλά.

Προτιμούμε φαγητά πρόσφατης παρασκευής ή φαγητά, που παρασκευάζονται την ώρα της παραγγελίας.

Μικρογεύματα

Μερικές χρήσιμες συμβουλές, όταν αγοράζουμε τρόφιμα, από τα κυλικεία πλοίων, τρένων, καντίνες κ.λπ., είναι οι εξής:

Επιλέγετε καταστήματα, που φαίνονται ότι εφαρμόζουν τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής, για την ασφάλεια των τροφίμων.

Έτοιμα σάντουιτς (με αλλαντικά, τυρί, αυγά, διάφορες σαλάτες ή σάλτσες, κ. λπ. ) πρέπει να διατηρούνται, στο ψυγείο.

Έτοιμα snacks (τυρόπιτες, πίτσες, σπανακόπιτες, κ.λπ.) πρέπει να διατηρούνται, σε θερμοκρασία μεγαλύτερη των 60 °C, να είναι, δηλαδή, πολύ ζεστά.

Σαλάτες, που διατίθενται, σε salad bar, πρέπει να διατηρούνται, υπό ψύξη και σε ειδικές προθήκες.

Οι προθήκες (βιτρίνες) με χύμα παγωτά, πρέπει να έχουν την κατάλληλη θερμοκρασία. Τα παγωτά να είναι σκληρά, να μην είναι εκτεθειμένα, σε έντομα και να σερβίρονται, με καθαρά σκεύη.

Τα προϊόντα κρέατος και πουλερικών (γύρος, σουβλάκια, κ.λπ.) πρέπει να είναι καλοψημένα.

Τα ψυγεία, με αναψυκτικά και εμφιαλωμένα νερά, δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένα, στον ήλιο και να έχουν την κατάλληλη θερμοκρασία (μικρότερη από 7οC).

Τα μαγειρεμένα τρόφιμα, διάφορα είδη γαλακτομικών ή διάφορα είδη αλιευμάτων, που δεν καταναλώθηκαν, εντός δύο ωρών, από την αγορά τους και δε διατηρήθηκαν, στο ψυγείο, πρέπει να πετιούνται.

  • Εμφανίσεις: 7473

Διακοπές και ξενοδοχεία

Η καταπάτηση στοιχειωδών δικαιωμάτων, όσων αποφάσισαν να κάνουν διακοπές σε κάποιο από τα χιλιάδες ξενοδοχεία της χώρας μας είναι εύκολο να αποφευχθεί, γιατί το μόνο που χρειάζεται είναι να γνωρίζουν πώς να τα διεκδικήσουν.

Ποιοι κανονισμοί τους προστατεύουν και πως θα αποζημιωθούν.

1.Ένα ξενοδοχείο οφείλει να προσφέρει στον πελάτη δωμάτια και υπηρεσίες, όπως ακριβώς περιγράφονται στα τουριστικά του φυλλάδια. Εάν π.χ. το πεντάλεπτο περπάτημα από το ξενοδοχείο προς την παραλία αποδειχθεί πεζοπορία μισής ώρας πρέπει να το καταγγείλετε για προσέλκυση πελατών με απατηλά μέσα, ουσιαστικά για εξαπάτηση. Όπως επίσης εάν π.χ. η πισίνα υπάρχει, αλλά δεν έχει νερό γιατί χάλασαν οι αντλίες εξηγήστε ότι δεχθήκατε να πληρώσετε τις τιμές του ξενοδοχείου ακριβώς γι' αυτές τις πρόσθετες ανέσεις.

2.Το ξενοδοχείο είναι υποχρεωμένο να σας προσφέρει ένα λογικό επίπεδο εξυπηρέτησης ανάλογα με τον τύπο και τις τιμές του. Εάν μπαίνοντας στο δωμάτιό σας π.χ. διαπιστώνετε ότι οι πετσέτες και τα σεντόνια είναι επαναχρησιμοποιημένα και η τουαλέτα βρώμικη, καταγγείλετε το ξενοδοχείο στις αρμόδιες αρχές.

3.Ένα ξενοδοχείο οφείλει να σας προσφέρει το δωμάτιο το οποίο έχετε κλείσει κανονικά. Εάν φτάνετε στο ξενοδοχείο και διαπιστώνετε ότι το δωμάτιο που είχατε κλείσει δεν υπάρχει μην ανησυχείτε. Ο ξενοδόχος είναι υποχρεωμένος να σας εξασφαλίσει δωμάτιο σε κάποιο άλλο ξενοδοχείο στην ίδια πόλη, που να παρέχει μάλιστα τις ίδιες ανέσεις και να ανήκει στην ίδια κατηγορία με το δικό του. Πρέπει να πληρώσει τα έξοδα μεταφορά σας και την διαφορά της τιμής –προς τα πάνω– του άλλου ξενοδοχείου.

