Οι νέοι και η τεχνολογία

Αναντίρρητα, ζούμε σε ένα συνεχώς αυξανόμενο ψηφιακό περιβάλλον. Το διαδίκτυο και γενικότερα τα τεχνολογικά μέσα παίζουν καθοριστικό ρόλο στην καθημερινότητα μας και επηρεάζουν τις συνήθειες μας. Πλέον, όλες μας οι δραστηριότητες γίνονται πιο εύκολα και γρήγορα. Άνθρωποι όλων των ηλικιών έχουν αποκτήσει άρρηκτη σχέση με τη ψηφιακή πραγματικότητα, καθώς σύμφωνα με έρευνα η χρήση του διαδικτύου το πρώτο εξάμηνο του 2022 στις ηλικίες 13-74 έφτασε το 95%.

Ωστόσο, οι νεότερες ηλικίες έχουν, δίχως αμφιβολία, την πρωτοκαθεδρία στη χρήση των τεχνολογικών μέσων, αλλά και τη μεγαλύτερη εξοικείωση. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ηλεκτρονικές παραγγελίες, πληρωμές μέσω κάρτας, παραγγελίες φαγητού είναι μόνο μερικές από τις κατηγορίες που οι νέοι αφιερώνουν πολύ χρόνο σε καθημερινή βάση.

Τα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το Instagram, το Facebook, το Twitter και το Tik Tok. Είναι μέσα που καθιστούν την επικοινωνία πιο εύκολη, ενώ αποτελούν το βασικότερο μέσο κοινωνικοποίησης. Πιο συγκεκριμένα, είναι ο κατεξοχήν δημοφιλής τρόπος για να γνωρίσεις νέους ανθρώπους, να συνδιαλλαχτείς μαζί τους και να μοιραστείς οπτικοακουστικό περιεχόμενο. Για την ανταλλαγή εικόνων και βίντεο, ένα μέσο με τεράστια απήχηση ήταν και το Snapchat, αλλά έχει χάσει αρκετά τη δυναμική του τα τελευταία χρόνια.

Επιπρόσθετα, οι νέοι ενημερώνονται, πρωτίστως, από το διαδίκτυο. Είναι, πλέον, ξεκάθαρο ότι οι νέες γενιές έχουν απομακρυνθεί αισθητά από τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και έχουν στραφεί σε εναλλακτικές πηγές. Αναλυτικότερα, οι νέοι προτιμούν ως μέσα ενημέρωσης το Tik Tok και το Instagram, ενώ η τηλεόραση και το ραδιόφωνο συνεχίζουν να αποτελούν το βασικότερο μέσο ενημέρωσης για τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.

Η βασικότερη κατηγορία προς τους νέους, στις μέρες μας, είναι πως «το κινητό αποτελεί την προέκταση του χεριού τους». Και δεν είναι μια εσφαλμένη αντίληψη, αν αναλογιστεί, κάποιος, πως περνάνε σχεδόν 5 ώρες την ημέρα μπροστά από τη μικρή οθόνη. Το θέμα, όμως, είναι τι κάνουν όλες αυτές τις ώρες. Πέρα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι νέοι είναι πολύ εξοικειωμένοι με την αγορά προϊόντων, αλλά και την παραγγελία φαγητού. Πλέον, εν έτει 2023, οι παραγγελίες γίνονται κυρίως διαδικτυακά, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν πάρα πολλές εφαρμογές που μετράνε από τα βήματα που κάνουμε καθημερινά μέχρι τις θερμίδες που καταναλώνουμε και μέχρι τη διατροφή που πρέπει να ακολουθήσει ο κάθε χρήστης.

Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που έχει παρεισφρήσει στις ζωές, κυρίως, των νέων ανθρώπων, είναι το live streaming. Με άλλα λόγια, άλλαξαν εντελώς οι συνήθειες θέασης και πλέον οι νέοι είναι πιο εξοικειωμένοι στην παρακολούθηση ταινιών, σειρών και διάφορων προγραμμάτων μέσω του διαδικτύου. Αξίζει να σημειωθεί πως η τηλεόραση χάνει όλο και περισσότερο έδαφος στον αγώνα της δημοφιλίας, καθώς οι εγγραφές στις διαδικτυακές πλατφόρμες, όπως το Netflix, αυξάνονται με καταιγιστικό ρυθμό.

Το ίδιο ισχύει και στον τομέα της μουσικής. Το Youtube και το Spotify αποτελούν τα δύο κυρίαρχα μέσα προώθησης μουσικής, καταργώντας εντελώς την αγορά ενός δίσκου ή ενός cd. Έτσι, το νεανικό κοινό, πρωτίστως, ακούει τα τραγούδια του αγαπημένου του καλλιτέχνη σε διαδικτυακή μορφή και δείχνει την προτίμηση του αντιδρώντας στις αντίστοιχες ψηφιακές πλατφόρμες.

Μια ακόμα σημαντική συνήθεια που άλλαξε η τεχνολογία είναι ο τρόπος που διασκεδάζουν οι νέοι. Πλέον, αφιερώνουν πολύ περισσότερο χρόνο στις εφαρμογές και όχι τόσο στο να βγουν έξω και να παίξουν στις αλάνες. Είναι, πλέον, πολύ εξοικειωμένοι τόσο με όλες τις νέες απαιτήσεις των εφαρμογών όσο και με τους όρους. Για παράδειγμα, γνωρίζουν πολύ καλά όλους τους ποδοσφαιρικούς όρους, γνωρίζουν πολύ καλά όλο το λεξιλόγιο του πόκερ, εξίσου καλά τους όρους του μπάσκετ ή και λιγότερο δημοφιλών αθλημάτων, όπως το πάντελ ή το χάντμπολ. Στην πραγματικότητα, χάρη στην ανάπτυξη των εφαρμογών με διαδικτυακά παιχνίδια, όπως με εταιρείες και οργανισμούς όπως είναι η PokerStars και η FIFA, οι νέες γενιές έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν με ταχύτητα και ευκολία στους καινούργιους τρόπους ψυχαγωγίας.

Και βέβαια θα αποτελούσε τεράστια παράλειψη αν δεν αναφερθούμε στην τηλεργασία. Η δουλειά από το σπίτι ή έστω το υβριδικό μοντέλο (κάποιες μέρες δια ζώσης, κάποιες μέρες εξ αποστάσεως) τείνει να εξελιχθεί στο βασικό επαγγελματικό μοντέλο στην εποχή μας και χωρίς αμφιβολία χαίρει τεράστιας αποδοχής από τους νέους.

Συμπερασματικά, το διαδίκτυο και τα τεχνολογικά μέσα έχουν συνδράμει, καθοριστικά, τόσο στην εξοικονόμηση χρόνου όσο και στην αλλαγή των καθημερινών μας συνηθειών. Και παρότι η αποδοχή της τεχνολογίας δεν έχει ηλικιακό όριο, είναι γεγονός πως οι νεότερες ηλικίες ζουν ήδη σε ένα, αμιγώς, ψηφιακό περιβάλλον.

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Τάτσης Άγγελος - Τζίμα Αριστέα - Οδοντοτεχνικό Εργαστήριο
Tzimas Home Accessories
George Coiffure
ΕΠΙΠΛΑ ΑΦΟΙ ΤΑΣΣΟΥ
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline