Η Volvo αναθεωρεί τη στρατηγική της άμεσης και απόλυτης στροφής προς την ηλεκτροκίνηση
Η Volvo ανήκε μέχρι σήμερα στους πιο σκληροπυρηνικούς υποστηρικτές της άμεσης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα ήταν μια από τις πρώτες μάρκες αυτοκινήτων, που ανακοίνωσαν ότι δεν θα παράγουν από το 2030 Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Συγκεκριμένα, ο Εμπορικός Διευθυντής της Volvo, Μπιόρν Άνβαλ, είχε δηλώσει πέρυσι σε συνέντευξη του, ότι «η Volvo δεν θα πουλάει μετά το 2030 ούτε ένα αυτοκίνητο, που δεν θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, σε οποιαδήποτε αγορά παγκοσμίως». Συμπλήρωσε μάλιστα, ότι η σουηδική μάρκα θα πουλάει από το 2030 χωρίς εξαιρέσεις και παραθυράκια αποκλειστικά και μόνο 100% ηλεκτρικά μοντέλα!
Λίγους μήνες αργότερα διαψεύστηκε ο Άνβαλ από τον προϊστάμενο του CEO της Volvo, Τζιμ Ρόουαν. Ο Ρόουαν συμμετείχε σε διαδικτυακή συνάντηση με επενδυτές και τόνισε ότι πιστεύει στην ηλεκτροκίνηση, επειδή αποτελεί την καλύτερη τεχνολογία σε σύγκριση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ταυτόχρονα όμως παραδέχθηκε, ότι θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να αναπτυχθεί ο αμιγής εξηλεκτρισμός σε διάφορα σημεία του πλανήτη.
Με αυτά τα δεδομένα αποτελούν σύμφωνα με τον κορυφαίο μάνατζερ της Volvo τα υβριδικά μοντέλα, «μια σταθερή γέφυρα για τους πελάτες μας, που δεν είναι ακόμη έτοιμοι, να μεταβούν στην πλήρη ηλεκτροκίνηση». Όπως υπογράμμισε ο Ρόουαν, «τα Plug-in υβριδικά και τα ήπια υβριδικά μοντέλα μας παραμένουν και σήμερα πολύ δυνατά και δημοφιλή στους πελάτες μας και εμείς θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτή τη γκάμα». Για την ανάπτυξη της γκάμας των υβριδικών μοντέλων της θα αξιοποιήσει η Volvo τις δυνατότητες του μητρικού κινεζικού ομίλου Geely Group, ο οποίος είχε ανακοινώσει στα τέλη Μαΐου τη σύμπραξη με το Renault Group για την εξέλιξη και την παραγωγή αποδοτικότερων κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών κινητήριων συνόλων.
Καταστροφικά αποτελέσματα στις ΗΠΑ
Εκπρόσωπος της σουηδικής μάρκας ανέφερε, ότι η εταιρεία του είναι πεπεισμένη, ότι το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση, όμως η μετάβαση σε αυτήν δεν θα γίνει γραμμικά, ενώ υπογράμμισε ότι θα γίνουν επενδύσεις σε όλη τη γκάμα των μοντέλων, τόσο σε νέα οχήματα, όσο και στη βελτίωση και αναβάθμιση ήδη υπαρχόντων.
Αιτία αυτής της αλλαγής πλεύσης, που παρατηρείται και σε άλλες μάρκες όπως π.χ. στη Mercedes, αποτελεί η μείωση του ρυθμού ανάπτυξης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ορισμένες σημαντικές αγορές του πλανήτη. Η φετινή χρονιά εξελίσσεται άσχημα για τη Volvo στις ΗΠΑ εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού και των μεγάλων εκπτώσεων, που παρέχει η Tesla για τα δικά της αυτοκίνητα. Είναι ενδεικτικό, ότι από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2024 πούλησε η Volvo στις ΗΠΑ μόλις 1.981 ηλεκτρικά XC40 και C40, καταγράφοντας μια μείωση της τάξης του 74%. Οι Σουηδοί αντέδρασαν περιορίζοντας τη διαθεσιμότητα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στη Βόρεια Αμερική και ενισχύοντας τις πωλήσεις των Plug-in υβριδικών τους αυτοκινήτων με οικονομικά κίνητρα και διαφήμιση.
Πάντως, η εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν για τους Σουηδούς πολύ καλύτερη σε σχέση με τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με την επίσημη οικονομική έκθεση της Volvo, το πρώτο τρίμηνο του 2024 αυξήθηκαν παγκοσμίως οι πωλήσεις των ηλεκτρικών της μοντέλων κατά 27% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Επίσης, τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. κατέκτησαν το πρώτο τρίμηνο του έτους ένα μερίδιο της τάξης του 21% στο σύνολο των πωλήσεων της Volvo, το οποίο θεωρείται ικανοποιητικό, αν και όχι αρκετό ώστε να ποντάρει μόνο στη συγκεκριμένη τεχνολογία τα επόμενα χρόνια.