4.Ένα ξενοδοχείο οφείλει να έχει αναρτημένο στα δωμάτια, πίνακα θεωρημένο από την αστυνομία όπου να αναγράφονται αναλυτικά : η τιμή του δωματίου, οι σχετικές προσαυξήσεις και η συνολική τιμή που θα προκύψει από την άθροιση με την τιμή του πρωινού και γεύματος.

5.Ένα ξενοδοχείο οφείλει να προσφέρει στον ταξιδιώτη την δυνατότητα ξεκούρασης, εφόσον έχει κενά δωμάτια, τα οποία είναι υποχρεωμένος να τα νοικιάζει σε όποιον του τα ζητήσει, εκτός εάν ο πελάτης είναι μεθυσμένος ή φέρεται άσχημα.

6.Για να κάνετε κράτηση, κανονικά πρέπει να δώσετε μια προκαταβολή που μπορεί να φτάσει και το 25% του συνολικού ποσού και θα ολοκληρωθεί όταν ο ξενοδόχος εισπράξει τα χρήματα, τα οποία οφείλει να σας επιστρέψει χωρίς να σας ζητήσει αποζημίωση, σε περίπτωση που αλλάξουν τα σχέδιά σας και τον ειδοποιήσετε 21 τουλάχιστον ημέρες πριν. Διαφορετικά πρέπει να πληρώσετε το μισό ποσόν από αυτό που θα σας αναλογούσε.

7.Το δωμάτιο του ξενοδοχείου την ημέρα της αναχώρησής σας, σας ανήκει μέχρι της 12 το μεσημέρι. Εάν το κρατήσετε έως τις 6 το απόγευμα πληρώνετε επί πλέον 50% της αξίας. Εάν καθίσετε περισσότερο θα αναγκαστείτε να πληρώσετε όλη την ημέρα.

8.Θυμηθείτε: Όταν βγαίνετε από το δωμάτιό σας πρέπει να παραδίδετε στο θυρωρείο το κλειδί του δωματίου, απαγορεύεται να μαγειρεύετε μέσα στο δωμάτιο, να χρησιμοποιείτε καμινέτα και ηλεκτρικές συσκευές. Ο ξενοδόχος είναι υποχρεωμένος να διατηρεί το ξενοδοχείο ανοιχτό όλο το 24ωρο και να εξασφαλίζει 24ωρη λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου.

Εάν παρ' όλα αυτά είχατε μια απαίσια παραμονή, το δωμάτιο ήταν μικρό και βρώμικο, το φαγητό απερίγραπτο, το προσωπικό ανεπαρκές και δεν καταφέρατε να κοιμηθείτε από τους θορύβους και είσαστε τόσο εκνευρισμένος που αρνείστε να πληρώσετε, το ξενοδοχείο μπορεί να κρατήσει τα πράγματά σας εκτός από το αυτοκίνητό σας και αφήστε το να σας μηνύσει, εφόσον το καταγγείλετε.

Η τουριστική αστυνομία ή αν δεν υπάρχει, το αστυνομικό τμήμα της περιοχής παρεμβαίνουν για να επιλύσουν τυχόν προβλήματα.

Κακό σέρβις, χαμηλή ποιότητα φαγητού, έλλειψη επαγγελματικής συμπεριφοράς, υψηλές τιμές , έλλειψη καθαριότητας, επιστροφή προκαταβολής, κρατήσεις πέραν της δυναμικότητας, παραπλανητική διαφήμιση, είναι όλα όσα μπορεί να αντιμετωπίσει ένας τουρίστας κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Πρέπει να ξέρουμε όμως ότι η ευρωπαϊκή νομολογία για τα ταξίδια και τον τουρισμό έχει αλλάξει ριζικά προς όφελος των καταναλωτών οι οποίοι προστατεύονται απολαμβάνοντας την πλήρη και σαφή ενημέρωση αλλά και την δυνατότητα αποζημίωσης.

Για οποιοδήποτε πληροφορία ή παράπονο απευθυνθείτε στο Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου στο Τηλέφωνο 26510.65178 e.mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου σας εύχεται καλό υπόλοιπο καλοκαιριού.-

  • Εμφανίσεις: 7689

ΓΑΔΠ ΗΠΕΙΡΟΥ: Προσοχή απατεώνες ληστεύουν ηλικιωμένους

Με αφορμή το περιστατικό που αναφέρεται στο σημερινό δελτίο τύπου και αφορά τη δράση ατόμων, τα οποία προσποιούμενα τους πλανόδιους πωλητές επιδιώκουν την αφαίρεση χρημάτων και λοιπών αντικειμένων από σπίτια ειδικά ηλικιωμένων ατόμων, κρίνουμε σκόπιμο να προτείνουμε τις παρακάτω ειδικές συμβουλές προς τους συμπολίτες μας και ιδίως προς τους ηλικιωμένους:

- Μην ανοίγετε την πόρτα σας σε άγνωστα άτομα.

