Τι πρέπει να ξέρουμε, όταν ανάβει το λαμπάκι της ρεζέρβας καυσίμου του αυτοκινήτου μας

Τι πρέπει να ξέρουμε, όταν ανάβει το λαμπάκι της ρεζέρβας καυσίμου του αυτοκινήτου μας
Πόσο αξιόπιστη είναι η ένδειξη με τα χιλιόμετρα, που μπορούμε να διανύσουμε με αναμμένο το λαμπάκι της ρεζέρβας και γιατί δεν πρέπει να αφήνουμε να αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου.

Ένα άδειο ρεζερβουάρ μπορεί να μας χαλάσει τη διάθεση και τις διακοπές μας, αν τύχει και μείνουμε από καύσιμα στη μέση του πουθενά. Να μην ξεχνάμε επίσης, ότι σε περίπτωση που μείνει το αυτοκίνητο από βενζίνη ή πετρέλαιο κίνησης στον αυτοκινητόδρομο, κινδυνεύουμε με πρόστιμο από την Τροχαία.

Ένα πολύτιμο εργαλείο, για να μη συμβεί αυτό, είναι η φωτεινή ένδειξη στο κόκπιτ του αυτοκινήτου, η οποία ανάβει όταν μειωθεί η ποσότητα του καυσίμου στο ρεζερβουάρ κάτω από κάποιο όριο, που έχει καθορίσει ο κατασκευαστής του οχήματος. Μαζί με το αναμμένο λαμπάκι εμφανίζεται και μια ένδειξη με τα χιλιόμετρα, που μπορούμε να διανύσουμε με το εναπομείναν καύσιμο στο ρεζερβουάρ μας.

Τι επηρεάζει την αυτονομία

Πόσο ακριβής έχει αποδειχθεί όμως στην πράξη η ένδειξη των χιλιομέτρων, η οποία μπορεί να είναι αναλογική ή ψηφιακή ανάλογα με το μοντέλο και τον κατασκευαστή; Η αλήθεια είναι, ότι πρόκειται για μια εκτίμηση η οποία είναι ενδεικτική και δεν ανταποκρίνεται 100% στην πραγματικότητα. Μετρήσεις, που έχουν γίνει από διάφορα περιοδικά του Ειδικού Τύπου και Λέσχες Αυτοκινήτου, έδειξαν ότι η συγκεκριμένη ένδειξη του υπολογιστή ταξιδιού είναι συνήθως πιο συντηρητική από την πραγματική αυτονομία. Με άλλα λόγια, μπορούμε να διανύσουμε με αναμμένο το λαμπάκι του ρεζερβουάρ περισσότερα χιλιόμετρα από ό,τι προβάλλεται στο κόκπιτ.

Οι διαφορές μπορεί να είναι της τάξης ελάχιστων χιλιομέτρων, αλλά και μερικών δεκάδων πρόσθετων χιλιομέτρων, ανάλογα με τις ρυθμίσεις του κατασκευαστή, τις συνθήκες κυκλοφορίας και το δικό μας οδηγικό στυλ. Καλό είναι να θυμόμαστε, ότι ταξιδεύοντας την περίοδο των διακοπών φορτώνουμε πολύ το αυτοκίνητο μας, οπότε αυξάνει η κατανάλωση καυσίμου, ιδιαίτερα αν κινούμαστε στο επαρχιακό και ορεινό οδικό δίκτυο, οπότε μειώνεται και η αυτονομία μας με αναμμένο το λαμπάκι του ρεζερβουάρ.

Αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα δεν παίρνουν επίσης εύκολα εμπρός, αν μείνουν από βενζίνη ή πετρέλαιο, ενώ σε τέτοιες περιπτώσεις ρισκάρουμε και βλάβες στον καταλύτη. Άρα, το λαμπάκι και οι ενδείξεις χιλιομέτρων του υπολογιστή ταξιδιού είναι ενδεικτικές οπότε σε τέτοιες περιπτώσεις σπεύδουμε στο πιο κοντινό πρατήριο καυσίμων, έστω και για να βάλουμε λίγα λίτρα, αν μας φαίνονται ακριβές οι τιμές του. Εδώ βοηθούν οι σχετικές εφαρμογές των συστημάτων πλοήγησης με το δίκτυο των βενζινάδικων στην περιοχή που κινούμαστε.

  • Εμφανίσεις: 537

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πλοία: Οι περιορισμοί στη φόρτιση – Τι πρέπει να προσέχετε

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πλοία: Οι περιορισμοί στη φόρτιση – Τι πρέπει να προσέχετε
Όλα όσα πρέπει να ξέρουν όσοι έχουν plug-in, υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το ταξίδι στο πλοίο. Τι ισχύει για τα αυτοκίνητα με υγραέριο και φυσικό αέριο.

Την προσοχή των οδηγών εφιστούν οι λιμενικές αρχές, καθώς από τις 16 Απριλίου ισχύει εγκύκλιος με περιορισμούς σχετικά με τα plug-in, υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και για τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο.

Συγκεκριμένα, οι περιορισμοί αφορούν το ποσοστό φόρτισης που μπορεί να έχει η μπαταρία ή την πληρότητα του ντεπόζιτου, προτού επιβιβαστεί σε κάποιο πλοίο.

Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού, Νίκος Αλεξίου στην εκπομπή «Συνδέσεις», οι περιορισμοί είναι οι παρακάτω:

  • Για αμιγώς υβριδικά, plug in-hybrid ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η μπαταρία πρέπει να είναι φορτισμένη έως το 40%.
  • Για αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο: Η δεξαμενή πρέπει να έχει πληρότητα έως 50%.

Όπως τόνισε ο κ. Αλεξίου, γίνονται πολλές επιθεωρήσεις στα λιμάνια της χώρας, επομένως οι οδηγοί θα είναι πολλοί προσεκτικοί όσον αφορά την πιστή τήρηση των παραπάνω προδιαγραφών. Τις τελευταίες εβδομάδες, πάντως, δεν έχει σημειωθεί κάποιο περιστατικό απαγόρευσης εισόδου οχήματος σε πλοίο σε ελληνικό λιμάνι.

Γιατί απαγορεύεται η πλήρης φόρτιση των αυτοκινήτων πριν μπουν στο πλοίο

Ο περιορισμός του 40 – 50% που αναφέραμε παραπάνω υπάρχει κυρίως για λόγους ασφαλείας, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς. Στο παρελθόν, ορισμένα αυτοκίνητα που ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες είχαν πάρει φωτιά, με αποτέλεσμα να προκληθούν τραγικά δυστυχήματα.

Στα πλοία, ο κίνδυνος να ξεσπάσει φωτιά είναι ιδιαίτερα μεγάλος, καθώς οι θερμοκρασίες στο πάρκινγκ των πλοίων είναι πάρα πολύ υψηλές, ενώ παράλληλα τα οχήματα βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο, με αποτέλεσμα η εξάπλωση της πυρκαγιάς να είναι πολύ εύκολη.

Σημειώνουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα που έχει θεσπίσει τέτοιους περιορισμούς, αφού περιορισμοί σε σχέση με το επίπεδο φόρτισης υπάρχουν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Υπάρχουν μάλιστα μερικές ακτοπλοϊκές εταιρίες που δε δέχονται να μεταφέρουν αυτοκίνητα υβριδικά, ηλεκτρικά ή με υγραέριο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο πράκτορας οφείλει να ενημερώσει εκ των προτέρων τον πελάτη για τον περιορισμό αυτό. Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, οφείλουν να ρωτούν τον πελάτη το είδος καυσίμου του αυτοκινήτου τους και να μην τους επιτρέπουν να κλείσουν εισιτήριο σε περίπτωση που αυτό δεν πληροί τις προδιαγραφές.

Η ταλαιπωρία των οδηγών

Ένα από τα προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πως δεν υπάρχουν ταχυφορτιστές στα νησιά, επομένως απαιτείται διάστημα περίπου 4 – 5 ωρών, προκειμένου το μέσο όχημα να φορτιστεί πλήρως.

Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι σε ορισμένα νησιά οι φορτιστές είναι λίγοι σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα που θα φέρουν οι τουρίστες κατά την περίοδο των διακοπών, ίσως οδηγήσει στο σχηματισμό ουρών στα σημεία φόρτισης.

Από την άλλη, αξίζει να σημειωθεί ότι στα περισσότερα νησιά δεν υπάρχει η δυνατότητα να γεμίσουν οι οδηγοί τα ντεπόζιτά τους με φυσικό αέριο.

  • Εμφανίσεις: 533

Η Volvo αναθεωρεί τη στρατηγική της άμεσης και απόλυτης στροφής προς την ηλεκτροκίνηση

Η Volvo αναθεωρεί τη στρατηγική της άμεσης και απόλυτης στροφής προς την ηλεκτροκίνηση
Η σουηδική μάρκα ακύρωσε την απόφασή της, να σταματήσει την παραγωγή Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030 και μετά, λόγω της μειωμένης ζήτησης για τα ηλεκτρικά μοντέλα της.

Η Volvo ανήκε μέχρι σήμερα στους πιο σκληροπυρηνικούς υποστηρικτές της άμεσης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα ήταν μια από τις πρώτες μάρκες αυτοκινήτων, που ανακοίνωσαν ότι δεν θα παράγουν από το 2030 Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Συγκεκριμένα, ο Εμπορικός Διευθυντής της Volvo, Μπιόρν Άνβαλ, είχε δηλώσει πέρυσι σε συνέντευξη του, ότι «η Volvo δεν θα πουλάει μετά το 2030 ούτε ένα αυτοκίνητο, που δεν θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, σε οποιαδήποτε αγορά παγκοσμίως». Συμπλήρωσε μάλιστα, ότι η σουηδική μάρκα θα πουλάει από το 2030 χωρίς εξαιρέσεις και παραθυράκια αποκλειστικά και μόνο 100% ηλεκτρικά μοντέλα!

Λίγους μήνες αργότερα διαψεύστηκε ο Άνβαλ από τον προϊστάμενο του CEO της Volvo, Τζιμ Ρόουαν. Ο Ρόουαν συμμετείχε σε διαδικτυακή συνάντηση με επενδυτές και τόνισε ότι πιστεύει στην ηλεκτροκίνηση, επειδή αποτελεί την καλύτερη τεχνολογία σε σύγκριση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ταυτόχρονα όμως παραδέχθηκε, ότι θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να αναπτυχθεί ο αμιγής εξηλεκτρισμός σε διάφορα σημεία του πλανήτη.

Με αυτά τα δεδομένα αποτελούν σύμφωνα με τον κορυφαίο μάνατζερ της Volvo τα υβριδικά μοντέλα, «μια σταθερή γέφυρα για τους πελάτες μας, που δεν είναι ακόμη έτοιμοι, να μεταβούν στην πλήρη ηλεκτροκίνηση». Όπως υπογράμμισε ο Ρόουαν, «τα Plug-in υβριδικά και τα ήπια υβριδικά μοντέλα μας παραμένουν και σήμερα πολύ δυνατά και δημοφιλή στους πελάτες μας και εμείς θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτή τη γκάμα». Για την ανάπτυξη της γκάμας των υβριδικών μοντέλων της θα αξιοποιήσει η Volvo τις δυνατότητες του μητρικού κινεζικού ομίλου Geely Group, ο οποίος είχε ανακοινώσει στα τέλη Μαΐου τη σύμπραξη με το Renault Group για την εξέλιξη και την παραγωγή αποδοτικότερων κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών κινητήριων συνόλων.

Καταστροφικά αποτελέσματα στις ΗΠΑ

Εκπρόσωπος της σουηδικής μάρκας ανέφερε, ότι η εταιρεία του είναι πεπεισμένη, ότι το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση, όμως η μετάβαση σε αυτήν δεν θα γίνει γραμμικά, ενώ υπογράμμισε ότι θα γίνουν επενδύσεις σε όλη τη γκάμα των μοντέλων, τόσο σε νέα οχήματα, όσο και στη βελτίωση και αναβάθμιση ήδη υπαρχόντων.

Αιτία αυτής της αλλαγής πλεύσης, που παρατηρείται και σε άλλες μάρκες όπως π.χ. στη Mercedes, αποτελεί η μείωση του ρυθμού ανάπτυξης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ορισμένες σημαντικές αγορές του πλανήτη. Η φετινή χρονιά εξελίσσεται άσχημα για τη Volvo στις ΗΠΑ εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού και των μεγάλων εκπτώσεων, που παρέχει η Tesla για τα δικά της αυτοκίνητα. Είναι ενδεικτικό, ότι από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2024 πούλησε η Volvo στις ΗΠΑ μόλις 1.981 ηλεκτρικά XC40 και C40, καταγράφοντας μια μείωση της τάξης του 74%. Οι Σουηδοί αντέδρασαν περιορίζοντας τη διαθεσιμότητα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στη Βόρεια Αμερική και ενισχύοντας τις πωλήσεις των Plug-in υβριδικών τους αυτοκινήτων με οικονομικά κίνητρα και διαφήμιση.

Πάντως, η εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν για τους Σουηδούς πολύ καλύτερη σε σχέση με τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με την επίσημη οικονομική έκθεση της Volvo, το πρώτο τρίμηνο του 2024 αυξήθηκαν παγκοσμίως οι πωλήσεις των ηλεκτρικών της μοντέλων κατά 27% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Επίσης, τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. κατέκτησαν το πρώτο τρίμηνο του έτους ένα μερίδιο της τάξης του 21% στο σύνολο των πωλήσεων της Volvo, το οποίο θεωρείται ικανοποιητικό, αν και όχι αρκετό ώστε να ποντάρει μόνο στη συγκεκριμένη τεχνολογία τα επόμενα χρόνια.

  • Εμφανίσεις: 583

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

ACS ...σημαίνει courier
Tzimas Home Accessories
George Coiffure
Σ' αναμμένα Κάρβουνα
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Save