Skoda Elroq: To μικρότερο ηλεκτρικό SUV των Τσέχων εντυπωσιάζει με τον Modern Solid σχεδιασμό του
Το Skoda Enyaq απέκτησε έναν μικρότερο αδελφό, που βαφτίστηκε Elroq τηρώντας την παράδοση των Τσέχων να δίνουν ονόματα γλωσσοδέτες στα ηλεκτρικά τους μοντέλα.
Με την επίσημη παρουσίαση του Elroq επιβεβαίωσε η Skoda τη διπλή στρατηγική της, να συνεχίσει να αναπτύσσει τη γκάμα των επιτυχημένων θερμικών μοντέλων της και ταυτόχρονα να εξ-ηλεκτρίζει σταδιακά τον στόλο της.
Έτσι, έχουμε πλέον μετά το Skoda Enyaq το Elroq, ενώ θα ακολουθήσει το Epiq, του οποίου η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2026 στο ισπανικό εργοστάσιο της Παμπλόνας.
Το Elroq θα κυκλοφορήσει στην αγορά την άνοιξη του επόμενου έτους, θα κατασκευάζεται στο Μλάντα Μπόλεσλαβ της Τσεχίας και αποτελεί κομβικό μοντέλο για τη Skoda, καθώς ανήκει στη δημοφιλή κατηγορία των compact SUV., η οποία είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη στην Ευρώπη. Το μήκος του ανέρχεται σε 4,49 μέτρα και υστερεί κατά 17 εκατοστά έναντι του Enyaq, ωστόσο προσφέρει παρόμοια ευρυχωρία στην καμπίνα επιβατών με τον μεγαλύτερο αδερφό του. Απλά, το Enyaq διαθέτει έναν χώρο αποσκευών 585 λίτρων αντί των 470 λίτρων του Elroq, τα οποία ωστόσο κρίνονται περισσότερο από επαρκή για τις ανάγκες μιας μέσης οικογένειας.
Η σημασία που δίνει η Skoda στο Elroq αποτυπώνεται και στο γεγονός, ότι αποτελεί το πρώτο μοντέλο της, το οποίο υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα ‘’Modern Solid’’, η οποία θα χαρακτηρίζει όλα τα μελλοντικά της οχήματα. Επίσης, η τσέχικη μάρκα υπόσχεται ότι το νέο της ηλεκτροκίνητο SUV θα πωλείται σε σχετικά λογικές τιμές, μάλιστα στη Γερμανία ανακοινώθηκε ότι θα ξεκινούν από 33.900 ευρώ. Αν ισχύσει κάτι ανάλογο και στην Ελλάδα, τότε θα κοστίζει το Skoda Elroq αισθητά κάτω από το όριο των 30.000 ευρώ, εφόσον θα συνεχιστεί το πρόγραμμα ‘’Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ’’.
Στα υπέρ του ελκυστικού μοντέλου της Skoda περιλαμβάνονται η εξαιρετική αεροδυναμική του, η ύπαρξη πολλών εκδόσεων για την κάλυψη ενός μεγάλου μέρους του αγοραστικού κοινού, το εντελώς επίπεδο πάτωμα στην καμπίνα επιβατών και φυσικά οι μεγάλες αυτονομίες του, οι οποίες μπορούν να ξεπεράσουν κατά περίπτωση τα 560 χιλιόμετρα! Το Elroq νοιάζεται και για τους πίσω επιβάτες, προσφέροντας ένα ξεχωριστό σύστημα εξαερισμού για αυτούς, ενώ η ρύθμιση της θερμοκρασίας γίνεται ψηφιακά και υπάρχει και η δυνατότητα παραγγελίας θερμαινόμενων καθισμάτων.
Απέναντι από τον οδηγό βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 5 ιντσών, ενώ στο κέντρο έχει τοποθετηθεί μια μεγάλη οθόνη αφής 13 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Ανάμεσα στο κόκπιτ και την κεντρική κονσόλα βρίσκονται διάφοροι διακόπτες, π.χ. για τη λειτουργία του αυτόματου συστήματος παρκαρίσματος και των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.
Οι ενδιαφερόμενοι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών πισωκίνητων και μιας τετρακίνητης έκδοσης. Το Skoda Elroq 50 εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 55 kWh, είναι πισωκίνητο, αποδίδει 170 ίππους και προσφέρει έως 350 χιλιόμετρα αυτονομία, ενώ στο Elroq 60 έχουμε μπαταρία 63 kWh, 204 ίππους ισχύ και έως 390 χιλιόμετρα αυτονομία. Το Skoda Elroq 85 ανεβαίνει επίπεδο, καθώς εφοδιάζεται με μπαταρία 82 kWh, έχει πίσω κίνηση, η ισχύς του ανέρχεται σε 286 ίππους και η αυτονομία του αγγίζει τα 560 χιλιόμετρα.
Κορυφαία και ακριβότερη επιλογή αποτελεί το Skoda Elroq 85x, επίσης με μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh, αλλά με τετρακίνηση, μέγιστη ισχύ 299 ίππους και έως 550 χιλιόμετρα αυτονομία. Η τελική ταχύτητα για τις εκδόσεις με τις μικρότερες μπαταρίες ανέρχεται σε 160 χλμ.ώρα και για εκείνες με τις μεγαλύτερες μπαταρίες σε 180 χλμ./ώρα, ενώ υπάρχουν δυνατότητες ταχυφόρτισης με 125 έως 175 kW ανάλογα με την έκδοση.