- Μη πείθεστε εύκολα με άγνωστα άτομα που σας πλησιάζουν είτε με το πρόσχημα ευκαιριακών αγορών, είτε ως γνωστοί συγγενών σας, προφασιζόμενοι την εξόφληση χρέους, ασφαλιστήριων συμβολαίων, ηλεκτρικών συσκευών, ανταλλακτικών αυτοκινήτων, ιατρικών υπηρεσιών κ.λ.π., για λογαριασμό των συγγενικών σας προσώπων.

- Μην υπογράφετε ποτέ λευκά έντυπα (εξουσιοδοτήσεων, δήθεν ασφαλιστικών αποζημιώσεων,) κλπ.

- Μην εμπιστεύεστε άτομα που σας λένε ότι έχετε κερδίσει δώρα, διακοπές, βραβεία ή χρήματα και ζητούν να πληρώσετε για έξοδα συσκευασίας, αποστολής ή άλλες επιβαρύνσεις κλπ.

- Μην δίνετε τηλεφωνικά στοιχεία για την πιστωτική σας κάρτα ή τον αριθμό του τραπεζικού σας λογαριασμού ή άλλες προσωπικές πληροφορίες.

-Ασφαλίστε καλά το σπίτι σας ιδίως όταν κοιμάστε ή όταν πρόκειται να απουσιάσετε.

-Μη τοποθετείτε τα χρήματά σας σε τσέπες του παντελονιού ή εξωτερικές των ενδυμάτων σας όταν είστε σε χώρους με συνωστισμό ή χρησιμοποιείτε τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Επίσης κρατήστε την τσάντα μπροστά σας και φροντίστε να είναι κλειστή.

-Μη διστάσετε να αναφέρετε στην Αστυνομία κάθε ύποπτο άτομο ή περιστατικό που θα αντιληφθείτε.

-Έχετε πρόχειρα τα τηλέφωνα με τα οποία θα πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, στενοί συγγενείς κ.α.).

  • Εμφανίσεις: 7933

Τι πρέπει να κανουμε για να αποφύγουμε την Λοίμωξη από τον Ιό του Δυτικού Νείλου

Το καλοκαίρι-φθινόπωρο 2010 εμφανίσθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα επιδημία λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου (ΔΝ). Από τις αρχές Αυγούστου μέχρι το Νοέμβριο 2010, διαγνώστηκαν συνολικά 262 περιστατικά, από τα οποία 191 ήταν κρούσματα με εκδηλώσεις από το κεντρικό νευρικό σύστημα (εγκεφαλίτιδα ή/και μηνιγγίτιδα ή οξεία χαλαρή παράλυση) και 71 κρούσματα με ήπιες εκδηλώσεις (κυρίως εμπύρετο νόσημα). Σημειώθηκαν συνολικά 35 θάνατοι, όλοι σε υπερήλικα άτομα με υποκείμενα νοσήματα.

Ο ιός του ΔΝ μεταδίδεται μέσω δήγματος μολυσμένων κουνουπιών. Η κύρια δεξαμενή του ιού στη φύση είναι τα πτηνά, ενώ οι άνθρωποι και τα θηλαστικά θεωρούνται ως αδιέξοδοι ξενιστές καθώς ο τίτλος του ιού στο αίμα τους, κατά τη διάρκεια της ιαιμίας, είναι χαμηλός και δεν επαρκεί για τη μόλυνση των κουνουπιών. Η πλειονότητα των ανθρώπων που μολύνονται με τον ιό είναι ασυμπτωματικοί, περίπου 20% εμφανίζουν ήπια συμπτώματα γριπώδους συνδρομής και λιγότεροι από 1% παρουσιάζουν σοβαρότερες εκδηλώσεις από το Κεντρικό Νευρικό Σύστημα, κυρίως εγκεφαλίτιδα, μηνιγγίτιδα, οξεία χαλαρή παράλυση. Οι πιο σοβαρές εκδηλώσεις εμφανίζονται σε ηλικιωμένα άτομα και ανοσοκατεσταλμένους ασθενείς.

Κρίνοντας από τα επιδημιολογικά δεδομένα άλλων περιοχών όπου εμφανίστηκαν περιστατικά ή επιδημίες από ιό ΔΝ, αναμένεται συνέχιση της εμφάνισης περιστατικών στην Ελλάδα και κατά το τρέχον ή τα επόμενα έτη. Ως εκ τούτου, έχει ιδιαίτερη σημασία η κατανόηση των επιδημιολογικών χαρακτηριστικών της νόσου με σκοπό τον προσανατολισμό των μέτρων πρόληψης και ελέγχου για τη νέα περίοδο.

Η επιδημιολογική επιτήρηση, το συστηματικό και έγκαιρο πρόγραμμα καταπολέμησης των κουνουπιών και η ενημέρωση του κοινού για την προστασία από τα κουνούπια, αποτελούν διεθνώς τα σημαντικότερα μέτρα για την πρόληψη της νόσου.

-----

καταλογίζει στην κυβέρνηση ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ Αθ. Γιαννόπουλος.

Όπως επισημαίνει ο βουλευτής Φθιώτιδας, «η επιδημία του ιού του Δυτικού Νείλου από πέρυσι, εγκαταστάθηκε πλέον επίσημα και στην Ελλάδα, λόγω της κλιματικής αλλαγής. Αφορά τόσο ανθρώπους, όσο και το ζωικό κεφάλαιο. Και για το λόγο αυτόν έχει δυστυχώς προβλέψιμες αρνητικές συνέπειες, όχι μόνον στη δημόσια υγεία, αλλά και τον τουρισμό και την οικονομία».

Σύμφωνα με τον κ. Γιαννόπουλο, η ΝΔ επεσήμανε έγκαιρα το πρόβλημα, χωρίς ωστόσο να υπάρξει απάντηση ή έγκαιρη λήψη των απαιτούμενων μέτρων απο πλευράς της κυβέρνησης.

Βασικό έγκαιρο μέτρο, τονίζει, θα ήταν η εντομοκτονία αμέσως μετά τον χειμώνα (Μάρτιο ή Απρίλιο) όταν θα μπορούσε να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των νυμφών των κουνουπιών, κάτι όπως που έγινε και «τώρα γίνονται εντομοκτονίες με καθυστέρηση και με ελικόπτερα στην καρδιά του θέρους σε κατοικούμενες από παραθεριστές περιοχές. Εντομοκτονίες βεβιασμένες, με μεγάλη πρακτική δυσκολία για αποτελέσματα και με πραγματικούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία».

Επίσης, προσθέτει ο βουλευτής της ΝΔ, «βεβιασμένα το υπουργείο Υγείας, με την ακυβέρνητη υπηρεσία αιμοδοσίας, επιδιώκει -κατόπιν εορτής- την ανάπτυξη προγράμματος ελέγχου του αίματος των μεταγγίσεων», εκτιμώντας πως όλα αυτά φανερώνουν «μεγάλη ανευθυνότητα, έλλειψη σχεδιασμού, προγραμματισμού και απουσία ουσιαστικού ενδιαφέροντος για ένα σοβαρό πρόβλημα με το οποίο θα ζούμε τα επόμενα χρόνια».

Καταλήγοντας, ο κ. Γιαννόπουλος καλεί τον αρμόδιο υπουργό Ανδρέα Λοβέρδο να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα που αφορούν κάθε πολίτη. «Ας μαζέψει ό,τι μπορεί από το τέλμα στο οποίο οδήγησε τη Δημόσια Υγεία κι ας βελτιώσει τις υπηρεσίες Υγείας του ελληνικού λαού», σημειώνει χαρακτηριστικά.

------

Έκδοση 9/8/10

ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ

Τμήμα Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Παρέμβασης

Γραφείο νοσημάτων που μεταδίδονται με διαβιβαστές

Τηλ: 2105212000, www.keelpno.gr

ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ & ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΝΟΣΗΜΑΤΝ (ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ.)

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ & ΚΟΙΝΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Λοίμωξη από τον ιό του Δυτικού Νείλου (WEST NILE VIRUS)

Συχνά Ερωτήματα

Τι είναι η λοίμωξη από ιό του "υτικού Νείλου;

Η λοίμωξη από τον ιό του υτικού Νείλου(West Nile virus, WNV) είναι νόσημα που

μεταδίδεται κυρίως από τσίμπημα κουνουπιού, και προσβάλλει ζώα (άγρια πτηνά,

άλογα) και τον άνθρωπο.

Πώς μεταδίδεται η λοίμωξη από ιό του "υτικού Νείλου;

Μολυσμένα κουνούπια: Ο κύριος τρόπος μετάδοσης είναι μέσω τσιμπήματος

μολυσμένου κουνουπιού (συνήθως το κοινό κουνούπι). Τα κουνούπια

μολύνονται από άρρωστα πτηνά.

Μεταγγίσεις, μεταμοσχεύσεις. Σε πολύ μικρό αριθμό περιπτώσεων έχει

αναφερθεί μετάδοση του ιού από μεταμόσχευση οργάνου, μετάγγιση αίματος

και σπάνια από την μητέρα στο έμβρυο (συγγενής λοίμωξη).

Ο ιός δεν μεταδίδεται από άτομο σε άτομο. εν μεταδίδεται μέσω της

συνήθους κοινωνικής (π.χ. άγγιγμα, φιλί), σεξουαλικής ή άλλης επαφής.

Ποια είναι τα συμπτώματα της λοίμωξης από ιό του "υτικού Νείλου;

Το 80% των ατόμων που μολύνονται παραμένουν ασυμπτωματικοί, το 20% εμφανίζουν

ήπια νόσο, ενώ λιγότεροι από 1 στα 100 ασθενείς (<1%) εμφανίζουν σοβαρή κλινική

νόσο που προσβάλλει το κεντρικό νευρικό σύστημα.

• Ασυμπτωματική λοίμωξη: Το 80% (4 στα 5) των ατόμων που μολύνονται δεν

εκδηλώνουν κανένα σύμπτωμα.

• Ήπια νόσος: Υπολογίζεται ότι περίπου 20% αυτών που μολύνονται με τον ιό

αναπτύσσουν ήπια συμπτωματολογία, όπως πυρετό, πονοκέφαλο, αδυναμία,

πόνους στους μυς και τις αρθρώσεις, εμέτους και μερικές φορές δερματικά

εξανθήματα (στον κορμό) και διόγκωση των λεμφαδένων. Τα συμπτώματα

φεύγουν σε 4-7 ημέρες χωρίς να αφήσουν κατάλοιπα.

• Σοβαρή μορφή νόσου: Λιγότερα από 1 στα 100 άτομα (κυρίως άτομα

μεγαλύτερης ηλικίας) αναπτύσσουν τη σοβαρή μορφή της νόσου

(εγκεφαλίτιδα/μηνιγγίτιδα). Τα συμπτώματα της σοβαρής νόσου περιλαμβάνουν

πονοκέφαλο, υψηλό πυρετό, δυσκαμψία αυχένα, απάθεια,

αποπροσανατολισμό, κώμα, τρόμος, σπασμούς, μυϊκή αδυναμία και παράλυση.

Έκδοση 9/8/10

ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ

Τμήμα Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Παρέμβασης

Γραφείο νοσημάτων που μεταδίδονται με διαβιβαστές

Τηλ: 2105212000, www.keelpno.gr

Πόσο σύντομα εμφανίζονται τα συμπτώματα;

Μετά το τσίμπημα του κουνουπιού μεσολαβούν συνήθως 2-14 ημέρες (χρόνος

επώασης) μέχρι την εμφάνιση των συμπτωμάτων.

Πόσο διαρκούν τα συμπτώματα από τον ιό του "υτικού Νείλου;

Συνήθως διαρκούν μερικές μέρες, αν και μερικές φορές η διάρκεια είναι μεγαλύτερη. Τα

συμπτώματα της σοβαρής μορφής της νόσου (εγκεφαλίτιδα/μηνιγγίτιδα) μπορεί να

διαρκέσουν μερικές εβδομάδες.

Πώς θεραπεύεται η λοίμωξη από τον ιό του "υτικού Νείλου;

εν υπάρχει ειδική θεραπεία για τη λοίμωξη από τον ιό του υτικού Νείλου. Στις

ηπιότερες περιπτώσεις ο πυρετός και τα άλλα συμπτώματα περνούν μόνα τους, ενώ

στα πιο σοβαρά περιστατικά που χρειάζεται να νοσηλευτούν χορηγείται υποστηρικτική

θεραπεία (χορήγηση ενδοφλέβιων υγρών, πιθανή εισαγωγή σε μονάδα εντατικής

θεραπείας για μηχανική αναπνευστική υποστήριξη κλπ).

Υπάρχει εμβόλιο για τον ιό του "υτικού Νείλου;

εν υπάρχει προς το παρόν διαθέσιμο εμβόλιο έναντι του ιού.

Γιατί λέγεται ιός του "υτικού Νείλου;

Ονομάσθηκε έτσι, γιατί αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά στην επαρχία του υτικού

Νείλου στην Ουγκάντα το 1937.

Σε ποιες χώρες υπάρχουν κρούσματα του "υτικού Νείλου;

Κρούσματα και επιδημίες λοίμωξης από τον ιό του υτικού Νείλου σε ανθρώπους και

ζώα έχουν εκδηλωθεί στην Αφρική, την Ασία, τη Μ. Ανατολή (Ισραήλ), την Ευρώπη,

την Αυστραλία, ενώ το 1999 αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ, όπου μέχρι και

σήμερα έχει καταγραφεί μεγάλος αριθμός κρουσμάτων και η νόσος πλέον ενδημεί.

Από το 1996, μετά την πρώτη μεγάλη επιδημία στη Ρουμανία, έχουν αναφερθεί

σποραδικά κρούσματα σε ανθρώπους σε διάφορες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

(Ρουμανία, Ιταλία, Ουγγαρία, Τσεχία, Πορτογαλία, Γαλλία και Ισπανία). Σημειώνεται ότι

στη Ρουμανία εμφανίζονται κρούσματα σε ανθρώπους σε ετήσια βάση. Το 2009

εμφανίστηκαν σποραδικά κρούσματα στην Ιταλία και εφέτος (2010) στην Πορτογαλία.

Εξάλλου σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες εμφανίζονται περιστασιακά κρούσματα σε

άλογα και άγρια πτηνά και διαπιστώνεται η μόλυνση των κουνουπιών.

Υπάρχει πιθανότητα να μολυνθώ αν κάνω μετάγγιση αίματος ή μεταμόσχευση;

Παρότι υπάρχουν κάποιες μεμονωμένες αναφορές για μετάδοση του ιού με αυτό τον

τρόπο, θεωρείται πολύ σπάνιος τρόπος μετάδοσης.

Έκδοση 9/8/10

ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ

Τμήμα Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Παρέμβασης

Γραφείο νοσημάτων που μεταδίδονται με διαβιβαστές

Τηλ: 2105212000, www.keelpno.gr

---------------------

Τι μπορώ να κάνω για να αποφύγω τη μόλυνση;

• Να αποφεύγω τα τσιμπήματα των κουνουπιών

o Χρήση εντομοαπωθητικών στο ακάλυπτο δέρμα και πάνω από τα ρούχα.

Χρησιμοποιούνται δραστικές ουσίες, μεταξύ των οποίων το DEET (Ν,Ν διεθυλο-

μετα-τολουαμίδη), ικαριδίνη ή πικαριδίνη (Picaridin (KBR 3023)) και φυσικές

ουσίες όπως αιθέρια έλαια ευκαλύπτου (που όμως έχουν σχετικά μειωμένη

εντομοαπωθητική δράση). Ο χρόνος δράσης των εντομοαπωθητικών ουσιών

κυμαίνεται από 1 έως 4-5 ώρες. Για τα εντομοαπωθητικά που περιέχουν DEET

προτιμώνται τα σκευάσματα με συγκέντρωση 30-50% για τους ενήλικες και 10-

30% για τα παιδιά. 2εν υπάρχει αντένδειξη για τη χρήση σε εγκύους και

θηλάζουσες μητέρες, ενώ δεν συστήνεται η χρήση τους στα βρέφη μέχρι 2

μηνών. Τα εντομοαπωθητικά προϊόντα πρέπει να επαλείφονται μετά τα

αντιηλιακά, και δεν πρέπει να έρχονται σε επαφή με το στόμα, τα μάτια και το

βλεννογόνο της μύτης. Σε όλες τις περιπτώσεις, πρέπει να ακολουθούνται οι

οδηγίες του κατασκευαστή.

o Χρήση εντομοκτόνων στον αέρα. Περιέχουν πυρεθρινοειδή (π.χ. περμεθρίνη),

ουσίες που προσβάλλουν το νευρικό σύστημα των εντόμων και τα

αποπροσανατολίζουν. Κυκλοφορούν στο εμπόριο στις εξής μορφές: αερόλυμα

(αεροζόλ), ταμπλέτες, εξατμιζόμενο διάλυμα, σπιράλ («φιδάκια») κλπ. Πρέπει να

τηρούνται οι οδηγίες του κατασκευαστή. εν πρέπει να εφαρμόζονται στο δέρμα.

o Προσοχή κατά τις σημαντικότερες ώρες έκθεσης στα τσιμπήματα. Τα

περισσότερα είδη κουνουπιών που μεταφέρουν τον ιό τσιμπούν από το

σούρουπο μέχρι το χάραμα.

o Χρήση κατάλληλων ενδυμάτων. Ρούχα που καλύπτουν όσο περισσότερο

γίνεται το σώμα (μακριά μανίκια και παντελόνια). Πιο αποτελεσματικά είναι τα

ανοιχτόχρωμα και φαρδιά ρούχα.

o Συχνά λουτρά καθαριότητας για την απομάκρυνση του ιδρώτα.

• Να αποφεύγω τα κουνούπια στο σπίτι

o Αντικουνουπικά πλέγματα (σίτες που εμποδίζουν την δίοδο κουνουπιών) στα

ανοίγματα του σπιτιού (π.χ. παράθυρα, φεγγίτες, αεραγωγοί τζακιού) και

περιοδικός έλεγχος και συντήρησή τους.

o Χρήση κουνουπιέρας σε περιοχές με μεγάλη πυκνότητα κουνουπιών ή σε

περιπτώσεις που αντενδείκνυται η χρήση άλλων προστατευτικών μέσων (όπως

χρήση εντομοαπωθητικών σε βρέφη <2μηνών). Είναι πιο αποτελεσματικές, όταν

είναι εμβαπτισμένες σε εντομοαπωθητικό.

o Απομάκρυνση του στάσιμου νερού από λεκάνες, βάζα, γλάστρες, παλιά

λάστιχα, υδρορροές και άλλα μέρη του κήπου, ώστε να μην έχουν πρόσβαση τα

κουνούπια σε λιμνάζοντα νερά που αποτελούν σημεία εναπόθεσης των αυγών

τους. Σημειώνεται ότι ακόμα και το έδαφος που παραμένει για μεγάλα διαστήματα

υγρό μπορεί να αποτελέσει σημείο εναπόθεσης αυγών.

o Χρήση ανεμιστήρων ή κλιματιστικών. Ο δροσερός αέρας μειώνει τη

δραστηριότητά των κουνουπιών, αλλά δεν τα σκοτώνει. Η χρήση ανεμιστήρων

(ιδίως οροφής) δυσχεραίνει την προσέγγιση των εντόμων.

o Καλό κούρεμα γρασιδιού, θάμνων, φυλλωσιών (σημεία που βρίσκουν

καταφύγιο ενήλικα κουνούπια).

o Χρήση λαμπτήρων κίτρινου χρώματος για το φωτισμό εξωτερικών χώρων

(προσελκύουν λιγότερο τα κουνούπια).

----------------------

Περαιτέρω κάμψη παρουσίασε η οικοδομική δραστηριότητα στη χώρα τον Απρίλιο, με τις οικοδομικές άδειες να σημειώνουν νέα πτώση της τάξης του 25,3%, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ.

Πιο αναλυτικά, το μέγεθος της συνολικής οικοδομικής δραστηριότητας (ιδιωτικής - δημόσιας) στο σύνολο της χώρας μετρούμενο με βάση τις εκδοθείσες οικοδομικές άδειες διαμορφώθηκε σε 2.789 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 494,3 χιλιάδες m2 επιφάνειας και 1.903,4 χιλιάδες m3 όγκου.

Παρουσίασε, δηλαδή, μείωση κατά 25,3 % στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 36,4 % στην επιφάνεια και κατά 32,3% στον όγκο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010.

Το μέγεθος της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας, στο σύνολο της χώρας, διαμορφώθηκε σε 2.772 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 476,1 χιλιάδες m2 επιφάνειας και 1.847,5 χιλιάδες m3 όγκου. Παρουσίασε, δηλαδή, μείωση κατά 25,2% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 35,7% στην επιφάνεια και κατά 30,3% στον όγκο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010.

Αντίστοιχα το μέγεθος της δημόσιας οικοδομικής δραστηριότητας κατά το μήνα Απρίλιο 2011, στο σύνολο της χώρας, ανήλθε σε 17 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 17,7 χιλιάδες m2 επιφάνειας και 55,9 χιλιάδες m3 όγκου.

Το ποσοστό συμμετοχής της δημόσιας οικοδομικής δραστηριότητας στο συνολικό οικοδομικό όγκο, για το μήνα Απρίλιο 2011, είναι 2,9%.

Κατά την περίοδο των τελευταίων δώδεκα μηνών, δηλαδή από το Μάιο 2010 έως τον Απρίλιο 2011, το μέγεθος της συνολικής οικοδομικής δραστηριότητας μετρούμενο με βάση τις εκδοθείσες οικοδομικές άδειες, στο σύνολο της χώρας, διαμορφώθηκε σε 42.891 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 8.644,9 χιλιάδες m2 επιφάνειας και 31.296,7 χιλιάδες m3 όγκου.

Παρατηρήθηκε, δηλαδή, μείωση κατά 22,2% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 29,7% στην επιφάνεια και κατά 30,7% στον όγκο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο Μαΐου 2009 - Απριλίου 2010.

  • Εμφανίσεις: 7376

Τουρισμός και διακοπές

Διαπραγματευτείτε το πακέτο τουριστικών υπηρεσιών

Ο καταναλωτής τουριστικών υπηρεσιών, κατά τις συναλλαγές του με τους τουριστικούς επιχειρηματίες, πρέπει να γνωρίζει ότι:

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείχνει κατά τις διαπραγματεύσεις του με ένα τουριστικό γραφείο για την πραγματοποίηση ενός οργανωμένου ταξιδιού εντός ή εκτός Ελλάδας.

Το ταξίδι πρέπει να είναι ευχάριστο και χωρίς εκπλήξεις

Το οργανωμένο ταξίδι περιλαμβάνει ένα πακέτο υπηρεσιών, δηλαδή διαμονή σε κατάλυμα, μεταφορά, εστίαση ή άλλες εξυπηρετήσεις, τις οποίες ο τουριστικός πράκτορας θα φροντίσει να εξασφαλίσει για λογαριασμό του πελάτη-καταναλωτή.

Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει από την έντυπη πληροφόρηση που οφείλει να του παρέχει το τουριστικό γραφείο, επακριβώς τις υπηρεσίες που θα του παρασχεθούν, τις τιμές, τα πρόσωπα και τις επιχειρήσεις που θα τον εξυπηρετήσουν. Γι' αυτό ο πράκτορας οφείλει να τον ενημερώσει εγγράφως, πριν την σύναψη της συμφωνίας και την καταβολή του τιμήματος και να φροντίσει για την έγγραφη συμφωνία σε κείμενο κοινά αποδεκτό: τη σύμβαση.

Η σύμβαση πρέπει να συνοδεύεται από αντίγραφο ασφαλιστηρίου συμβολαίου ή να περιλαμβάνει οπωσδήποτε τον όρο ότι το ταξίδι είναι ασφαλισμένο και οποιαδήποτε ζημιά του καταναλωτή από ατύχημα ή άλλο λόγο που οφείλεται στον ίδιο τον πράκτορα ή στις συνεργαζόμενες με αυτόν επιχειρήσεις, θα καλυφθεί από την Ασφαλιστική Εταιρία.

Επίσης η σύμβαση πρέπει να περιλαμβάνει τον όρο ότι η επιστροφή του καταναλωτή στον τόπο εκκίνησης του είναι εξασφαλισμένη σε περίπτωση πτώχευσης ή αφερεγγυότητας του πράκτορα. Συνεπώς στη σύμβαση πρέπει να αναφέρεται ο τρόπος της επιστροφής, το τηλέφωνο και το πρόσωπο που θα αναλάβει την επιστροφή.

Σε κάθε περίπτωση, η σύμβαση πρέπει να είναι αναλυτική και να περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία με τις αναγκαίες λεπτομέρειες που θα κάνουν το ταξίδι ευχάριστο, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις και ταλαιπωρίες, και θα δώσουν στον καταναλωτή την αίσθηση της σιγουριάς.

Ειδικό Σήμα λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων

Όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις οφείλουν να είναι εφοδιασμένες με το ειδικό σήμα λειτουργίας από τον ΕΟΤ.

Οι επιχειρήσεις αυτές είναι οι κάτωθι:

Όλα τα καταλύματα: Ξενοδοχεία, μοτέλ, bungalows, κάμπινγκ, ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα.

Τα τουριστικά γραφεία (εσωτερικού ή γενικού τουρισμού)

Τα τουριστικά λεωφορεία.

Οι ναυλομεσίτες

Οι επιχειρήσεις που προωθούν χρονομεριστικές μισθώσεις σε καταλύματα εσωτερικού - εξωτερικού (Time Sharing)

Οι επιχειρήσεις Rent a Car

Τα καταστήματα ειδών λαϊκής τέχνης

Σε περίπτωση που μία επιχείρηση δεν έχει το ειδικό σήμα, ο καταναλωτής μπορεί να την καταγγείλει στην Τουριστική Αστυνομία ή στον ΕΟΤ.

Πληροφορίες τουριστικού περιεχομένου

Για πληροφορίες τουριστικού περιεχομένου (π.χ. δρομολόγια ΟΣΕ, ΚΤΕΛ κ.λ.π., ωράρια μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, φυλλάδια με αξιοθέατα και ειδικά θέλγητρα κάθε περιοχής, κ.λ.π.) ο καταναλωτής μπορεί να απευθύνεται στο:

Κεντρικό Γραφείο Πληροφοριών ΕΟΤ

ή στα κατά τόπους γραφεία του ΕΟΤ και την Τουριστική Αστυνομία.-

Για οποιοδήποτε παράπονο ή καταγγελία μπορείτε να απευθύνεστε στο Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου, τηλ/φάξ 26510-65178 e.mail:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

  • Εμφανίσεις: 7436

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Ποδήλατο Γιαννούλη
Τάτσης Άγγελος - Τζίμα Αριστέα - Οδοντοτεχνικό Εργαστήριο
RATECH - Τεχνικό Γραφείο Αναλκυστήρων
ΕΠΙΠΛΑ ΑΦΟΙ ΤΑΣΣΟΥ
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Save